Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ـ دبیر همایش ملی کنگره آیت الله تالهی گفت: در روز ۲۷ آذر مراسم مردمی و ۲۸ آذر برنامه کنگره ملی آیت‌الله تألهی با حضور میهمانان کشوری در سالن همایش‌های علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از همدان، دارالمؤمنین همدان از دیرباز پذیرای علمای اعلام، حکما، اندیشمندان و فضلای برگزیده‌ای بوده است که جای‌جای این سرزمین را به عطر خوش معنویت و اخلاق معطر می‌نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرت آیت‌الله محمدهادی تألهی همدانی به‌عنوان یکی از ستاره‌های درخشان متأخر این دیار در طول سالیان متمادی تهذیب نفس و جد و جهد علمی مطالب زیادی را در طریق عرفان و اخلاق نگاشته و از خود به یادگار گذاشته است و از آنجا که فردی کتوم بوده و قصدی برای نشر و بیان مطالب به‌صورت مکتوب نداشته‌اند، مردم و جامعه علمی از فیض این آثار پر برکت محروم بوده است.
موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی(ره) همدان، در راستای فعالیت‌های فرهنگی و همچنین شناساندن الگوهای انقلابی و اخلاقی به جامعه به‌ویژه نسل جوان و در پی اجرای منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی به دنبال برگزاری کنگره ملی عارف ربانی حضرت آیت‌الله تألهی همدانی است.
در مسیر برپایی این کنگره و با بررسی‌های صورت گرفته گنجینه‌ای از مکتوبات و دست‌نوشته‌های آن عالم ربانی که توسط فرزند ایشان نگهداری شده بود و اندکی از آن به چاپ رسیده مورد توجه قرار گرفت که در حال حاضر توسط گروهی از طلاب و فضلای قم به‌منظور تدوین در موضوعات مختلف اعتقادی، اخلاقی، عرفانی و.... و همچنین ارائه به عموم مردم در دست بررسی به‌منظور نشر عمومی است.
محمد کاظم حجازی، دبیر کنگره آیت‌الله تالهی در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مجموعه برنامه‌هایی در حوزه رسانه در حال انجام است که یکی از این مجموعه‌ها با نام «حدیث سرو» از رسانه ملی در ایام کنگره پخش می‌شود، هم‌چنین مستندی در مورد زندگی این عالم بزرگوار از سوی شبکه همدان در حال ساخت است که قسمت بیشتر کار تاکنون آماده شده است.
حجازی با بیان اینکه تاکنون کمیته‌های نامبرده برنامه ریزی و جلساتی را تشکیل داده اند، گفت: در روز ۲۷ آذر مراسم مردمی و ۲۸ آذر برنامه کنگره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و اساتید حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های علوم پزشکی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: در کنگره از هشت کتاب که در طول ۲۰ سال توسط فرزند آیت الله تالهی از دست نوشته‌های ایشان گردآوری و ۳۰ طلبه از حوزه علمیه قم به نگارش درآورده‌اند، رونمایی می‌شود.
دبیر همایش ملی کنگره آیت الله تالهی ابراز کرد: برای آشنایی بیشتر باشخصیت این عالم و عارف ربانی کتابی تحت عنوان «محرم راز» به نویسندگی حجت‌الاسلام حسین ایزدی از فضلای حوزه علمیه قم در دست چاپ است که در کنگره ملی آیت‌الله تألهی از آن رونمایی خواهد شد.
حجازی با اشاره به حجم مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره ابراز کرد: این مقالات بر اساس استانداردهای جشنواره مورد داوری قرار می‌گیرد و از بهترین مقالات ارسالی در روز کنگره تقدیر بعمل می‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان آیت الله تألهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نایبی عصر سه شنبه در جلسه برنامه ریزی کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران، ضمن ابراز خرسندی از عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران از برگزاری یادواره «شهدای اقشار» در شهرستان‌های استان تهران تا قبل از سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

نایبی با اشاره به تجربه موفق برگزاری یادواره «شهدای اقشار» در کنگره ۲۴ هزار شهید تهران، اجرایی کردن این اقدام، در شهرستان‌های استان را حرکتی بزرگ دانست و گفت: در نظر داریم با اجرای این یادواره، در خلال برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید، هر شب پنج نفر از خانواده شاخص شهدای اقشار را از شهرستان‌های دیگر و مجموعاً ۹۰ نفر از خانواده شهدا به اجلاسیه دعوت شوند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران هدف از برگزاری کنگره شهدا را گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: انتظار این است که این مراسم در هر شهرستان با اثرگذاری بالا و حضور گرم مردم و مسؤولان برگزار شود.

وی در ادامه یکی از امتیازهای برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران را عدم تمرکز در یک نقطه اعلام و بیان کرد: اینکه تمام شهرستان‌های استان تهران در برگزاری این کنگره سهیم هستند و هر کدام نقشی را ایفا می‌کنند باید به فال نیک بگیریم.

نایبی با اشاره به مشارکت فرمانداران در برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران از آنان خواست برای قدردانی از صبر، متانت و از خودگذشتگی خانواده شهدا با تمام توان پای کار باشند تا این مراسم به بهترین شکل برگزار شود.

کد خبر 6080366

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
  • بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است
  • نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم در نیشابور
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران