Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه ارزیابی و بررسی اعضای هیئت علمی فصل سوم از دور نوین پروژه چهار فصل تئاتر ایران با عنوان »خانواده در آینه تئاتر» اعلام شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، ایوب آقاخانی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری، نتیجه‌ ارزیابی و بررسی اعضای هیئت‌ علمی فصل سوم از دور نوین پروژه‌  چهار فصل تئاتر ایران با عنوان «خانواده در آینه‌ تئاتر»، متشکل از آقایان دکتر عطاالله کوپال، دکتر مهرداد رایانی‌مخصوص و آرش عباسی، را به شرح زیر اعلام کرد:

«تا فردا» نوشته‌ «اتابک مهراد» از همدان، «تفنگ آبپاش» نوشته‌ «احمد خزل‌زاده» از کرمانشاه، «اهل‌النار» نوشته‌ «امیرحسین طاهری» از کرمان، «مستأجر» نوشته‌ «پگاه شمس» از همدان، «دیوار سفید» نوشته‌ «رضا نورانی‌دوست» از گیلان، «آیفون» نوشته‌ «سعید بادینی» از سیستان و بلوچستان، «فوبیای رنگ قرمز» نوشته‌ «مجتبی حیدری» از بوشهر،  «ویران» نوشته‌ «مجتبی حیدری» از بوشهر، «جشن سالگرد عزا» نوشته‌ «مسعود احمدی» از فارس، «پاتیناژ» نوشته‌ «مصطفی جعفری خوزانی» از اصفهان

در مجموع 10 نمایشنامه از 8 استان به قلم 9 نویسنده، به تشخیص اعضای هیئت‌علمیِ این فصل جهت حضور در کارگاه‌های فصلیِ پروژه‌ و بهره‌مندشدن از نظرات اعضای هیئت‌علمی به صورت رخ‌در‌رخ و ورود اثرشان به فرایند بازنویسیِ نهایی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است برگزیدگان نهایی این فصل آثارشان به چاپ خواهد رسید.

زمان برگزاری کارگاه‌های فصل «خانواده در آینه‌ تئاتر» متعاقباً از سوی دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری اعلام خواهد شد.

*اتابک نادری، سیما خضرآبادی و فاطیما درستکار به مدرسه پینوکیو پیوستند

اتابک نادری، سیما خضرآبادی و فاطیما درستکار به جمع بازیگران نمایش «مدرسه پینوکیو» پیوستند. نمایش «مدرسه پینوکیو» به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی از روز نوزدهم آذرماه ساعت ۱۸ در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

نورا هاشمى، بابک صحرایی، علیرضا میرزامحمدعلى، رازیما میرزایى، سوزان صفانیا و فریبرز گلبن به همراه اتابک نادری، سیما خضرآبادی و فاطیما درستکار در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل اصلى این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: امیرعلى تقى زاده، مدیر پروژه: پویا امینى، مجرى طرح: مهدى کاسه ساز، موسیقى: ستار اورکى، خواننده: حامى، ترانه سرا: بابک صحرایى، تنظیم کننده ترانه: رضا تاجبخش، طراح حرکت: رازیما میرزایى،مدیر روابط عمومى: سیدمحمدصادق سیادت، مشاور رسانه‌ای: فرنوش آبا و عکاس: ساقی بلیغ.

مدرسه پینوکیو بر اساس برداشتی آزاد از رمان«بختیار على»نوشته شده است و در خلاصه آن آمده است: الان چیز زیادی از اون مجموعه رخدادها یادم نیست، اما بهش میگفتن مدرسه پینوکیو! علاقمندان جهت خرید بلیت این نمایش می توانند به سایت تیوال و یا گیشه تماشاخانه نوفل لوشاتو مراجعه نمایند.

*«اختراع والس» با استقبال مخاطبان در «پردیس شهرزاد» به صحنه رفت

نمایش «اختراع والس» به کارگردانی سارا افشار اجراهای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد. نمایش «اختراع والس» به نویسندگی مهدی اسدزاده و کارگردانی سارا افشار از تاریخ هفده آذر اجراهای خود را در سالن ارکیده این مجموعه آغاز کرد و طی دوشب گذشته این نمایش با استقبال خوب مخاطبان در شرایط این روزهای تئاتر کشور مواجه شد.

 محمدحسن معجونی، شبنم فرشاد جو، امیرحسین طاهری، محسن نوری، ایرج تدین بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند و این نمایش تازه ترین حضور محمد حسن معجونی بازیگر و کارگردان تئاتر کشور بر روی صحنه تئاتر محسوب می شود. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته؛ این نمایش هرشب ساعت 20:30 در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه خواهد رفت و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه ایران کنسرت / نمایش بلیت های این نمایش را تهیه کنند.

گفتنی است دانشجویان تمامی رشته ها، به صورت روزانه می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی به گیشه پردیس تئاتر شهرزاد به صورت حضوری بلیت های تخفیف دار این نمایش را تهیه کنند.

*رونمایی از تیزر نمایش «بوقلمون»

 تیزر نمایش «بوقلمون» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور، اثر برگزیده سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رونمایی شد. این نمایش در سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر موفق به دریافت تندیس کارگردانی، نویسندگی، بازیگر زن، موسیقی و لوح تقدیر بازیگر مرد و طراحی لباس شده است.
در این نمایش هدایت هاشمی، محسن زرآبادی، علی سلیمانی سرنسری، سیروس همتی، مه‌لقا باقری، جواد بورزند، وحید نفر، محمدهادی عطایی، حسین شفیعی، ابوالفضل حاجی علی‌خانی، مهدی پناهی، محمد شکری، میلاد ابراهیمی و محسن سلیمانی به ایفای نقش می‌پردازند.
 نمایش «بوقلمون» مطابق با برنامه از پیش تعیین‌شده تماشاخانه ایرانشهر از روز دو‌شنبه 25 آذرماه در سالن استاد سمندریان به روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

*آغاز اجرای نقل مکان در تالار مولوی

نمایش «نقل مکان» به کارگردانی فاطمه محمودی از ۲۰ آذر ماه اجرای خود را در مرکز تئاتر مولوی آغاز میکند. نمایش «نقل مکان» به کارگردانی فاطمه محمودی که با اقتباس از یکی از داستان‌های محمدعلی جمالزاده نوشته شده است، از ۲۰ آذر هرشب -به جز شنبه ها- ساعت ۱۷:۳۰ در سالن کوچک تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.

در این نمایش که عنوان منتخب جشنواره «مونولوگ» دانشگاه هنر را نیز دارا میباشد، امیر شمس ایفای نقش می کند. 
از دیگر عوامل این اثر نمایشی میتوان به تهیه‌کننده: مریم دادخواه، طراح صحنه، لباس و نور: غزاله مهربان‌یکتا، طراح چهره‌پرداز: پریسا کیومرثی، طراح گرافیک: حورا معین‌فر(استودیو کولی)، عکاس، طراح و سازنده ویدئو: فرهاد نجداد، مدیر تبلیغات و امور رسانه: بابک احمدی اشاره کرد. 

علاقمندان برای دیدن نمایش «نقل مکان» می توانند از طریق سامانه تیوال و یا پایگاه اینترنتی مرکز تئاتر مولوی به آدرس www.molavitheater.ir نسبت به تهیه بلیط اقدام کرده و یا به آدرس خیابان انقلاب خیابان ۱۶ آذر جنب کلینیک ۱۶ آذر تالار مولوی مراجعه نمایند. 
دانشجویان کلیه مراکز آموزش عالی با ارائه کارت دانشجویی معتبر می توانند برای دیدن نمایش های مرکز تئاتر مولوی از تخفیف ۶۰ درصدی این مجموعه استفاده کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار

دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار اسامی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی این جشنواره را اعلام کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، 18 اثر شامل 8 اثر صحنه‌ای و 10 اثر خیابانی به مرحله نهایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار راه پیدا کردند.

تئاتر ایثار در گلستان

اسامی آثار بخش صحنه‌ای به شرح زیر است:

«کیلومتر 944» به کارگردانی محمدرضا مولوی از گلستان

«هوران» به کارگردانی پویان سهرابی از گلستان

«پیکار کنار پل» به کارگردانی کیانوش احمدی از تهران

«شط و شوت» به کارگردانی مجتبی الله‌زاری از استان یزد

«بالاتر از سیاهی» به کارگردانی محدثه مهرپویان از سیستان و بلوچستان

«من دیگه از تاریکی نمیترسم» به کارگردانی محمد محمدی و پوریا رضایی از مرکزی

«بدریه» به کارگردانی مجید اقبالی از خوزستان

«نصرت» به کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه

در بخش خیابانی نیز آثار زیر پذیرفته شدند:

«سفر» به کارگردانی مالک آبسالان از ایلام

«دعوت نشده» به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام

«مستر دیفالی» به کارگردانی سیدسروش پیمبری از کرمانشاه

«ناصر جانبازه» به کارگردانی مصطفی جعفری‌خوزانی از اصفهان

«ماهیار» به کارگردانی امین پورمند از مازندران

«رفاقت در حد تانک» به کارگردانی تکتم شاه‌تقی از تهران

«فوتبال» به کارگردانی محمد نقابی از گلستان

«دور و دورتر» به کارگردانی حمیدرضا میرزایی از گلستان

«شهرخوبان» به کارگردانی بهنام کاوه از خوزستان

«واپسین نفس» به کارگردانی مصطفی بوعذار از خوزستان

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری مهدی کرم‌الهی از 25 الی 28 اردیبهشت ماه امسال در گلستان برگزار می‌شود.

جدول زمان اجرا‌ها به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی