Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:20:12 GMT

ارتباط دانش‌آموزان با کتاب باید بیشتر شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۷۲۳۳

ارتباط دانش‌آموزان با کتاب باید بیشتر شود

محسن جوادی روز سه شنبه در اختتامیه هفدهمین جشنواره کتاب رشد در مدرسه دارالفنون افزود: باید این موضوع جدی دیده شود، چون نباید از ارتباط بیشتر دانش آموزان و کتاب غفلت شود.
وی اظهار داشت: دغدغه و هدف اصلی برگزاری، استمرار و ادامه این جشنواره ها این است که رشد تحقق پیدا کند، چون رشد می تواند در جهت علمی، مهارتی و اخلاقی برای زندگی بهتر تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جوادی ادامه داد: کتاب در طول تاریخ در رصد معرفت و اطلاعات ما سخن فراوانی داشته است و یک دوره ای تنها عامل رشد معرفت و فهم «کتاب» بود.
جوادی گفت: دانش با نوشتن نظم پیدا می کند و اگر ننویسیم نظم نداریم؛ پس باید همچنان کتاب به لحاظ تاریخی نقش اساسی در رشد دانش و معرفت داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر تجربه زیست دیگران را در قالب داستان و رمان خوب بخوانیم و بدانیم چه سرنوشتی مردمان داشته اند؛ انگیزه خواندن کتاب و حتی نوشتن بیشتر می شود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب رمز تعالی، رشد، دانش و معرفت و رمز رشد اخلاق، سیاست و مهارت های فنی ما است.
جوادی افزود: هدف اصلی این جشنواره این است که این دو جهت را در دانش آموزان تقویت کند و رشد علمی و اخلاقی دانش آموزان از مسیر این کتاب ها حاصل می شود.

وی گفت: اما هر کتابی قدر و منزلت خواندن ندارد و خیلی اوقات کتاب نیست و به مفهوم یک اثر ارزشمند نیست و بهتر است منابع خوب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وضعیت کتاب در حوزه دانش آموزی خوب نیست
علی رمضانی مدیر کل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: در حال حاضر وضعیت کتاب و کتابخوانی در حوزه دانش آموزی خوب نیست و حتی از نظر نوع کتاب هایی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد مشکل داریم. این دو حوزه برای ما نگران کننده است.
وی ادامه داد: برای همین سه سال است جشنواره دانایی و توانایی در وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود تا کتاب با قیمت مناسب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
رمضانی تصریح کرد: پارسال دانش آموزان با قلک ها و پول های توجیبی خود حدود سه میلیارد تومان کتاب خریدند.
وی گفت: انتظار داریم نویسندگان و ناشران به ما کمک کنند تا کتاب با تخفیف بیشتری در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
رمضانی خاطر نشان کرد: طرح برگزاری ۵٠ هزار نمایشگاه در مدرسه را در برنامه داریم. هر سال حدود ٢٠ هزار نمایشگاه در مدارس برپا می شود تا کتاب های مناسب در این نمایشگاه ها در معرض دید باشد.

هفدهمین جشنواره کتاب رشد امروز سه شنبه ١٩ آذرماه به عنوان یکی از مهمترین جشنواره ها در حوزه کتاب های آموزشی وزارت آموزش و پرورش با معرفی نفرات برتر در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

برچسب‌ها آموزش و پرورش کتاب دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش کتاب دانش آموزان آموزش و پرورش کتاب دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جز پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

کد خبر 846997 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید