Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیمی که با کودتای نظامی آمریکا بر بولیوی حاکم شده است، کارمندان دولت را از پوشیدن لباسهای سنتی بولیوی منع کرد و دستور داد که باید لباسهای اروپایی بپوشند!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،  پس از کودتای آمریکا در بولیوی و استعفای مورالس از سمت خود، جنین آنز خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یکی از کاربران توئیتر صمن انتشار سندی از دولت کودتاچی بولیوی، در صفحه شخصی خود نوشت:
رژیمی که با کودتای نظامی آمریکا بر بولیوی حاکم شده، دستور داده که کارمندان دولت زین پس نباید لباسهای سنتی بولیوی رو بپوشن و باید لباسهای اروپایی بپوشن!

به گزارش دانشجو؛ رضاخان نیز در راستای خوش رقصی برای اربابانِ خود دست به اجرای قانونی با عنوان «متحد‌الشکل کردن لباس‌ها» زد که در ۶ دی ۱۳۰۷ به تصویب رسید. برمبنای آن مردان ایرانی از هرقوم و قبیله‌ای که بودند باید از کلاه‌پهلوی (کلاه لبه‌دار نظامی به سبک ارتشیان فرانسوی) و پیراهن و شلوار استفاده می‌کردند. علی رغمِ مقاومت گسترده قومیت‌ها، به زور سرنیزه این قانون به تثبیت رسید و این کار مقدمه‌ای شد برای اجرای طرح اصلی کودتاچیان در ایران؛ یعنی کشف حجاب.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشف حجاب بولیوی رضاشاه پهلوی کودتاچیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) پریناز ایزدیار همزداش را پیدا کرد؛ شباهت عجیب دو بازیگر زن ایرانی و ترکی!

تصویری از شباهت پریناز ایزدیار به فحریه اوجن بازیگر مشهور ترکیه‌ای مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است.

پریناز ایزدیار از چهره‌های مشهور عرصه بازیگری در ایران است. بسیاری از مخاطبان فیلم و سریال پریناز ایزدیار را با بازی در سریال زمانه و بسیاری دیگر با بازی در سریال شهرزاد می‌شناسند. پریناز ایزدیار در سینما نیز خوش درخشیده و برای فیلم ابد و یک روز جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر را تصاحب کرد. پریناز ایزدیار ۳۷ ساله و مجرد است.

تصویری از شباهت پریناز ایزدیار به فحریه اوجن بازیگر مشهور ترکیه‌ای مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است.

ایران و ترکیه دو کشور همسایه هستند و مردمان هر دو کشور چهره‌های شرقی و تقریبا مشابهی دارند. بسیاری از طرفداران سینما‌های این دو کشور، به مقایسه چهره بازیگران ایرانی و ترکی پرداخته و شباهت‌های زیادی را نیز میان قیافه‌های آنها پیدا کرده‌اند.

شباهت حالت چشم‌ها، لب‌ها و بینی این دو بازیگر توجهات را جلب کرده است. البته برخی نیز معتقدند که پریناز ایزدیار و فحریه اوجن خیلی هم شبیه نیستند.

خانم اوجن همسر بوراک اوزچویت بازیگر مشهور ترکیه است.

tags # پریناز ایزدیار سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (تصاویر) پریناز ایزدیار همزداش را پیدا کرد؛ شباهت عجیب دو بازیگر زن ایرانی و ترکی!
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • یو اسرائیل
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!
  • در عملیات وعده صادق رژیم صهیونیستی پاسخ لازم را دریافت کرد
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!
  • مصائب یک سرلشگر ارتش