Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگاهی داریم به هفته چهاردهم لیگ NFL.

طرفداری- چیزی تا اتمام فصل عادی و شروع پلی آف نمانده است و چهره تیم های صعود کننده کم کم مشخص می شود.

همانطور که خوانده اید، حساس ترین بازی هفته چهاردهم با برتری سن فرانسیسکو فورتی ناینرز در دیداری تماشایی مقابل نیواورلینز سینتس به پایان رسید تا ناینرز قدم بزرگی برای صدرنشینی دویژن NFC West و همچنین کنفرانس NFC بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سایر دیدارهای حساس این هفته، نیوانگلند پتریتس سرانجام بعد از 21 پیروزی متوالی در بازی های خانگی، برای اولین بار از هفته چهارم فصل 2017 طعم شکست خانگی را چشید. مدافع عنوان قهرمانی با قبول شکست 16-23 مقابل کنزاس سیتی چیفس، متحمل سومین شکست فصل شد. پاتریک ماهومز تا به حال سه بار مقابل بهترین دفاع وقت لیگ قرار گرفته است که در تمام 3 بازی پیروز بوده است. کوارتربک چیفس در این بازی 283 یارد پاس به ثبت رساند. هریسن باتکر، کیکر چیفس در 3 فصل حضورش در NFL تا به حال 400 امتیاز آورده است که سومین سریع ترین کیکر تاریخ لیگ لقب گرفته است که به 400 امتیاز می رسد. نکته جالب و شوکه کننده این دیدار، سوت های اعتراضی تماشاگران پتریتس علیه تیم شان بود که حسابی رسانه ای شد و واکنش خیلی از کارشناسان را به همراه داشت.

بالتیمور ریونز با شکست 17-24 بوفالو بیلز، به یازدهمین پیروزی اش رسید و صعودش به پلی آف را قطعی کرد. ریونز هر دفعه رکورد تاریخ تیمش را تغییر می دهد و این بار نیز رکورد بیشترین امتیاز تاریخ این فرنچایز در یک فصل را به 430 رساند. شاگردان جان هاربا اکنون به 9 پیروزی متوالی رسیدند که بیشترین پیروزی متوالی فعلی NFL است. در ادامه عملکرد شگفت انگیز لمار جکسن در این فصل، کوارتربک جوان ریونز اولین کوارتربک این فصل لقب گرفت که مقابل بیلز مجموع 3 تاچ داون را به ثبت می رساند. او همچنین به تنها دومین کوارتربک تاریخ NFL تبدیل شد که مسافت راش هایش در یک فصل از 1000 یارد عبور می کند. 

در جدال بسیار حساس لس آنجلس رمز و سیاتل سی هاوکس که هم سرنوشت دویژن NFC West را تحت تاثیر قرار می داد و هم تاثیر مستقیمی روی شانس پلی آف رمز داشت، این لس آنجلس رمز بود که با نتیجه 12-28 به برتری رسید تا شانس پلی آف اش را همچنان زنده نگه دارد. این اولین بار از هفته اول فصل 2017 بود که در آن سی هاوکس تاچ داون تهاجمی به ثبت نرساند. همچنین رکورد بسیار ضعیف راسل ویلسن مقابل لس آنجلس رمز نیز تضعیف شد. او تا به حال 9 بار مقابل رمز شکست خورده است که بیشتر از هر تیم دیگری است. ویلسن در 8 فصل حضورش در NFL، تا به حال 61 بار توسط دفاع رمز سک شده است که بیشترین تعداد سک یک تیم مقابل یک کوارتربک از سال 1970 است. تاد گرلی، رانینگ بک رمز، در ادامه فصل ناامید کننده اش، در این بازی نیز مسافت راش هایش به 100 یارد نرسید تا رکوردش به 12 بازی بدون 100 یارد راش برسد. رمز با این پیروزی به هشتمین برد این فصل رسید و همچنان شانس رسیدن به پلی آف دارد.

گرین بی پکرز با شکست 15-20 واشینگتن رد اسکینز به دهمین پیروزی فصل رسید. پکرز تا به حال 11 بار در خانه به مصاف رد اسکینز رفته است که در 10 بازی برنده شده است. برای اولین بار از سال 2014، پکرز دیدار سیزدهم اش را در حالی شروع کرد که در 12 بازی قبل به 9 پیروزی رسیده است. در سال 2014 آنها در نهایت فصل را 4-12 به اتمام رساندند و در فینال NFC مغلوب سیاتل سی هاوکس شدند. در ضمن آن فصل با دومین جایزه MVP آرون راجرز به اتمام رسید. 

در سایر دیدارها، مینسوتا وایکینگز 7-20 از سد دیترویت لاینز گذشت، آتلانتا فلکنز با نتیجه 20-40 مقابل کارولینا پنترز به برتری رسید، دالاس کاوبویز با شکست 24-31 برابر شیکاگو برز متحمل هفتمین شکست فصل شد، کلیولند براونز با برتری 19-27 مقابل سینسیناتی بنگالز، برای دومین سال متوالی حداقل به 6 پیروزی در فصل رسید، اتفاقی که از فصل 2002-2001 رخ نداده بود. دنور برانکوس در دیداری که در آن برای اولین بار در این فصل بالای 25 امتیاز کسب کرد، 24-38 از سد هیوستون تکسنز گذشت، نیویورک جتس در جدال قعر جدولی ها با نتیجه 21-22 مقابل میامی دالفینز به برتری رسید، تمپا بی باکنیرز موفق به شکست 35-38 ایندیاناپولیس کولتس شد، لس آنجلس چارجرز با نتیجه ای مقتدرانه 10-45 جکسن ویل جگوارز را شکست داد، پیتسبورگ استیلرز با شکست 17-23 آریزونا کاردینالز به هشتمین پیروزی اش رسید، تنسی تایتنز توانست 21-42 اوکلند ریدرز را شکست دهد و در آخرین بازی هفته چهاردهم نیز فیلادلفیا ایگلز 17-23 در اوورتایم موفق به شکست نیویورک جاینتس شد تا رکوردش با دالاس کاوبویز برابر شود و شانس خوبی برای رسیدن به پلی آف داشته باشد.

تا به اینجا صعود سه تیم نیواورلینز سینتس، بالتیمور ریونز و کنزاس سیتی چیفس به پلی آف قطعی شده است.

جداول دویژن های American Football Conference در انتهای هفته چهاردهم به شکل زیر است:

دویژن AFC Eastدویژن AFC Northدویژن AFC Southدویژن AFC West

جداول دویژن های National Football Conference در انتهای هفته چهاردهم به شکل زیر است:

دویژن NFC Eastدویژن NFC Northدویژن NFC Southدویژن NFC West

جدول کلی American Football Conference به شکل زیر است:

جدول کلی National Football Conference به شکل زیر است:

مطالعه یادداشت های مهم فوتبال آمریکایی:

قوانین فوتبال آمریکایی

معرفی تیم های حاضر در لیگ فوتبال آمریکایی NFL

نحوه انجام مسابقات در طول یک فصل

بهترین بازیکنان لیگ NFL

اصطلاحات رایج NFL

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در بازی پایانی هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم ملوان و سپاهان در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برابر هم به میدان رفتند که این بازی با برتری ۲ به یک زرد پوشان اصفهانی به پایان رسید.    نیمه نخست بازی دو تیم با حملات تیم ملوان همراه بود و پس از چند حرکت ترکیبی، روی پاس رضا جعفری، محمدرضا سلیمانی موفق شد دروازه نیما میرزازاد را باز کند و ملوان را پیش بیاندازد. در ادامه شاگردان تارتار یک بار هم به تیرک دروازه سپاهان زدند تا با بدشانسی نیمه نخست را با نتیجه ۱-۰ به پایان برسانند.   اما در نیمه دوم این سپاهان بود که نمایش مسلط و خوبی را ارائه کرد. در شروع کار و روی یک فرار، شهریار مغانلو موفق شد از حبیب فرعباسی یک پنالتی بگیرد و خودش هم ضربه را گل کرد تا بازی یک بر یک شود.   در ادامه یک بار دیگر در عمق دفاع و روی حرکتی مشابه گل اول ملوان، پاس کاوه رضایی که به جای فرشاد احمدزاده مصدوم وارد زمین شده بود، باعث شد تا مغانلو گل دوم را به سادگی بزند.   ۱۵ دقیقه پایانی بازی با حملات بی امان ملوان همراه بود و آنها یک بار روی حرکت محمدرضا سلیمانی تا آستانه گلزنی پیش رفتند، اما نیما میرزازاد توپ را گرفت و مانع از گلزنی شد.   ورزشگاه سیروس قایقران   تیم داوری: مرتضی منصوریان، حسن ظهیری با کمک‌های محسن سلطانی و فرهاد امینی/ ناظر: فریدون اصفهانی   ترکیب ملوان: حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی (۷۲- محمد طیبی)، میلاد باقری، آرمان اکوان، ابوذر صفرزاده، مجید عیدی، پویا پورعلی (۶۸- حسین صادقی)، محمدرضا بردبار، محمد عمری (۶۸- مهران احمدی)، رضا جعفری (۸۳- سهیل فداکار)، محمدرضا سلیمانی سرمربی: مهدی تارتار   ترکیب سپاهان: نیما میرزازاد، میلاد زکی پور، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، برایان دابو، امیدنورافکن، محمدکریمی، فرشاداحمدزاده (۳+۴۵- کاوه رضایی)، رضا شکاری (۶۴- علی اصغر اعرابی) و شهریار مغانلو سرمربی: ژوزه مورایس   شرح گل: گل اول ملوان: (محمدرضا سلیمانی - دقیقه ۱۲): روی حرکتی از سمت راست، رضا جعفری پاس خود را به دهانه دروازه فرستاد و محمدرضا سلیمانی با یک تکل دروازه نیما میرزازاد را باز کرد.   گل اول سپاهان: (شهریار مغانلو - دقیقه ۵۳): در موقعیت تک به تک، شهریار مغانلو از حبیب فرعباسی عبور کرد و او با خطا این بازیکن را متوقف کرد. پشت ضربه پنالتی هم مغانلو ایستاد و توپ را به گوشه سمت راست دروازه زد و گل شد.   گل دوم سپاهان: (شهریار مغانلو - دقیقه ۷۳): یک پاس در عمق باعث شد تا کاوه رضایی در سمت راست صاحب توپ شود و پاس را به دهانه دروازه ارسال کرد تا شهریار مغانلو گل دوم را بزند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   ­ با این نتیجه سپاهان ۴۵ امتیازی شد و به رده سوم جدول لیگ بازگشت؛ ملوان هم با ۳۸ امتیاز در مکان پنجم باقی ماند.

دیگر خبرها

  • یک ماه تا اخراج یا ادامه همکاری؛ منچستریونایتد به سراغ بررسی آینده اریک تن هاخ رفت
  • تغییر مهم در سومین بازی تیم ملی در جام ملت‌ها
  • واکاوی پیروزی سپاهان مقابل ملوان؛ برد مهم
  • استقلال، سپاهان، پرسپولیس؛ جام به کدام می‌رسد؟
  • دورتموند ۱ - ۱ بایرلورکوزن/ روند شکست‌ناپذیری شاگردان آلونسو در ثانیه‌های پایانی حفظ شد+ فیلم
  • بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان
  • شکست خانگی ملوان با کامبک سپاهان و دبل شهریار
  • سرانجام تابوی بزرگ مورایس شکسته شد
  • سپاهان با دبل مغانلو مقابل ملوان دوباره مدعی شد
  • الکلاسیکو؛ نبردی برای تعیین قهرمان لالیگا