Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@19:23:29 GMT

تپ‌سی فعالیتش را در قم آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۷۶۱۷

تپ‌سی فعالیتش را در قم آغاز کرد

تین نیوز

روابط عمومی تپ‌سی خبر می‌دهد که با هدف تسهیل حمل و نقل درون‌شهری، در قم شروع به فعالیت کرده و آماده قبول درخواست سفرهای شهروندان ساکن قم است. همچنین رانندگان خودروهای شخصی و تاکسی‌های فعال در تاکسیرانی می‌توانند برای کار در این تاکسی آنلاین ثبت نام کنند.

با اضافه شدن قم به شهرهای محل فعالیت تپ‌سی، هم اکنون این شرکت در تمام شهرها با جمعیتی بالای ۱ میلیون نفر حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنیست پیش از این فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در قم با چالش‌هایی همراه بود که از تابستان امسال این چالش‌ها به حداقل رسیده و تپ‌سی توانسته با امضای قرارداد با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم بر اساس دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل هوشمند مسافر کار خود را به صورت رسمی در این شهر آغاز کند. شایان ذکر است بر اساس این قرارداد،  لاوه بر خودروهای شخصی، تاکسی‌های ناوگان تاکسیرانی این شهر نیز می‌توانند فعالیت خود را در تپ‌سی شروع کنند.

قم، یکی از مهم‌ترین شهرهای زیارتی ایران است که سالانه زائران زیادی به آن سفر می‌کنند و علاوه بر شهروندان ایرانی، میزبان شمار زیادی از توریست‌های سایر کشورهای مسلمان منطقه است. به همین دلیل، این شهر ظرفیت زیادی در بخش حمل و نقل شهری دارد که نیازمند ساماندهی و حضور بیشتر بازیگران اصلی حمل و نقل اینترنتی است.

در حال حاضر، روزانه حدود 2 میلیون سفر شهری در قم انجام می‌شود و با توجه به نیاز این شهر به توسعه حمل و نقل عمومی، ظرفیت بسیاری برای ساماندهی سفرهای درون شهری و ارائه خدمات مطمئن جابه جایی مسافر در این شهر وجود دارد.

تپ‌سی با توجه به نیاز شهروندان قم به خدمات حمل و نقل هوشمند، در نظر دارد تا با تشکیل ناوگان کافی و ارائه خدمات مطلوب در شهر قم، علاوه بر تسهیل حمل و نقل شهری و پاسخ به نیاز شهروندان در قم، فرصت‌های شغلی جدیدی در این شهر ایجاد کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل درون شهری تپسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری اورهال خواهند شد و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در خطوطی که مسافران کمی دارند، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی علیزاده با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران بیش از 10 نوسازی نشده بود، اظهار کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید تا پایان سال آینده 7500 دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم این در حالی است که با عقد قرارداد خرید 2500 دستگاه اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی که 2000 دستگاه آن دیزلی و 500 دستگاه آن برقی است و همچنین قرارداد خرید 2500 دستگاه اتوبوس 12 متری برقی از شرکت‌های چینی مجموعاً تعداد اتوبوس‌های تولید داخل و وارداتی به 5000 دستگاه می‌رسد. 

وی ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته قرار است طی 5 الی 6 ماه، 2500 دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل داده شود و به تدریج تا پایان سال، 5000 دستگاه اتوبوس فعال و نوسازی شده وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: در سال گذشته 400 دستگاه اتوبوس نوسازی شد و از ابتدای دوره مدیریت فعلی شهر تهران تاکنون 900 دستگاه اتوبوس از طریق شهرداری تهران و تعهدات وزارت کشور وارد این ناوگان شده است.

به گفته علیزاده، در آینده‌ آنقدر تعداد اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد که با کمبود راننده پایه یک مواجه خواهیم شد و با ورود اتوبوس‌های جدید تلاش می‌کنیم معطلی مردم به حداقل ممکن برسد.

وی در ادامه به وضعیت اورهال اتوبوس‌ها اشاره کرد و گفت: امسال 500 دستگاه اتوبوس 18 متری بازسازی خواهد شد این در حالی است که در کنار نوسازی و اورهال اتوبوس‌ها، شاهد ورود مینی‌بوس‌ها به چرخه خدمات رسانی به شهروندان خواهیم بود زیرا نسبت به مهندسی خطوط اتوبوسرانی اقدام کرده‌ایم و از آنجایی که برخی خطوط مسافران کمی دارند، استفاده از مینی‌بوس در دستور کار قرار می‌گیرد تا اتوبوس‌های 12 متری در خطوط پرمسافر خدمات رسانی کنند. 

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره کمبود حقوق رانندگان اتوبوس بخش خصوصی نیز اظهار کرد: بخشی از اتوبوس‌های شهر تهران متعلق به شهرداری و بخش دیگر متعلق به بخش خصوصی هستند که شرکت واحد دخل و تصرفی در حقوق رانندگان آن ندارد و فقط به صورت ماهانه خدمات بر اساس پیمایش انجام شده، یارانه پرداخت می‌کند. 

وی درباره تغییر جایگاه حضور زنان و مردان در اتوبوس‌های بی آر تی نیز گفت: در این زمینه شکایات زیاد و تصادفات جرحی داشتیم و از آنجایی که با همکاری پلیس راهور هم نتوانستیم نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌ها اقدام کنیم، ترمزهای ناگهانی اتوبوس‌ها و تعداد بالای زنان مسافر موجب بروز تصادفات می‌شود بنابراین با توجه به اینکه آسیب‌پذیری بانوان بیشتر است نسبت به تغییر حل حضور آنها اقدام شد. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر این تعداد زنان مسافر در خطوط تندرو در ساعات پیک بیشتر از آقایان است و به فضای بیشتری نیاز دارند که قسمت انتهایی اتوبوس فضای بیشتری دارد.

به گفته وی، تغییر جایگاه زنان و مردان موجب رضایت نسبی مسافران شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • نواحی منفصل شهری؛ منفصل از خدمات شهری
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود