Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@00:30:30 GMT

۳۰ ایستگاه متروی مسکو تهدید به بمب گذاری شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۷۵۱۲

رسانه‌های روسیه از تهدید بمبگذاری در بیش از ٣٠ ایستگاه مترو در روسیه خبر داده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رسانه‌های روسیه به نقل از وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه با اعلام این خبر افزودند: یک فرد ناشناس با ارسال پست الکترونیکی به این وزارتخانه مدعی شده است که در بیش از ٣٠ ایستگاه متروی مسکو بمب و مواد منفجره جاسازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حال حاضر نیرو‌های امنیتی روسیه و عوامل وزارت امور اضطراری این کشور در حال بررسی این موضوع هستند و تدابیر امنیتی در مترو‌های مسکو تشدید شده است.

پیام‌های تهدید آمیز از دو سال پیش در روسیه آغاز شده و به چالشی جدی برای دستگاه امنیتی این کشور تبدیل شده است.

در رویداد مشابه دیگری، چند ماه پیش خبرگزاری روسیه امروز و کاخ وزارت امور خارجه روسیه تهدید به بمب گذاری شده بود که به همین دلیل نیز کارکنان هر دو دستگاه از ساختمان‌های خود تخلیه شدند.

موج جدید تهدید‌های تلفنی با وجود آنکه قانون جدیدی در روسیه برای تشدید برخورد با چنین اقداماتی تصویب شده است از چندماه پیش دوباره از سر گرفته شد.

مقامات امنیتی روسیه بار‌ها اعلام کرده اند که اکثر این پیام‌ها از خارج از کشور و حتی اوکراین صورت می‌گیرد با این وجود هنوز گزارشی برای دستگیری افراد یا متهمان در این زمینه گزارش نشده است.

هر از چند گاهی تهدید تلفنی در روسیه باعث می‌شود که برخی از مجتمع‌های تجاری یا مراکز بزرگ فرهنگی، اجتماعی یا ترابری روسیه تخلیه شوند و به کنترل نیرو‌های امنیتی و ویژه درآید.

تاکنون هیچیک از این تماس‌ها جدی نبوده است، اما در فرودگاه‌ها باعث تاخیر پرواز‌ها و نگرانی مردم شده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تهدید بمب گذاری متروی مسکو روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه چهارشنبه گفت که توافقنامه‌های امنیتی مسکو با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی در سال جاری میلادی اجرایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، ورشینین اظهار کرد: امسال توافقنامه‌های بین‌المللی امنیت اطلاعات با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی به اجرا در خواهند آمد. همچنین در حال کار روی توافقنامه‌های مشابه با کشورهای دیگری در آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین هستیم.

وی تاکید کرد که برقراری همکاری میان مسکو و کشورهای دیگر در حوزه امنیت اطلاعات و انجام مشاوره‌های کارشناسی در این زمینه برای روسیه در اولویت قرار دارد.

این در حالی است که در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟