Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:55:47 GMT

آمریکا اف-۳۵های سفارشی ترکیه را خواهد خرید

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۶۸۱۱

آمریکا اف-۳۵های سفارشی ترکیه را خواهد خرید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، در بودجه نظامی آمریکا برای سال ۲۰۲۰ بَندی به منظور تأمین اعتبار برای خرید جنگنده های اف-۳۵ که پیش از این از سوی ترکیه سفارش داده شده اند، گنجانده شده است.

لایحه بودجه نظامی آمریکا پس از اینکه هم اکنون در مجلس نمایندگان و سنا تصویب شده است، برای تایید نهایی به دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس طرح نهایی بودجه آمریکا برای سال ۲۰۲۰ اعتباری معادل ۴۴۰ میلیون دلار به منظور خرید جنگنده های اف-۳۵ ترکیه از سوی نیروی هوایی ارتش آمریکا در نظر گرفته شده است.

در بند مربوط به این اعتبار با اشاره به اینکه اعضای کمیته های مربوط به مجلس نمایندگان و سنا از اخراج ترکیه از پروژه تولید اف-۳۵ حمایت می‌کنند، آمده است: به همین دلیل نیز وزارت دفاع از بازپس گرفتن تمامی اف-۳۵های خریداری شده از سوی ترکیه حمایت می‌کند.

طراحان بودجه نظامی آمریکا همچنین خواستار تحریم شرکت‌های نفتی و کشتی‌رانی فعال در پروژه انتقال گاز «جریان تُرک» شده اند؛ جریان ترک خط لوله ای است که قرار است گاز روسیه را به ترکیه و اروپا انتقال دهد.

گفتنی است، آمریکا ترکیه را تهدید کرده است که در صورت خرید و اجرائی کردن سامانه دفاع هوائی اس- ۴۰۰ از روسیه، آنکارا را تحریم و نیز جنگنده های اف- ۳۵ خود را به ترکیه تحویل نخواهد داد.

کد خبر 4794427

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگنده اف 35 ایالات متحده آمریکا ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ سوریه روسیه ناتو فرانسه عربستان سعودی فلسطین ترکیه لبنان داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان

به گزارش خبرآنلاین «ژو فنگلیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در چین به خبرنگاران در پکن گفت: «ما قویا مخالف قرار گرفتن مساله مرتبط با تایوان در لایحه کنگره آمریکا هستیم. این سیگنالی نادرست به نیروهای جدایی طلب تایوان است. ما به طرف آمریکایی تاکید داریم تا با اقدامات قاطع خود به تعهداتش در عدم حمایت از استقلال تایوان پایبند باشد و از مسلح سازی تایوان به هر شکلی دست بردارد.»

به نقل از ایسنا این گفته‌ها که تاکیدی بر سیاست «چین واحد» است چند ساعت پس از تصویب لایحه‌ای مطرح شد که در آن، حمایت نظامی آمریکا از تایوان، اوکراین و رژیم صهیونیستی مدنظر قرار گرفته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) این لایحه را امضا کند.

با توجه به تشدید تنش بین چین و آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده قرار است به این کشور آسیایی برود. گفت‌وگوها بر روی مسائل مهمی از جمله ادعاهای دریایی در دریای چین جنوبی و حمایت پکن از جنگ روسیه در اوکراین و همچنین مساله تایوان متمرکز است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898922

دیگر خبرها

  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد