Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حمزه زاده با اشاره به این‌که جزیره کیش در روزهای ۲۰ و ۲۱ آذرماه میزبان سمپوزیوم بین المللی سرمایه گذاری گردشگری کشورهای اکو خواهد بود، گفت: با همراهی و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه گردشگری آذربایجان شرقی در این سمپوزیوم حضور خواهیم داشت و ظرفیت های استان در قالب بسته های سرمایه گذاری به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه زاده ادامه داد: هماهنگی های لازم در خصوص دیدار و رایزنی فعالان حوزه سرمایه گذاری استان با سرمایه گذاران گردشگری کشورهای شرکت کننده در این سمپوزیوم انجام شده است تا اطلاعات لازم در خصوص ویژگی های استان در حوزه مختلف به منظور جذب سرمایه گذاری مناسب صورت پذیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی؛ وی تاکید کرد: با توجه به این‌که بخش اعظم زنجیره گردشگری به جذابیت های تفریحی و فراغتی تعلق دارد، رویکرد اداره کل استان در سمپوزیوم کیش جذب سرمایه گذاری در زمینه گردشگری تفریحی خواهد بود

46

کد خبر 1329813

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری صنعتی اقتصاد ایران استان آذربایجان شرقی باشگاه استقلال آندره استراماچونی لیگ برتر نوزدهم استان البرز عراق وزارت ورزش و جوانان امیرحسین فتحی ایالات متحده آمریکا علی فتح الله زاده انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تقویم رویدادهای ملی در استان فارس تدوین شود

ایسنا/فارس سرپرست اداره‌کل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در شهرستان‌های استان به صورت سالانه، بر ضرورت تدوین تقویم رویدادهای ملی در این استان تأکید کرد.

محمدعلی مصلحی‌فر در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان لارستان که در راستای حضور در سومین جشنواره ملی مسقطی لارستان انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: یکی از مواردی که باید مدنظر قرار گیرد،‌ تدوین تقویم رویدادهای ملی در استان فارس است.

وی افزود: هر شهرستانی در استان فارس دارای یک ظرفیت بی‌بدیل است به عنوان مثال هر ساله در شهرستان‌های خفر، داراب، کازرون، میمند جشنواره گل نرگس یا گل محمدی در ارسنجان جشنواره انار، در لارستان جشنواره حلوا مسقطی و... برگزار می‌شود که باید زمان این رویدادها را در تقویم به صورت ملی داشته باشیم تا بتوانیم بر روی آن‌ها کارهای تبلیغاتی، محتواسازی و اطلاع‌رسانی انجام دهیم.

مصلحی‌فر اظهار کرد: تدوین تقویم رویدادها و در کنار آن تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کارگروه گردشگردی در فرمانداری‌ها باید در این راستا مدنظر قرار گیرند.

سرپرست اداره‌کل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های شهرستان لارستان اشاره کرد و گفت: لارستان دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و اقتصادی بسیار خوبی است.

وی با اشاره به دیدار خود با داریوش دهقان، فرماندار ویژه لارستان بیان کرد:‌ در این دیدار مباحثی در خصوص وضعیت کنونی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان لار در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری مطرح شد و بنا شد تا یک کارگروه گردشگری در فرمانداری ویژه لارستان راه‌اندازی شود.

مصلحی‌فر بر ضرورت راه‌اندازی کارگروه گردشگری در فرمانداری‌های ویژه سطح استان فارس تأکید کرد و گفت: در این کارگروه‌ها می‌توانیم هم طرح‌ها و برنامه‌های گردشگری را از طریق فرمانداری‌ها پیگیری کرده و هم تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی توسط فرمانداران، شهرداری و میراث فرهنگی انجام شود.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: همچنین در سفر یک روزه به لارستان از فرودگاه بین‌المللی این شهرستان بازدید به عمل آمد که نکته قابل توجه این بود که پروازهایی به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می‌شود به خصوص به کشور دبی این پروازها به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی همچنین بازدید از قلعه اژدها پیکر، بازار قیصریه، آب انبارهای لار، باغ نشاط، مجموعه فرهنگی ورزشی طوبی که بازی فوتسال ایران و روسیه در آن انجام شد و... را از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه خود به لارستان عنوان کرد و گفت: آثار تاریخی بسیار زیادی در شهرستان لارستان وجود دارد.

مصلحی‌فر با بیان اینکه یکی از مواردی که در شهرستان لارستان نیاز داریم، تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری است که ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری را در این شهرستان تسهیل کند، گفت: باید یکسری بسته‌های بی‌نام از فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و بین‌المللی در شهرستان لارستان برای حوزه گردشگری توسط فرمانداری، شهرداری و میراث فرهنگی تدوین شود.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی و خوراک رمضان که طی روزهای ۲۲ تا ۲۴ فروردین‌ماه جاری در لارستان برگزار شد، اشاره کرد و افزود: این جشنواره نشان‌دهنده فرهنگ و پیشینه و هویت این شهرستان بوده است که از سال ۱۳۰۱ نیز تجاری‌سازی خوبی برای کشورهای حوزه خلیج فارس برای این نوع حلوا انجام شده است.

مصلحی‌فر با تصریح اینکه صنعت حلوا مسقطی در شهرستان لارستان به خوبی تجاری‌سازی شده است، گفت: استان فارس دارای میراث معنوی زیادی است و باید این میراث‌ها از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

سرپرست اداره‌کل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس، ثبت کردن میراث‌های ناملموس را یکی از مهم‌ترین اقداماتی دانست که باید مدنظر مسئولان امر قرار گیرد و سپس افزود: علاوه بر ثبت کردن این میراث‌ها باید بر روی حفظ و نگهداری آن‌ها هم تمرکز کنیم.

وی یادآور شد: تاکنون سه دوره از جشنواره ملی حلوا مسقطی در لارستان برگزار شده است اما انتظار می‌رود این جشنواره در دوره‌های آتی به صورت قوی‌تر و با دعوت از فعالان حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و خوراک از کشورهای مختلف به خصوص حوزه خلیج فارس، برگزار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است
  • بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در کیش، ۲۸ فروردین
  • برگزاری دوره‌های توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد
  • افزایش ظرفیت جوجه ریزی در آذربایجان شرقی
  • افزایش جوجه ریزی آذربایجان شرقی به 6 میلیون قطعه در یک دوره
  • خرید ۵۰۰ هزار تن گندم در سال گذشته از کشاورزان آذربایجان شرقی
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی شناسایی شود
  • ضرورت سرعت عمل در اطلاع رسانی و روایت خدمت
  • افزایش جوجه‌ریزی در آذربایجان شرقی به ۶ میلیون قطعه در یک دوره
  • ‌ تقویم رویدادهای ملی در استان فارس تدوین شود