Web Analytics Made Easy - Statcounter

طباطبایی از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی همزمان با هفته قرآن در آموزش و پرورش خبر داد.

«سید مجتبی طباطبایی» ضمن گرامیداشت این هفته به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: هفته قرآن، عترت و نمازفرصتی برای آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با این واجب الهی و تبیین فرهنگ قرآنی در مدارس است.

 

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مرکزی قرآن را چراغ هدایت و سعادت بشریت دانست و بیان کرد: دانش آموزان باید از همین دوران مدرسه و کودکی و نوجوانی با قرآن و معارف نورانی این کتاب الهی و واجبات دینی آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه روزشمار هفته قرآن، عترت و نماز به مدارس سراسر کشور ابلاغ شد است، افزود: هفته قرآن، عترت و نماز از 23 آذر شروع و تا 29 آذر ادامه دارد که در این هفته در مدارس استان مرکزی همزمان با سراسر کشور برنامه های مختلفی برگزار می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه هفته پایانی آذرماه با عنوان هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس نام گذاری شده است، اظهار کرد: همه ساله برنامه های متنوع مرتبط با منشور نورانی و ارزشمند قرآن، عترت و نماز توسط مربیان و معاونین پرورشی در مدارس برگزار می شود.

 

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه همزمان با آغاز هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس بخش آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز نیز برگزار می شود، گفت: امسال سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن را در مدارس آغاز خواهیم کرد.

 

طباطبایی با اشاره به اینکه این مسابقات در  4 مرحله و به صورت 2 سالانه در 5 مرحله مدرسه ای، منطقه ای، استانی، کشوری و بین المللی برگزار می شود، گفت: در هر مرحله نفرات برتر  مسابقات به مرحله بعدی راه می یابند.

 

این مقام مسئول برگزاری محافل انس با قرآن کریم را از دیگر برنامه های این هفته در مدارس دانست و گفت: این محافل با حضور قاریان برجسته استانی و ملی در مناطق و مدارس برگزار می شود.

 

وی با اشاره به روز شمار این هفته گفت: شنبه 23 آذر ماه با عنوان قرآن عترت و نماز کانون امید به آینده نامگذاری شده است که در این روز برگزاری جلسات گفتمان دینی با موضوع مهدویت، انتظار و امام شناسی را داریم.

 

وی مدرسه صالح دانش آموز انقلابی، تمدن اسلامی، جامعه مهدوی،گام دوم انقلاب پیروی از ولایت، نگاه انقلابی روحیه جهادی، مشارکت مردمی، مسئولیت قرآنی، نماز و معنویت ، خانواده و تربیت را عناوین دیگر روزهای این هفته دانست و بیان کرد: برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن وعترت،برگزاری جشن های عبادت در مدارس، اعزام استاتید قرآن عترت و نماز و مبلغین به مناطق محروم، برگزرای محافل قرآنی، تجلیل از حافظان جزء 30 و برگزاری نمایشگاه های موضوعی در مدارس و فضای مجازی، تجلیل از خیرین و واقفین قرآنی، حضور در گلزار شهدا و حضور گسترده و با شکوه دانش آموزان به همراه والدین و مربیان در نماز جمعه از جمله برنامه های این هفته است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد خبرگزاری شبستان مجلس شورای اسلامی استان بوشهر روز دانشجو کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات هفته قرآن استان مرکزی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در سازمان مدارس غیردولتی برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاست‌گذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها دنبال شد.
احمد محمودزاده افزود: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود که پس از ۱۸ ماه به نتیجه رسید، ۱۶ ماده آن تغییر یافت و ابلاغ شد.
وی با بیان این که حمایت از معلمان و مؤسسان تثبیت و موضوع نظارت در این قانون، جدی‌تر مطرح شد، افزود: در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم و موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه بررسی و بازنگری آیین‌نامه‌های مربوط به شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها، از کار‌های مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.
محمودزاده همچنین از بررسی طرح مدرسه مجازی بزرگسالان خبر داد و گفت: مصوبه این موضوع سال گذشته دریافت شد چراکه به دنبال کاهش تنوع مدارس و تجمیع در داخل مدرسه مجازی هستیم؛ طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع و به زودی نهایی خواهد شد.
وی با اشاره به مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی که قانون است، ادامه داد: فعالیت مراکز آزمون‌ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت مراکز فاقد مجوز ممنوع است و در صورت مشاهده تعطیل خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفموم درست، شروع کنند.
محمودزاده در ادامه بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تأکید و خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس شد.

دیگر خبرها

  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • این افراد معلم می‌شوند
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند