Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بخش تحقیقات پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری مرکز تحقیقات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات پژوهشی این مرکز در خصوص ساماندهی سطوح آبگیر برای تامین آب مورد نیاز باغات و اراضی زراعی در استان، گفت: اولین آبگیری این سامانه‌ها در بارش‌های هفته گذشته انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید نعیم امامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: موضوعات مربوط به فرسایش خاک، ذوب برف، مهندسی رودخانه، فرسایش حاشیه رودخانه و زمین لغزه از جمله موضوعات مهم پژوهشی در حوزه حفاظت از خاک و آبخیزداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بخش تحقیقات پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری مرکز تحقیقات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات پژوهشی این مرکز در خصوص ساماندهی سطوح آبگیر برای تامین آب مورد نیاز باغات و اراضی زراعی در استان، خاطرنشان کرد: اولین آبگیری این سامانه‌ها در بارش‌های هفته گذشته انجام شد و امیدواریم کمبود آب باغات و اراضی دیم در فصول گرم سال با این روش مرتفع شود.

وی ادامه داد: همچنین بهره‌وری از منابع آبی کوچک در کنار سدها و بندهای خاکی از دیگر اقدامات برای ذخیره نزولات آسمانی برای تامین اب اراضی کشاورزی و باغی است، به‌طور میانگین مقدار آب ذخیره شده در سامانه‌های آبگیر ۷۰ مترمکعب است.

امامی با اشاره به طرح‌های پژوهشی مرکز تحقیقات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری برای تاثیر احداث سدهای بزرگ بر محیط زیست و رودخانه‌های پایین دست، اظهار کرد: این طرح پژوهشی به‌صورت جامع برای اولین‌بار در این استان اجرا می‌شود و نتایج آن  به‌زودی منتشر می‌شود.
رئیس بخش تحقیقات پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری مرکز تحقیقات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان عنوان کرد: نقشه‌هایی با مقیاس ۲۵۰ در سال آینده برای بررسی خسارات زمین لغزه در چهارمحال و بختیاری طراحی می‌شود، این نقشه با هزینه اعتبارات پژوهشی سال ۹۸ طراحی شده است.
انتهای پیام/68026/م

منبع: فارس

کلیدواژه: امامی پژوهش حفاظت خاک سد ذخیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: باراش باران از دیروز در استان آغاز شده و تا فردا درچهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره افزود: کمترین میزان با ۷ دهم میلیمتر در مالخلیه گزارش شد.

به گفته وی،بارش باران بهاری به هوای استان چهارمحال و بختیاری طراوت تازه بخشید.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • ارائه تازه‌ترین دستاورد‌های پژوهشی در زمینه تولید گندم