Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیرهند در تهران روز سه شنبه همچنین از اتاق های اخبار داخلی و خارجی ایرنا دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند تولید و انتشار محصولات خبری ایرنا در داخل و خارج از کشور قرار گرفت.

هاشمی و دارمندرا در باره راه های همکاری خبری ایرنا و روزنامه ایران با رسانه های هندی وهمچنین سفارت هند در تهران گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل ایرنا تاکید کرد: در سال های اخیر، درباره همکاری‌های ایران و هند در منطقه چابهار به‌خوبی اطلاع‌رسانی شده است اما دو کشور در حوزه‌های زیادی ظرفیت همکاری دارند که از طریق تعامل میان سفارت و خبرگزاری می‌توان این ظرفیت‌ها را به اطلاع افکارعمومی و نخبگان دو کشور رساند.

وی به پیوندهای تاریخی و فرهنگی ایران و هند اشاره کرد و افزود: پیوندهای دو ملت ایران و هند ظرفیت‌های زیادی را برای توسعه روابط دو کشور ایجاد می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه « جمعیت مسلمانان هند عاملی برای افزایش علاقه ایرانیان و هندیان با یکدیگر بوده است»، اظهارداشت: می‌توان انتظار داشت دربخش‌های گردشگری، اقتصادی ، تجاری ، همکاری‌های علمی و دانشگاهی و سایر زمینه‌های ارتباط میان مردم دو کشور شاهد توسعه بیش از پیشِ روابط باشیم.

مدیرعامل ایرنا باردیگر براهمیت نقش فعال و موثر رسانه های ایران و هند برای توسعه روابط دو کشور و دو ملت تاکید کرد.

سفیرهند: از عملکرد حرفه‌ای ایرنا خوشنودم

سفیر هند در ایران هم  گفت: پیش از ملاقات با شما، از اتاق‌های خبر ایرنا بازدید و با برخی همکارانتان گفت‌وگو کردم، شخصا تحت تاثیر عملکرد حرفه‌ای ایرنا قرار گرفتم و حتی امروز صبح  گزارش ایرنا درباره روابط ایران و هند را خواندم و بسیار خوشنود شدم.

دارمندرا، با اشاره به روابط دیرین و تاریخی ایران و هند تصریح کرد: آقایان روحانی و مودی ( نخست وزیر هند) در سال‌های اخیر چهار بار در تهران ، دهلی و نیویوریک با یکدیگر دیدار کرده‌اند که بسیار سازنده بوده و دو طرف همواره بر ضرورت گسترش همکاری برای گذر از شرایط سخت فعلی تاکید دارند.

وی تاکید کرد: هند به تداوم روابط خوب با ایران متعهد است و برای توسعه روابط هر کار بتوانیم، انجام می‌دهیم.

سفیر هند با تاکید براهمیت توسعه روابط دو کشور در بخش‌های مختلف به ویژه آموزشی ، ورزشی و گردشگری، گفت: سالانه حدود 100 هزار هندی به ایران می‌آیند و بسیاری از آنان از طریق ایران به نجف و کربلا می‌روند و همچنین حدود 10 هزار دانشجو و طلبه هندی در ایران مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان

وزیران نفت ایران و پاکستان در جریان سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت که امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت)  به همراه سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد سفر کرده است با مصدق مسعود ملک، وزیر نفت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز تاکید کردند.

توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی از مهمترین محورهای مذاکرات وزیران نفت ایران و پاکستان بود.

رئیس‌جمهوری امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد: ممکن است برخی تعمیق همکاری‌ها و روابط دو کشور را نپسندند، اما آنچه برای ما اهمیت دارد تداوم همکاری‌های دو کشور با هدف تأمین منافع دو ملت است. از این رو در نشست‌ هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی در گام نخست مبادلات تجاری را ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیسی و هیئت همراه به اسلام‌آباد، مقام‌های ایران و پاکستان امروز پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور رئیسی و شهباز شریف، هشت سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی امضا کردند.

براساس این گزارش، تهران و اسلام‌آباد در دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط راهبردی تلاش کردند و این سفر نیز همسو با این اهداف انجام می‌شود؛ زیرا دو کشور افزون بر اشتراکات فرهنگی و تمدنی، بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند؛ تبادلات تجاری ایران و پاکستان اکنون سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است.

دیگر خبرها

  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه