Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شرایط این وزارتخانه در زمان وزارت وی گفت: این وزارتخانه را با 20 هزار میلیارد تومان کسری تحویل گرفته‌ام.

دکتر نمکی در آئین افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: از روز اولی که به این وزارتخانه وارد شدم با کوهی از مشکلات اقتصادی روبرو بودم و وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با 20 هزار میلیارد تومان کسری منابع، که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن بدهی به بیمه ها بود؛ تحویل گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل از انقلاب دچار بهم ریختگی‌های شاخص سلامت در کشور بودیم.‌

این عضو کابینه با بیان اینکه در قبل از انقلاب بازای هر ۱۰۰۰  تولد ۱۲۰ نوزاد فوت م‌شدند ادامه داد: این در حالی است که خوشبختانه امروز در شهرستانی همچون شاهرود میزان مرگ و میر کودکان به ۱۱ در هر ۱۰۰۰ تولد زنده رسیده است.

نمکی با بیان اینکه مرگ و میر زنان به کمتر از یک دهم قبل از انقلاب رسیده افزود: امسال موفق شدیم تا برای اولین بار گواهی حدف سرخک را از سازمان جهانی بهداشت دریافت کنیم که موفقیتی بزرگ بود.

وی با بیان اینکه امروز واکسیناسیون افراد زیر ۲۵ سال در کشور به‌صورت ۱۰۰ درصد انجام می‌شود. تصریح کرد: امروز در بسیاری از شاخص‌های بخش سلامت جایگاه خوبی داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در گذشته بیماری‌های واگیردار تلفات زیادی داشت خاطرنشان کرد: امروز گرفتاری‌ بیماری‌ها و دشواری‌هایی همچون قلب و عروق ، حوادث جاده ای ، دیابت و ... هستیم که با واکسن قابل پیشگیری نیستند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت نمی‌تواند به تنهایی به درمان این بیماری‌ها بپردازد گفت: درمان این بیماری‌ها و گرفتاری‌ها نیازمند مشارکت همه مردم است.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به کند بودن روند عملیات اجرایی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز، توجه بیشتر دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تسریع در اجرای این پروژه را خوستار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، آیت الله محمدعلی آل هاشم ظهر امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: سرعت بخشی به عملیات پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم این استان و بلکه استان‌های شمال غرب کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب درمانی شمال غرب کشور و حتی کشورهای همجوار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود دولت و وزارت متبوع حمایت‌های کافی را در خصوص تکمیل این بیمارستان داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به کند بودن روند عملیات اجرایی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز، توجه بیشتر دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تسریع در اجرای این پروژه را خوستار شد.

آیت الله آل هاشم اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها، کارهای فوق العاده‌ای در عرصه بهداشت و درمان به وقوع پیوسته است و معتقدیم امکانات کفاف این خدمت را نمی‌دهد از این رو تجهیز بیمارستان‌ها و ارائه خدمات در مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حضور چهره‌های متعهد و متخصص در صدر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باعث شده است تا مشکلی را در این دانشگاه نداشته باشیم.

کد خبر 745521

دیگر خبرها

  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد