Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان فارس، سه‌شنبه با بیان این مطلب در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: اهدای این گروه خونی بسیار کم است و تنها، زمانی رخ می‌دهد که بیماری با این گروه خونی نیازمند همگروه باشد.

مصطفی آرین درباره روند اهدای این گروه خونی کمیاب گفت: دارندگان گروه خونی O بمبئی به ‌صورت عادی خون اهدا نمی‌کنند بلکه در مواردی معدود، این سازمان با اعلام فراخوان به افراد دارای این گروه خونی، اطلاع‌رسانی می‌کند و آنها درصورت امکان برای اهدای خون حضور می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، درباره این گروه خونی خاص گفت: افراد دارای این گروه خونی نادر تنها باید از همگروه خود خون دریافت کنند و نمی‌توانند از هیچ گروه خونی دیگر حتی O منفی خون بگیرند.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون فارس ادامه داد: گروه خونی O بمبئی نه مثبت است و نه منفی و ویژگی‌های خاصی دارد، البته این نوع خون، بیماری خاصی را درمان نمی‌کند بلکه تنها علت کمیاب و نادر بودنش تفاوت در آنتی‌بادی‌های موجود در آن است.

آرین، همچنین در مورد شناسایی افراد دارای گروه خونی O بمبئی بیان کرد: زمانی که افراد برای انتقال خون به این سازمان مراجعه می‌کنند، با توجه به آزمایش‌های گروه خونی، شناسایی می‌شوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان فارس انتقال خون بمبئی درمان روابط عمومی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۱۲ فلسطینی حین دریافت بسته‌های کمک ارسالی از آسمان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی ویون، دوازده نفر حین تلاش برای رسیدن به بسته‌های کمک ارسالی از آسمان در غزه، غرق شدند.
مردم غزه همچنان گرسنه اند و ناامیدانه منتظر دریافت بسته‌های کمک ارسالی از آسمان هستند.
با این حال، در حال حاضر این اقدام بیشتر سبب ایجاد مشکل شده است تا آرامش. خبر‌هایی در ارتباط با جان باختن افراد در دوران ارسال بسته‌های کمک‌ها از آسمان منتشر شده است. ۱۲ نفر در تلاش برای دسترسی به کمک‌های ارسالی هوایی از یک هواپیما در سواحل غزه غرق شدند. در گزارش ما بیشتر به این موضوع پرداخته می‌شود.
بارقه‌های امید در چشمان فلسطینی در حالی که کمک‌هایی از اسمان برایشان فرستاده می‌شود. این اقدام در بحبوحه نگرانی‌ها در ارتباط با قحطی با گذشت شش ماه از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل انجام می‌شود. اما ارسال خود این کمک‌ها از آسمان سبب خطری جدید می‌شود. مقامات بهداشتی فلسطینی دیروز اعلام کردند: ۱۲ نفر هنگام تلاش برای دریافت این کمک‌های حیاتی جانشان را از دست دادند. این ویدئو که رویترز آن را گرفته نشان می‌دهد افراد در بیت لاهیا در شمال غزه در تلاش برای دریافت این بسته‌های کمک تا گردن در آب هستند. این تقلا به ناامیدی بزرگتری تبدیل شد، زیرا اجساد افراد غرق شده بر روی شن‌ها کشیده می‌شود. این جدیدترین حادثه از این دست و جان باختن افراد در تلاش برای دسترسی به کمک‌ها در این باریکه پر جمعیت در فلسطین محسوب می‌شود. برخی افراد به دنبال علف‌های هرز برای خوردن هستند و برخی دیگر هم در تلاش برای تهیه طعامی از بقایای غذای حیوانات اند که به سختی قابل خوردن است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شهروند فلسطینی: در ارتباط با این کمک‌ها باید بگویم که یکی از بزرگترین اشتباهات این است که این کمک‌ها در مکان‌های خطرناک همانند دریا انداخته می‌شوند، زیرا این کار سبب غرق شدن افرادی می‌شود که در تلاش برای دسترسی به این کمک‌ها هستند. مشکل ما ساده است! آنها می‌توانند این کمک‌ها را بر روی زمین بیندازند تا این کمک‌ها به دست افراد فقیر برسد. آنها همچنین می‌توانند این کمک‌ها را از طریق هواپیما در مناطق باز بیندازند و اجازه دهند پلیس این کمک‌ها را مدیریت کند و آنها را به دست مردم برساند.

نهاد‌های کمک رسان می‌گویند به دلیل عملیات هوایی و زمینی اسرائیل در پی عملیات حماس در روز هفتم اکتبر، حدود یک پنجم کمک‌های مورد نیاز وارد غزه می‌شود. آنها می‌گویند انتقال این کمک‌ها از طریق هوا و دریا به سواحل غزه صورت می‌گیرد که تحت کنترل حماس قرار دارد و هیچ گزینه جایگزینی برای انتقال زمینی کمک‌ها از اسرائیل یا مصر وجود ندارد. این مرد فلسطینی می‌گوید که ارسال کمک‌های هوایی و ریختن آنها به دریا تحقیر مردم است و راه درستی برای انتقال این کمک‌ها نیست. سازمان ملل متحد از اسرائیل خواسته است اجازه دسترسی بدون مانع به کمک‌ها را به نوار غزه بدهد و متوقف کردن کامیون‌های حامل کمک‌ها در مرز را اقدام غیر اخلاقی توصیف کرد. اسرائیل می‌گوید که محدودیتی برای حجم کمک‌های بشردوستانه وارد شده به غزه قائل نیست و نهاد‌های زیر نظر سازمان ملل عامل بروز مشکل در انتقال این کمک‌ها هستند و مدعی شده که کمک‌ها ناکافی اند.


خسارات وارده در نتیجه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در مرکز رفح
کانال تلگرامی شبکه خبری قدس تصاویری از خسارات وارده در نتیجه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه خانواده «الحمایدة» در اردوگاه الشابورة در مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه منتشر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • راز کثیف نادیده؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • اهدای ۳۷۰ واحد خونی در پویش نذر خون فارس
  • اجرای پویش «نذر خون» در استان سمنان/ مراکز آماده پذیرایی است
  • غرق شدن ۱۲ فلسطینی حین دریافت بسته‌های کمک ارسالی از آسمان
  • حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان اهدا شد
  • بلیت موزه‌ها برای کدام گروه رایگان است؟
  • ۷۵ هزار نفردرآذربایجان غربی خون خود را به افراد نیازمند اهدا کردند