Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه عربستان سعودی در مراسم گشایش نشست سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس خواستار اتحاد منطقه‌ای برای مقابله با ایران و امنیت ذخایر انرژی و مسیر‌های دریایی شد.

ملک سلمان روز سه‌شنبه، ۱۹ آذر، گفت: «منطقه ما در مقطع کنونی که رژیم ایران به اقدامات تجاوزگرانه‌اش که امنیت و ثبات را تهدید می‌کند ادامه می‌دهد، با شرایط و چالش‌هایی روبه‌روست که برای مقابله با آن‌ها باید تلاش‌های‌مان را متمرکز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی همچنین از جامعه جهانی خواست که به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران واکنش نشان دهد.

پادشاه عربستان روز ۲۹ آبان نیز در سخنرانی سالانه‌اش در مجلس شورای انتصابی این کشور از جامعه بین‌المللی خواسته بود که فعالیت‌های هسته‌ای و برنامه‌های موشکی بالیستیک ایران و «دخالت‌های» تهران در منطقه را متوقف کند و افزود زمان آن فرا رسیده که «آشوب و تخریب» توسط ایران متوقف شود.

شورای همکاری خلیج فارس که ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد شش عضو دارد و از سال ۲۰۱۷ دچار اختلافات شدیدی در درون خود شده است.

عربستان، امارات و بحرین در تابستان آن سال با متهم کردن قطر، دیگر عضو شورا، به حمایت از تروریسم، از این کشور خواستند که روابطش را با ایران و گروه اخوان‌المسلمین قطع کند.

دوحه این درخواست‌ها را رد کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پادشاه عربستان مناقشه ایران و سعودی شورای همکاری خلیج فارس ملک سلمان مناقشه عربستان و قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان بستری شد

 تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس