Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:53:12 GMT

۲۰ طرح تحقیقاتی در حوزه برق شمال کرمان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۵۴۷۷

۲۰ طرح تحقیقاتی در حوزه برق شمال کرمان اجرا شد

احمد گنجعلیخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان‌هایی مانند صنعت برق که خدمات و کالاهای به جامعه ارایه می‌دهند، باید برای پیشرو بودن  دقت و صحت خدمات را افزایش و در عین حال قیمت کالا و خدمات خود را کاهش دهند و در این راستا باید به واحد تحقیقات خود بها دهند تا بانوآوری و خلاقیت این اهداف را محقق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق شمال کرمان تفاهمنامه های پژوهشی در سال ۹۵ با دانشگاه‌های منطقه انعقاد کرده و در قالب این تفاهمنامه بحث های آموزشی، پژوهشی، حضور در کنفرانس‌ها، قراردادهای تحقیقاتی و غیره را دنبال می‌کند.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه در سال ۹۵ این شرکت پنج طرح در سال ۹۶ هشت طرح در سال ۹۷ سه پروژه و در سال جاری تاکنون چهار پروژه تحقیقاتی به ارزش ۶۱۰ میلیون تومان با دانشجویان، اساتید و محققان  به مرحله عقد قرارداد رسانده است.  

وی تاکید کرد: کاهش تلفات، کاهش خاموشی، افزایش سقف انرژی‌های تجدیدپذیر به ۲۰ درصد پیک در افق برنامه ۱۴۰۴، رساندن دسترسی به یک روز و کاهش مراجعات حضوری به پنج درصد از جمله اهداف کلان شرکت توزیع برق شمال کرمان محسوب می شود.

گنجعلیخانی با اشاره به نتایج تحقیقات طرح های پژوهشی افزود:بر اثر اجرای طرح های پژوهشی  ۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق کشوردر حال حاضر ساخت داخل است و استان کرمان در ساخت انواع تجهیزات بتنی صنعت برق رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: ساخت ساعت نجومی، سه پایه فلزی برای حذف جرثقیل در نصب پایه‌های بتنی، پیچ و مهره ضد سرقت از مهمترین خروجی‌های تحقیقات در صنعت برق کرمان است.

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: شرکت توزیع برق شمال کرمان به عنوان نخستین شرکت برق کشور اولین استارتاپ ویکند صنعت برق را رد سال ۹۶ برگزار کرد و در سال ۹۷ نیز با توجه به اهمیت موضوع، استارتاپ مدیریت مصرف سیستم‌های سرمایشی اجرا شد.

سعید زمانی با اشاره به اجرای طرح های پژوهشی در دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق شمال کرمان افزود:  امسال ۴۱ پروپزال با حضور داورانداخلی و خارجی داوری شد که پس از بررسی  چهار قرار داد منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری تعداد ۲۰۲ پیشنهاد در نرم افزار نظام مشارکت شرکت توزیع برق کرمان ثبت شده  که ۴۰ درصد آنها به کمیته عالی ارسال و حدود ۱۳ مورد آنها به مرحله عملیاتی رسیده‌ است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 برق جامعه سرقت معاون برنامه ریزی نرم افزار قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

معاون دادگستری استان کرمان، گفت: به دنبال مسئول‌سازی و اجرای مصوبات بلا اقدام هستیم و با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات برخورد قانونی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی قویدل صبح امروز در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات استان کرمان که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پلیس‌راه جنوب و شمال، پلیس راهور و سایر مسئولین برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است.

وی با بیان اینکه در اوایل سال جاری 35 نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف مصوب کشوری در شمال و جنوب استان کرمان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد تاکنون 14 نقطه آن رفع شده است که کاهش 40 درصدی نقاط حادثه‌خیز را به دنبال داشته است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، افزود: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر 149 دستگاه دوربین کنترل سرعت و 28 دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که در سال جاری 44 دستگاه از این دوربین‌ها بروزرسانی و یا تعمیر شده‌اند.

وی در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد، گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات جهت انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در 3 نقطه احداث و در 26 نقطه دیگر نیز برای باید ایجاد و آماده شود البته 20 نقطه هم باید در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

قویدل با اشاره به کاهش 16 درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی سال گذشته عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادف سال 1402 در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیر که بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان 3 درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آنها خبر داد و ادامه داد: طرح توقیف خودروهای با سرعت بالای 140 کیلومتر در ایام نوروز با همکاری دادستان‌های سراسر استان اجرا شد .

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات و موضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود: در سال جاری همه دستگاه ها باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال کنند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود .

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کارگروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه‌خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کارگروه مطرح و اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه 61 درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودروها در جاده‌های استان است، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان باید کلیه مسیرهایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند را شناسایی و نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام کنند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • دزد ۴۰میلیاردی طلای منزل به دام افتاد
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​