Web Analytics Made Easy - Statcounter

،‌سناتور لیندزی گراهام در گفت و گو با شبکه خبری فاکس‌نیوز آمریکا گفت: آمریکا برای پایان دادن به جنگ در افغانستان باید بجای مذاکره با گروه طالبان ، با دولت پاکستان گفت‌وگو کند.

این سناتور آمریکایی افزود: تا جایی که به مذاکره به طالبان مربوط می‌شود ، ما دچار اشتباه شدیم. به گمانم کاری که باید شروع کنیم این است که باید با پاکستان مذاکره کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر پاکستان مکان امنی در اختیار طالبان قرار ندهد جنگ در افغانستان ظرف مدت چند هفته تمام خواهد شد.

این درحالی است که در پی قطع مذاکرات آمریکا با گروه طالبان به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سه ماه پیش ، آمریکا از روز شنبه گفت‌وگو با  طالبان را در قطر ازسر گرفت.

سناتور گراهام همچنین گفت که او خواستار تغییر رفتار پاکستان است. وی گفت: من می‌خواهم برای تغییر رفتار پاکستان از طریق یک توافق تجارت آزاد و مرتبط کردن آن با عملکرد امنیتی پاکستان تلاش کنم.

وی تاکید کرد: تنها پس از این کار باید با طالبان مذاکره کنیم و پیش از آن باید حداکثر اهرم‌ها را برای اعمال فشار بر طالبان به منظور پایان دادن به این جنگ داشته باشیم.

در همین حال آلیس ویلز معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و آسیای جنوبی گفته که صلح اولویت دولت این کشور در افغانستان است. معاون وزارت خارجه امریکا این سخنان را در هشتمین نشست پروسه استانبول – قلب آسیا مطرح کرده است.

این مقام آمریکایی در نشست روند استانبول – قلب آسیا همچنین از همه‌ طرف‌های دخیل در افغانستان خواسته است تا از اقداماتی که می‌تواند منجر به کاهش خشونت و مذاکرات بین‌الافغانی شود، حمایت کنند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات صلح میان امریکا و گروه طالبان در قطر از سر گرفته شده است. کاهش خشونت‌ها و فراهم‌سازی زمینه‌ی آتش‌بس و سرانجام گفت‌وگوهای بین‌الافغانی از اجندای محوری این مذاکرات اعلام شده است. تاکنون مقامات رسمی و دخیل در این مذاکرات در مورد نتایج و برنامه مورد بحث جزییاتی منتشر نکرده‌اند.

برچسب‌ها پاکستان طالبان لیندزی گراهام پروندهٔ خبری مذاکرات صلح افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان طالبان لیندزی گراهام پاکستان طالبان لیندزی گراهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری

معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با انس حقانی، عضو کمیسیون سیاسی این گروه و شماری دیگری از بزرگان دیدار کرده است.

گفته شده است که در این دیدار، در خصوص گسترش همکاری مردم و مسئولان و شمار دیگری از موضوعات صحبت شده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان از جزئیات این دیدار معلومات بیشتری ارایه نکرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • بایدن در اوکراین شکست خورده است
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • طالبان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دفاع مشروع بود
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • سناتور آمریکایی: در سیاست‌ خارجی خود شکست خورده‌ایم/ بایدن عمدا جنگ اوکراین را طولانی کرده
  • سناتور آمریکایی: حمله ایران به اسرائیل بسیار گسترده بود