Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجبی گفت: دومین جشنواره استعدادیابی «نقش اول» در مشهد برگزار خواهد شد همچنین فراخوان این جشنواره از امروز ۱۹ آذر ماه آغاز و به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سرهنگ «علی اصغر رجبی» امروز دوشنبه (19 آذر ماه) در نشست خبری دومین جشنواره استعدادیابی نقش اول که در محل مرکز آفرینش های تصویری و سینمایی انجمن سینمایی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی برگزار شد؛ با اشاره به فرمایش حضرت آقا که فرمودند: هر تفکری اگر در قالب هنر ریخته نشود ماندگار نمی شود؛ بیان کرد: اگر امروز حادثه عاشورا ماندگار و زنده است به دلیل بیان این حادثه به زبان هنر از جمله شعر و تعزیه است و موجب انتقال آن به نسلهای بعد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی افزود: قطعا ارزشهای انقلاب اسلامی نیز به همین صورت است و اگر تفکرات امام در قالب هنر ارائه شور نسلهای دیگر نخواهند توانست با ان ارتباط برقرار کنند چرا که آنها نه گنجینه دفاع مقدس را دیده اند و نه انقلاب را درک کرده اند.

 

وی با اشاره دومین جشنواره استعداد یابی "نقش اول" اظهار داشت: فراخوان این جشنواره از امروز 19 آذر ماه آغاز می شود و به مدت 20 روز ادامه دارد؛ افراد برای شرکت در این جشنواره ابتدا با مراجعه به سایت نقش اول مدارک لازم را برای ثبت نام تهیه و به محل مرکز آفرینش های تصویری و سینمایی مراجعه نمایند.

 

رجبی گفت: اگر چه سال گذشته طیف خاصی مجاز به ثبت نام در این طرح بوده اند اما امثال از 7 سال تا 70 سال می توانند در این طرح ثبت نام کنند و پس از مشاوره در صورت پذیرش با دیگر افراد ذیرش شده در قالب ضبط فیلم یک دقیقه ای به رقابت خواهند پرداخت.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته در اولین دوره برگزاری جشنواره استعداد یابی نقش اول شرکت کردند که خروجی آن کشف تعداد هنرمندان جوان و نوجوان بود.

 

وی هدف از برگزاری جشنواره استعداد یابی نقش اول را استعداد یابی و تربیت هنرمندانی دلبسته به ارزشهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: بسیاری از مشکلات فرهنگی ما این است که برخی از هنرمندان ما دلبستگی به فرهنگ بیگانه را دارند لذا ما می خواهیم فرهنگ ایرانی و اسلامی توسط این هنرمندان ترویج دهیم تا خود مبلغی برای ترویج این فرهنگ اصیل باشند.

 

رجبی با بیان اینکه سال گذشته هزینه شرکت در این جشنواره 45 هزار تومان بوده است؛ افزود امسال با وجود تورم این مبلغ 65 هزار تومان است و دانش آموزانی که مدرسه آنها تایید کند که از نظر مالی امکان پرداخت ندارد رایگان در این جشنواره شرکت می کند.

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سامانه فهما مسجد مسجد سامانه فهما شبستان یزد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سه گروه از اعضا دختر مراکز فرهنگی هنری برازجان و شبانکاره استان بوشهر به بخش استانی دومین دوره جشنواره سرود بسیج راه یافتند.

از مرکز برازجان گروه اول با سرود ایران ما به مربیگری سیده طاهره جعفری، گروه دوم با سرود ما می‌آییم به مربیگری راضیه رزم پا و از مرکز فرهنگی هنری شبانکاره گروه دختران فاطمی با سرود رهرو فهمیده به مربیگری زینب رزم جو به بخش استانی دومین دوره جشنواره سرود بسیج را یافتند.

بخش استانی این رویداد ۷ اردی بهشت در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن
  • تمدید فرصت دلبری بیمه‌های زندگی بیمه تعاون