Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:18:28 GMT

۳۰ ایستگاه متروی مسکو تهدید به بمب گذاری شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۶۹۰۸

۳۰ ایستگاه متروی مسکو تهدید به بمب گذاری شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رسانه های روسیه به نقل از. وزارت موقعیت های اضطراری روسیه با اعلام این خبر افزودند: یک فرد ناشناس با ارسال پست الکترونیکی به این وزارتخانه مدعی شده است که در بیش از ٣٠ ایستگاه متروی مسکو بمب و مواد منفجره جاسازی کرده است.

در حال حاضر نیروهای امنیتی روسیه و عوامل وزارت امور اضطراری این کشور در حال بررسی این موضوع هستند و تدابیر امنیتی در متروهای مسکو تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام‌های تهدید آمیز از دو سال پیش در روسیه آغاز شده و به چالشی جدی برای دستگاه امنیتی این کشور  تبدیل شده است.

در رویداد مشابه دیگری، چند ماه پیش خبرگزاری روسیه امروز و کاخ وزارت امور خارجه روسیه تهدید به بمب گذاری شده بود که به همین دلیل نیز کارکنان هر دو دستگاه از ساختمان‌های خود تخلیه شدند.

موج جدید تهدیدهای تلفنی با وجود آنکه قانون جدیدی در روسیه برای تشدید برخورد با چنین اقداماتی تصویب شده است از چندماه پیش دوباره از سر گرفته شد.

مقامات امنیتی روسیه بارها اعلام کرده اند که اکثر این پیام‌ها از خارج از کشور و حتی اوکراین صورت می‌گیرد با این وجود هنوز گزارشی برای دستگیری افراد یا متهمان در این زمینه گزارش نشده است.

هر از چند گاهی تهدید تلفنی در روسیه باعث می‌شود که برخی از مجتمع‌های تجاری یا مراکز بزرگ فرهنگی، اجتماعی یا ترابری روسیه تخلیه شوند و به کنترل نیروهای امنیتی و ویژه درآید.

تاکنون هیچیک از این تماس ها جدی نبوده است اما در فرودگاه‌ها باعث تاخیر پروازها و نگرانی مردم شده است.

برچسب‌ها مسکو روسیه تروریسم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه تروریسم مسکو روسیه تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین تهدید کرد/ در هر کشوری باشد می‌زنیم

به گزارش خبرآنلاین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که مسکو در صورت شکست دادن کی‌یف در میدان جنگ متوقف نخواهد شد، تلاش کرده‌اند تا حمایت متحدان خود را نسبت به افزایش کمک‌ها به اوکراین جلب کنند.

رئیس‌جمهور روسیه خاطر نشان کرد: «این یک یاوه‌گویی است». پوتین همچنین با اشاره به اختلاف میان بودجه نظامی روسیه و بودجه‌های ارتش های ناتو بیان داشت: «این ادعا که ما قرار است بعد از اوکراین به اروپا حمله کنیم یاوه گویی محض و در راستای ترساندن مردمان خود با هدف بیرون کشیدن پول از جیب آن‌هاست.»

هدف از هیاهو درباره حمله روسیه به ناتو

به گزارش ایسنا پوتین در ادامه سخنرانی خود در پایگاه هوایی «تورژوک» خطاب به کشورهای دنباله‌روی آمریکا در شرق اروپا گفت که دلیلی برای نگرانی آن‌ها وجود ندارد. او ادامه داد صحبت‌ها درباره حمله بالقوه روسیه به لهستان، جمهوری چک یا کشورهای حوزه بالتیک تنها در راستای پروپاگاندای دولت‌ها با هدف ترساندن شهروندان و «بیرون کشیدن هزینه‌های بیشتر از جیب مردم برای آنکه فشار این کار را به دوش آنها بیندازند» مطرح می‌شوند.

پوتین با اشاره به این که ناتو همچنان به گسترش یافتن به سمت مرزهای روسیه و نه به هیچ سمت دیگری ادامه می دهد، بیان داشت آنچه که روسیه انجام می‌دهد صرفا «محافظت از مردم در سرزمین‌های تاریخی ماست.»

ناتو به مرزهای ما آمد، ما به سمت آن‌ها نرفتیم

او خاطر نشان کرد: «آن‌ها درست پشت مرزهای ما آمدند. آیا ما هم از اقیانوس گذشته و به پشت مرزهای ایالات متحده آمریکا رفتیم؟ خیر. آن‌ها دارند به ما نزدیک می‌شوند و خیلی به ما نزدیک شده‌اند.»

پایگاه هوایی تورژوک میزبان مرکز آموزشی ۳۴۴ برای تعلیم خلبان‌های جنگی روسیه بوده و در این پایگاه پرسنلی برای شرکت در جنگ اوکراین آموزش می‌بینند.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه این سخنرانی هشدار داد چنانچه جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا به اوکراین راه پیدا کنند، روسیه آن‌ها را هم مثل دیگر تجهیزات غربی اعطا شده به ارتش اوکراین منهدم خواهد کرد.

به نوشته پایگاه «راشاتودی» تاکنون چند کشور عضو ناتو به کی‌یف قول اعطای جنگنده‌های اف-۱۶ خود را داده و خلبان‌های اوکراینی را برای به پرواز در آوردن آن‌ها آموزش داده‌اند اما هنوز هیچ یک از این جنگنده‌ها عملا تحویل اوکراین نشده است. روسیه به غرب هشدار داده وارد کردن این جنگنده های دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای به جنگ اوکراین منجر به تشدید غیرقابل قبول درگیری می‌شود.

اف-۱۶‌های اوکراین تاثیری در میدان ایجاد نمی‌کنند

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنرانی خود خاطر نشان کرد: «اگر آن‌ها جنگنده‌های اف-۱۶ را تحویل دهند، فکر کنم بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که این کار تغییری در وضعیت در میدان نبرد نخواهد داد و ما این جنگنده‌ها را هم همچون تانک‌ها، خودروهای زرهی و تجهیزات دیگر و سامانه‌های راکت انداز منهدم خواهیم کرد.»

پوتین همچنین ادامه داد در صورتی که جنگنده‌های اف-۱۶ توسط خلبان‌های اوکراینی و از مبدا کشورهای ثالث به پرواز در بیایند هم از سوی روسیه به عنوان اهداف مشروع برای حمله در نظر گرفته خواهند شد.

او تاکید کرد: «البته اگر آن‌ها از مبدا پایگاه‌های هوایی در کشورهای ثالث مورد استفاده قرار بگیرند، هر جایی که باشند تبدیل به هدف مشروع برای حملات ما خواهند شد.»

پوتین متذکر شد روسیه به خوبی مطلع است که این جنگنده‌ها قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای دارند و این نکته در عملیات‌های رزمی در نظر گرفته خواهد شد.

کی‌یف در مدت بیش از ۲ سالی که از نبردش با روسیه می گذرد، بخش عمده نیروهای هوایی خود را شامل جنگنده‌هایی متعلق به دوران شوروی سابق که از سوی چند تن از اعضای ناتو دریافت کرده بود از دست داده است. دولت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین از مدت‌ها قبل بارها از متحدان غربی خود خواسته که به اوکراین جنگنده اف-۱۶ بدهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888893

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: آمریکا نخواست اطلاعات کامل تهدید تروریستی را به روسیه بدهد
  • کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!
  • پوتین تهدید کرد/ در هر کشوری باشد می‌زنیم
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • حکم دادگاه مسکو برای بازداشت رئیس سرویس امنیتی اوکراین
  • سرویس امنیت روسیه: حمله تروریستی در سامارا را خنثی کردیم
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم