Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@21:58:48 GMT

بند‌های طرح استیضاح ترامپ منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۸۰۴۸

بند‌های طرح استیضاح ترامپ منتشر شد

«جرولد نادلر» رئیس دموکرات کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار بند‌های طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، وی را به «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در روند تحقیقات کنگره» متهم کرد.

رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا در یک نشست خبری درباره مفاد طرح استیضاح ترامپ گفت: «امروز در راستای انجام وظایفمان در قبال قانون اساسی و کشورمان، کمیته قضائی مجلس نمایندگان دو بند از طرح استیضاح را اعلام و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده را به ارتکاب جرم و تخطی از قانون متهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه «جو بایدن» که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به «اوکراین گیت» یاد می‌شود، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «نانسی پلوسی» دموکرات روند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد و در ادامه، کمیته‌های اطلاعاتی و قضائی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در مورد سوءاستفاده ترامپ از قدرت در جریان ماجرای اوکراین گیت را آغاز کردند.

هفته گذشته کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش مستند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را منتشر کرد.

در این گزارش که پس از دو ماه تحقیقات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و با در نظر گرفتن اظهارات علنی و غیرعلنی شهود -از دیپلمات‌های آمریکایی در اوکراین و اتحادیه اروپا گرفته تا مقامات داخلی دولت ترامپ- تدوین شده، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «آدام شف» دونالد ترامپ را به سوء‌استفاده از قدرت علیه رقیب انتخاباتی خود و همچنین ایجاد اخلال در روند رسیدگی به پرونده متهم کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ استیضاح ترامپ رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست

به گزارش همشهری آنلاین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

کد خبر 845303 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم