Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@05:24:11 GMT

روند شیوع آنفلوانزا، سیر نزولی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۷۰۳۲

روند شیوع آنفلوانزا، سیر نزولی گرفت

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در جلسه بررسی اقدامات درمانی صورت گرفته در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درموضوع آنفلوانزا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به سیر نزولی روند شیوع آنفلوانزا، اظهار کرد: در حوزه درمان، کلیه اقدامات جهت بهبود وضعیت به طور مستمر انجام شده و نظارت و پایش‌های لازم نیز صورت می‌گیرد و این روند تا طبیعی شدن شرایط صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون درمان وزارت بهداشت افزود: ساماندهی بیماران در دانشگاه‌ها به خوبی انجام شده و این بیماری در استان‌ها در حال کنترل و مدیریت است. داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به آنفوانزا تامین است  جان بابایی تصریح کرد: با همکاری معاونت بهداشت و سازمان غذا و دارو، داروی مورد نیاز این بیماران تامین و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

او تاکید کرد: در این زمینه، فوکال پوینت‌های علمی برای تبادل تجارب انتخاب می‌شوند و با تشکیل گروه مجازی آموزشی، اطلاعات را در اختیار سایر دانشگاه‌ها قرار می‌دهند.بیشتر بخوانید: علائم آنفلوانزا و روش‌های پیشگیری و درمان آن را بشناسیدمعاون درمان وزارت بهداشت همچنین، با بیان الزام مراکز به انجام پروتکل درمانی ابلاغی وزارت بهداشت، گفت: فعال نگه داشتن کلینیک‌های ویژه داخل و خارج از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در نوبت‌های صبح و عصر و حتی روز‌های تعطیل و نیز استفاده از پتانسیل متخصصین عفونی، داخلی، زنان، اطفال و فوق تخصص ریه تا بازگشت به شرایط عادی از موارد الزامی است.

او یادآوری کرد: بیماران قلبی به جز بیماران مبتلا به فشارخون بالا، بیماران ریوی، بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی، زنان باردار، گروه‌های پرخطر و کودکان از جمله افرادی هستند که باید توجه ویژه به آن‌ها شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان آنفلوانزا بیماری آنفلوانزا واکسن آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد سخت است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی اظهار داشت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان اینکه فقط با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی با اشاره به اینکه مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادات اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک دهه گذشته و خصوصاً در دو سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک انجام شده است، افزود: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان، دیابت، سرطان و فشارخون را کاهش می‌دهد. اکنون ۱۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

کد خبر 6084766 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد سخت است
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود