Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: خوشحالم که دولت این فرصت را فراهم کرده تا شما هر چه دلتان خواست بگویید، ولی می‌خواهم سال ۸۴ و ۸۵ را به یاد شما بیاورم آیا کسی جرات داشت که دولت را نقد کند؟!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی ربیعی، سخنگوی دولت امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با عنوان «سخنگو پاسخ می‌دهد» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: آرمان گرایی، عدالت خواهی و آزادی خواهی سه مفهوم ۱۶ آذر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  آیا جرات دارید که نهاد‌های دیگر را هم نقد کنید؟! ربیعی در واکنش به برخی اعتراضات دانشجویی به عملکرد دولت خطاب به دانشجویان گفت: خوشحالم که دولت این فرصت را فراهم کرده تا شما هر چه دلتان خواست بگویید، ولی می‌خواهم سال ۸۴ و ۸۵ را به یاد شما بیاورم آیا کسی جرات داشت که دولت را نقد کند. همین امروز دولت باید نقد شود و مورد حمله قرار بگیرد؛ البته آیا جرات دارید که نهاد‌های دیگر را هم نقد کنید؟ این حسن است که می‌توانیم آزادانه دولت را مورد نقد قرار دهیم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه حادثه تلخ ودردآوری که در این روز‌ها رخ داد اثر ماشه‌ای و پروانه‌ای بنزین بود، افزود: آیا تورم ۷ درصدی در این ۶ سال نبود و آیا ما رشد ۱۲ درصدی را تجربه نکرده ایم؟
وی با بیان اینکه هر یک درصد رشد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد، افزود: برای سالی ۸ درصد رشد رقم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به پایه سال ۹۴ حساب شده و الان سالی هزار هزار میلیارد تومان پول می‌خواهیم، اما آیا چنین پولی در کشور وجود دارد؛ بنابراین ما نیاز به سرمایه گذاری داریم.
ربیعی اظهار کرد: ما روزانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروختیم، اما امروز ۶۰ الی ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد قطع شده است.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید توام صورت بگیرد، ولی در ایران توسعه سیاسی و اجتماعی شکل نگرفته به گونه‌ای که هنوز نهاد‌های مدنی و احزاب قدرتمند در کشورمان به وجود نیامده اند و با سوءظن به آن‌ها نگاه می‌شود افزود: متوسط رشد در کشورمان در ۴۰ سال، زیر ۳ درصد است و همین است که حاشیه نشینی در تهران زیاد شده است.   باید سالانه سه میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم وی با بیان اینکه حاشیه نشینی ماحصل تحولات جمعیتی بدون آینده است، گفت: باید سالانه سه میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم؛ البته بخشی از مشاغلی هم که وجود دارند دارای مزد کم و کم کیفیت هستند.
ربیعی با بیان اینکه بهترین دوران کشور بین سال‌های ۸۴ تا ۸۶ بوده، اما نفت را فروختیم و آن را در راستای سیاست‌های رضایت بخش هزینه کردیم و اصلاح ساختاری صورت نگرفت، افزود: تحریم یک واقعیت است و اگر امروز نمی‌توانیم پول مربی خارجی را بدهیم دلیلش این است که بانک‌ها به دلیل تحریم نمی‌توانند پول بدهند و آن کسی که پول مربی خارجی را داد تحریم شده است در هر حال تحریم اثر داشته است.
سخنگوی دولت با تاکید براینکه حرام است کسی بیاید در این حکومت و ناصادقانه کار کند، افزود: مطمئنا به وجود رهبری، کار رهبری و دراز مدت نگری ایشان اعتقاد دارم.   وی در خصوص تصمیم دولت برای حذف مالیات هنرمندان و موسسات کنکور تصریح کرد: اصلا چنین تصمیمی در دولت گرفته نشده است و لازمه چنین تصمیمی نیز این است که این موضوع ابتدا در دولت تصویب شده و بعد به تصویب مجلس برسد؛ البته یک پیشنهادی از طرف کارشناسان برنامه و بودجه آمده بود که آن هم مربوط به حذف مالیات بخش فرهنگ بود نه سلبریتی‌ها که با پول مفت می‌خواهند خانه بخرند و به خارج بروند که ما هم با آن موافق نیستیم. در هر حال هیچ کس بعد از جلال از راه قلم راه به جایی نبرده است.   درآمد موسسات کنکوری چند برابر بودجه آموزش وپرورش است ربیعی با اشاره به اینکه متاسفانه درآمد موسسات کنکوری چند برابر بودجه آموزش وپرورش است و این نتیجه خیانتی است که دانش آموزان با تست بالا آمده اند، چون تست بعد از یک مدتی فراموش می‌شود، تصریح کرد: اقتصاد کشور مانند یک کیک است و این کیک امروز ده درصد کوچک‌تر شده است و علت کوچک شدن آن هم این است که سرمایه گذاری صورت نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ربیعی سخنگوی دولت سلبریتی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس

سخنگوی دولت با بیان اینکه لایحه برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و لایحه‌ای هم برای تشکیل وزرات بازرگانی تقدیم مجلس کرده است، گفت: نگاه همکاران ما در مجلس شورای اسلامی این بود که این موضوع اولویت ندارد و به مدت شش ماه این لایحه از دستور کار خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی اظهار کرد: نظارت مؤثر بر بازار، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نظارت پذیر کردن بازار مستلزم تمرکز در حوزه نظارت بر بازار است ما بارها این را مطرح کردیم و نگاه دولت این بوده است.

وی افزود: تجربه نشان داده است که پراکندگی و پخش کردن حوزه نظارتی ذیل وزرات خانه‌های مختلف موجب افزایش ساختار و ناکارآمدی می‌شود؛ مثلاً بخشی از محصولات لبنی در حوزه دامی است و بخشی دیگری در حوزه بسته بندی، به صنعت مربوط می‌شود و بخشی هم در صنف به فروش می‌رسد که باید تفکیکی در این زمینه صورت گیرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در خیلی از فروشگاه‌ها محصولاتی موجود است که بخشی ناظر به جهاد کشاورزی و بخش دیگر ناظر به حوزه صنعت معدن و تجارت است، اگر دو سری ناظر وجود داشته باشد هم کاسب و هم مردم اذیت می‌شوند و علاوه بر این هزینه نظارت هم افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت به منظور نظارت مؤثرتر بر بازار داخلی با طرحی که در دستور کار مجلس بود به صورت کتبی موافقت کرد و هم لایحه برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و لایحه‌ای هم برای تشکیل وزرات بازرگانی تقدیم مجلس کرده است، متأسفانه نگاه همکاران ما در مجلس شورای اسلامی این بود که این موضوع اولویت ندارد و به مدت شش ماه این لایحه از دستور کار خارج شده است.

وی اضافه کرد: نگاه دولت این است که بازار اولویت اول کشور است و ما مستمر مذاکراتی در این زمینه داشته و داریم و خواهش این است که زودتر در این حوزه تصمیم‌گیری شود کار امروز را به فردا واگذار نکنیم و امیدواریم در همین مجلس این موضوع در دستور کار قرار گیرد. امیدواریم ما بتوانیم با حوزه تمرکز در حوزه نظارت بر بازار دریک وزارتخانه قدرت نظارتی، دقت نظارتی و بهره‌وری را افزایش دهیم.

بهادری جهرمی در مورد کاهش حقوق گمرکی کالاهای اساسی گفت: امروز در هیأت دولت موافقت شد که حقوق گمرکی کالاهای اساسی، اقلام داروی، نهاده‌های دامی، مواد مصرفی پزشکی و مواد اولیه که برای تولید دارو و کالاهای اساسی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد (که هم مالیات بر ارزش افزوده که نرخ آن امسال ۱۰ درصد است و هم حقوق گمرکی که ۴ درصد است) با قانونی که به دولت اجازه داده یعنی یک درصد کاهش پیدا کند.

وی افزود: کاهش حقوق ورودی که مشابه آن در سود بازرگانی و تعرفه‌ها پیش بینی کردیم از ابتدای فروردین ماه اعمال می‌شود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده اقلام مذکور از ابتدای فروردین ماه معادل یک درصد محاسبه می‌شود این اقدام باعث می‌شود، تا بتوانیم به تثبیت قیمت‌ها در حوزه‌های مواد مصرفی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کمک کنیم و همزمان کمک کار تحقق رشد اقتصادی و حرکت به جهش اقتصادی باشیم.

کد خبر 745457

دیگر خبرها

  • ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت
  • اگر کشوری جرات دفاع از فلسطین را داشته باشد آن ایران است ... (فیلم)
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • پیام تسلیت سخنگوی دولت در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • ماجرای نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها!
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها؛ اشتباه بزرگ؟