Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@18:22:03 GMT

استراماچونی: اینطوری زنده زنده می‌میرم!

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۶۵۷۸

استراماچونی: اینطوری زنده زنده می‌میرم!

استراماچونی با مبلغ یک و نیم میلیون دلار و قراردادی دو ساله به استقلال ایران پیوست اما تاکنون مبلغ کمی را دیده است. او روز گذشته از ایران به ایتالیا آمد در حالی که تیم خود را به صدر جدول رده بندی رسانده بود.

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی ایتالیایی استقلالی ها که اکنون در ایران حضور ندارد امروز در مصاحبه ای با روزنامه ایل مساجرو درباره خروج خود از ایران و فعالیت در تهران و تیم استقلال به صحبت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزنامه پیش از آغاز صحبت ها با استراماچونی می نویسد: ایران کشوری است که این روزها تحت فشار تحریم های اقتصادی قرار دارد و به همین دلیل نمی تواند از کانال های معمول برای انتقال پول استفاده کند. آنها می توانستند از یکسری از درآمدهای خود برای حضور در لیگ داخلی و لیگ آسیایی استفاده کند اما این موضوع نیز امکان پذیر نشد.

 

در حالی که عنوان می شد به باشگاه استقلال پول خواهد رسید این اتفاق نیفتاد و پس از پیروزی در دیداری مهم برابر صنعت نفت و رسیدن به صدر جدول رده بندی باز هم این اتفاق نیفتاد تا اتفاقاتی در این باشگاه بیفتد.

 

* تاخیر در پرداخت پول در کشورهای اروپایی هم پیش می آید. به چه دلیل شما تصمیم گرفتید باشگاه را ترک کنید؟

 

 بله در پاناتینایکوس هم اتفاق اینچنینی برای من افتاد و آنها با شش ماه تاخیر پول قرارداد من را می دادند اما اینجا مشکل بزرگی که وجود داشت این بود که هیچ نظمی در پرداخت ها نیست و عملا بلاتکیلیفی حاکم است. درخواست پرداخت می دهید و بعد از آن هم وارد پروسه ای می شود که تکلیف آن مشخص نیست.

 

* بهتر نبود ایران را ترک نمی کردید؟ شما می توانستید در ایران بمانید چون آنها دیر یا زود پول شما را می دادند.

 

 از زمانی که فیفا تصمیم گرفت که مدرک مربیگری من را معلق کند دیگر نمی توانستم کار کنم. پس از نامه فیفا کار کردن برای من ریسک بود و ممکن بود که دیگر نتوانم کار کنم.

 

(توضیح: حرفهای استراماچونی درباره ابلاغیه فیفا مبنی بر تعلیق وی، احتمالا به پرداخت غیرمعمول پول قرارداد او بر می گردد که برای فدراسیون جهانی فوتبال مورد سوال واقع شده بود.)

 

 

* خداحافظی شما باعث شد برای هواداران تیم به مانند آخرالزمان بود. آنها به خیابان ها آمدند و وزیر ورزش را زیر سوال بردند و همینطور کانالی دیپلماتیک با سفارت ایتالیا برای بازگرداندن شما راه افتاد.

 

 بدشانسی من همین چیزهاست. قضیه من فراتر از ورزش شد و پیدا کردن زمینه ای سیاسی چیزی بود که من حتی تصورش را هم نمی کردم.

 

* به چه دلیل مربی که اینتر، اودینزه، اسپارتا پراگ و پاناتینایکوس را مربیگری کرده است تصمیم می گیرد که برود و در ایران مربیگری کند. چه کسی شما را مجبور به این کار کرد؟

 

 نمی توانم دو رو باشم. وقتی در تابستان با یک باشگاه ایتالیایی به نتیجه نرسیدم تصمیم گرفتم که بروم. من 43 سال دارم و می خواهم مربیگری کنم و به غیر از آن هم این ماجراجویی برای من بسیار جالب بود. یک دنیا طرفدار که آدمهای گرم و پرشوری هستند و ورزشگاه هایی که همیشه پر هستند و بازی آسیایی و جوی که من را یاد دهه هشتاد می انداخت اتفاقات مهمی بود. من از همان ابتدا با خانواده ام در تهران حاضر شدم. شهر بسیار زیبایی که هم به خوبی می توان در آن زندگی کرد و هم غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد.

 

* این را تایید می کنید که بانوان نقش مهمی در فوتبال آسیا دارند؟

 

 بله من تایید می کنم. هیچ جا به اندازه ایران با خانم های طرفدار فوتبال عکس نینداختم. در ایران فوتبال، یک سوپاپ اطمینان اجتماعی است. قیمت بلیت ها چهار، پنج یورو است و علاقه خیلی شدیدی به فوتبال وجود دارد.

 

 

* الان که به خانه برگشته اید، جو کمی سرد شده و در شهر خودت دیگر اثری از توتی و ده روسی نیست.

 

 قلبم زخمی شده است. من مثل فرانچسکو متولد 76 هستم. 6 سال از جوانی ام را در جالوروسی بودم و آنجا بزرگ شدم در کنار توتی، ویتو اسکالا و ده روسی.

 

* عوض کردن نسل اتفاق خوبی است.

 

 بله ولی قلب من زخمی است. چیزهایی هست که فقط در رم متوجه می شوید. مثل اینکه وقتی در بولونیا بودم، نمی فهمیدم. یکشنبه ها قطار می گرفتم برای اینکه در المپیکو باشم و از باشگاه مورد علاقه ام (ماتزونه) حمایت کنم.

 

* تیم ملی زیر 17 سال ایتالیا بدون حتی یک بازیکن از رم...

 

 اینطوری دیگر واقعا زنده زنده می میرم. خیلی عذاب می کشم. حالا می شود فهمید کاری که برونو کونتی در رم انجام داد، چقدر مهم بود. وقتی که یک نفر می آید، نمی فهمیم که آمده. وقتی که می رود، می فهمیم چه کسی رفته. (درست مثل همان اتفاقی که برای استراماچونی افتاد)

استقلال تهران آندره آ استراماچونی (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران آندره آ استراماچونی سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات«وعده صادق» نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود

احمد آذین، رئیس دانشکده حکمرانی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره حمله موشکی-پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در نهایت «وعده صادق» محقق شد و پیش‌تر از این برای حملات ددمنشانه اسرائی و همچنین ترور دانشمندان‌مان تهدید کرده بودیم که پشیمانشان خواهیم کرد.

وی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق سوریه افزود: این کار بهانه اصلی برای حمله و انهدام بی‌سابقه را برای این رژیم رقم زد.عملیات ۲۶ فروردین سپاه پاسداران پیرو فرمایش منورانه حضرت امام خامنه‌ای بود که فرمودند اسرائیل «باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد» و «آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد».

رئیس دانشکده حکمرانی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: این عملیات فقط در راستای تنبیه رژیم صهیونیستی انجام شد و موضوعی قابل توجه برای کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، تحلیلگران استراتژیک و راهبردی و تحلیلگران نظامی بود و از نظر همه آنها این حمله، وسیع و بی‌سابقه قلمداد می‌شود و بیانگر اراده ملت ایران برای تنبیه همه جانبه است.

آذین به مقایسه مواضع گذشته و کنونی مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت ترامپ پرداخت و بیان کرد: جان بولتُن سال ۱۳۹۶ گفته بود «عمر انقلاب اسلامی ایران نباید به ۴۰ سال برسد»؛ اما امروز به دنبال حمله پهپادی و موشکی ایران عنوان کرده که «آنچه شاهد بودیم شکست بزرگ بازدارندگی اسرائیل و آمریکا بود». در فاصله میان این دو موضع جان بولتن نه تنها جمهوری اسلامی به پایان نرسید؛ بلکه به عملیاتی دست زد که نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود و این مسئله قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه بر اساس رصد کارشناسان علوم سیاسی حمله اخیر ایران از نظر وسعت، بزرگی و اهمیت قابل توجه است، مطرح کرد: این حمله فقط ضربه شست کوچکی از استراتژی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

رئیس دانشکده حکمرانی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان  درباره شرایط سیاسی میان صهیونیست‌ها پس از عملیات ۲۶ فروردین توضیح داد: این حمله ترکیبی نه تنها معادلات خاورمیانه؛ بلکه معادلات جهان را به‌ویژه در حوزه نظامی، تغییر داد؛ به احتمال زیاد معادلات سیاسی درون اراضی اشغالی هم تغییر خواهد کرد به نظر می‌رسد نتانیاهو بیش‌ازپیش تنبیه خواهد شد و شکاف میان جریان راست افراطی و دیگر گروه‌های مختلف سیاسی صهیونیست عمیق‌تر می‌شود.

آذین با رد این نظریه که جنگ میان جریان‌های سیاسی درون حکومت‌ها وفاق و اتحاد ایجاد خواهد کرد، گفت: این اتفاق در همه شرایط جنگی محقق نخواهد شد و این وفاق اختصاص به ملت‌ها و حکومت‌هایی دارد که از درون پوسیده نباشند، فاصله و شکاف عمیق میان شهروندان و دولتمردان وجود نداشته باشد و این در حالی است که میان شهرک‌نشینان و دولتمردان صهیونیست شکاف‌های عمیقی وجود دارد.صهیونیست‌های منتقد نتانیاهو امروز معترض‌تر از گذشته هستند و از این‌رو تهدیدات جدی‌تری هم متوجه نتانیاهو و کابینه‌اش خواهد بود.

وی درباره احتمال پاسخ از سوی اسرائیل و متحدانش و آغاز جنگ با ایران بیان کرد: اکنون در حالت نظامی و جنگی هستیم؛ چراکه جنگ تنها جنگ نظامی نیست؛ بلکه اکنون در معرض جنگ ترکیبی، جنگ شناختی و حتی جنگ نظامی هستیم؛ از سوی دیگر این رژیم صهیونیستی بود که از سال‌های گذشته برای نمایش قدرت خود و ضربه شست نشان دادن به ایران به ترور دانشمندان و سرداران اقدام کرده بود؛ همچنین با توجه به اینکه حمله به سفارت و کنسولگری یک کشور مصداق حمله به خاک آن کشور است لازم بود که پاسخی در قالب تنبیه داده شود.

رئیس دانشکده حکمرانی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اضافه کرد: از این‌رو وضعیت پس از عملیات ۲۶ فروردین، وضعیت جنگی به نظر می‌رسد؛ اما در این باره که آیا صهیونیست‌ها اقدام متقابلی کنند یا خیر؛ با توجه به مواضع آمریکایی‌ها و کناره‌گیری آنها از اقدام متقابل، به نظر می‌رسد اسرائیل نیز توان اقدام متقابل نداشته باشد و از مسیر‌های دیپلماتیک علیه ایران اقدام کنند.

آذین تبیین کرد:‌ آنچه مهم است پس از شهادت سردار سلیمانی برای نخستین بار پایگاه آمریکا مورد حمله موشکی قرار گرفت و این حمله سبب تغییر در معادلات و کاهش شدت اقدامات و مواضع خصمانه آمریکایی‌ها علیه ایران شد؛ از این‌رو به نظر می‌رسد عملیات ۲۶ فروردین نیز سبب تغییر معادلات صهیونیست‌ها علیه ایران خواهد شد. به‌ویژه اینکه فرماندهان ارشد نظامی تأکید کرده‌اند که «هر عمل دشمنان با انتقام قوی‌تر و شدیدتر سپاه مواجه می‌شود».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر قزوین‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان از تلویزیون + پخش آنلاین
  • گزارش زنده: ایران 0 - افغانستان 0
  • ساعت پخش زنده بازی پیکان و هوادار از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و افغانستان‌ در جام فوتسال آسیا از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • عملیات «وعده صادق» نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود
  • عملیات«وعده صادق» نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود
  • پاسخ ایران غرور جهان اسلام را زنده کرد
  • ساعت پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن‌ از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین