Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های مختلف با انتشار گزارش‌هایی از احتمال استفاده آمریکا از موشک‌های «هل فایر» [Hellfire] در سوریه خبر دادند.

این موشک‌ها که گفته می‌شود از نوع AIM-۱۱۴R۹X هستند، پیشتر در حمله به یکی از اعضای القاعده در یمن استفاده شد. این در حالی است که طبق گزارش‌ها این موشک هفته گذشته در سوریه علیه مواضع ارتش سوریه استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشک‌های مخفی و ضد زره هل فایر که به آتش جهنمی نیز معروف هستند، شش تیغه شبیه به شمشیر دارند که به گزارش وبسایت درایو، دستکم سه بار در سال جاری در سوریه از آن‌ها استفاده شده است؛ دو مورد از آن‌ها در سوم و یک مورد در ۷ دسامبر سال جاری توسط نیرو‌های آمریکایی در سوریه استفاده شده است.

در حالی که موارد استفاده از این موشک هنوز نامشخص است، اما بسیاری از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند این موشک که برای آخرین بار در فوریه سال ۲۰۱۷ علیه موضع «احمد حسن ابوخیرالمصری» یکی از سرکردگان القاعده در یمن استفاده شد به تازگی در سوریه نیز پرتاب شده است.

رسانه با اشاره به ضدزره بودن این موشک‌ها اعلام کردند تصاویری که از وسایل نقلیه نظامی به شدت آسیب دیده منتشر شده حاکی از آن است که چنین موشک‌هایی به آن‌ها برخورد کرده است. موشکی که در آن زمان کارشناسان را مبهوت کرده بود و پس از آن مشخص شد که المصری با یک پرتابه شبیه به نینجا کشته شده است.

بنا بر گزارش‌ها طی هفته گذشته آمریکا حداقل دو بار از موشک هل فایر استفاده کرده است؛ اولین حمله در ۳ دسامبر رخ داد که یک مینی بوس در «اطمه» سوریه هدف قرار گرفت. یک وسیله نقلیه دیگر نیز که مدعی شده‌اند عناصر تروریستی سوار بر آن بودند در همان روز با این موشک‌ها هدف قرار گرفت. فقط چند روز بعد در ۷ دسامبر بار دیگر از این موشک‌ها در سوریه استفاده شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موشک های هل فایر القاعده ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه را وتو نکرد؟ + فیلم

خلیل الحی نایب رئیس دفتر حماس در غزه در گفت‌وگوی ویژه خبری اعلام کرد: آمریکا با پشتیبانی سیاسی و نظامی از رژیم صهیونیستی و جنایت در غزه متحمل ضرر شده است.بخشی از این گفت وگو را در ادامه ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه
  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • کشف گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد قدیمی است! + عکس ها
  • ببینید | چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌ بس در غزه را وتو نکرد؟
  • چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه را وتو نکرد؟ + فیلم
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی
  • آمریکا،انگلیس واوکراین در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو دست داشتند
  • فوری/شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران در حملات آمریکا به سوریه
  • حملات هوایی آمریکا به چند منطقه درشرق سوریه چند شهید و زخمی بر جا گذشت
  • حمله هوایی آمریکا به دیرالزور/ ۲۰ نفر زخمی شدند