Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد با اشاره به اهمیت توسعه خطوط قطار شهری در کاهش آلودگی هوا گفت: از معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک می خواهم که عملیات احداث ایستگاه و پارکینگ شهرک سلامت خط دو قطار شهری تا پایان دی ماه سال‌جاری آغاز شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلائی امروز در مراسم افتتاح ایستگاه کوهسنگی خط دو قطار شهری مشهد که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، فرماندار و جمعی ازمدیران شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط قطار شهری از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های اولیه اجرای خط دو قطار شهری مشهد از انتهای طبرسی تا میدان شهید کاوه بوده است، تصریح کرد: در ادامه تصمیم گرفته شد تا در ابتدای شهرک سلامت نیز محلی برای توقف قطارها ایجاد شود.

شهردار مشهد عنوان کرد: بر این اساس اکنون تصمیم گرفته شده تا در مجاورت شهرک سلامت علاوه بر ایستگاه قطار شهری، پایانه اتوبوسرانی و پارکینگ خودرو نیز برای استفاده شهروندان احداث شود.

وی ادامه داد: در گام بعدی پس از افتتاح ایستگاه کوهسنگی از معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک می خواهیم عملیات احداث ایستگاه و پارکینگ شهرک سلامت نیز تا پایان دی ماه آغاز شود.

کلائی در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه کوهسنگی خط دو قطار شهری مشهد، گفت: امروز حلقه آخر استفاده از خط دو قطارشهری به بهره برداری رسید که امیدواریم تا پایان سال بتواند ظرفیت را حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزون ببخشد.

وی تصریح کرد: نوسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، که تعدادی از این اتوبوس‌ها در خطوط به کار گرفته شده و مابقی نیز تا پایان سال به ناوگان اضافه خواهد شد.

شهردار مشهد با بیان اینکه همانطور که قبلا اعلام شد موضوع تاکسی‌های برقی در اولویت جدی کار قرار داده ایم، اظهار امیدواری کرد: با کمکی که از کارگروه ملی زیارت خواهیم گرفت این موضوع را سرعت ببخشیم.

وی به ارائه لایحه‌ای در خصوص دریافت کرایه قطار شهری بر اساس زمان و مسافت به شورای شهر مشهد، افزود: در صورت تصویب این لایحه دریافتی‌ها از مسافران بر اساس زمان و میزان مسافت طی شده خواهد بود که امیدواریم تا پایان سال تکلیف این موضوع نیز مشخص ‌شود.

به گزارش ایمنا، ایستگاه کوهسنگی خط دو قطار شهری مشهد که دارای نمای بیرونی تمام شیشه ای است مجهز به دوربین های نظارتی، سیستم اطفای حریق، پله برقی، بی‌سیم و ... است؛ این ایستگاه با هزینه ۱۵۰ میلیار تومان احداث و آخرین ایستگاه این خط، تا پایان سال ۹۹ در بولوار فکوری، شهرک سلامت به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 400511

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهرداری مشهد کلانشهر مشهد قطار شهری شهروند شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد

عملیات اجرایی احداث سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی با حضور محمد اسلامی رئیس این سازمان در بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدهادی رستمیان عصر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با حضور محمد اسلامی رئیس انرژی اتمی، اظهار کرد: در یک رویکردی ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالیشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت. وی افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحدهای مسکونی، سرانه‌های مختلف فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی دیده شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: برای ساخت واحدهای مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی دیده شده و با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیتی ۵۰ هزار نفری در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.رستمیان گفت: امید است شاهد رونق و تمدنی بسیار خوب در این نقطه زیبا از مرکز استان بوشهر باشیم.

منبع: فارس

کد خبر 747058

دیگر خبرها

  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد