Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@16:58:17 GMT

فوت یک نفر به علت آنفلوانزا در بیجار کردستان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۸۰۹۰

فوت یک نفر به علت آنفلوانزا در بیجار کردستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار از مرگ یک نفر در این شه رستان به علت ابتلا به بیماری آنفلوانزا خبر داد و گفت: با توجه به نمونه آزمایشگاهی ار سالی این فرد به مرکز استان، مرگ او بر اثر آنفلوانزا تایید شد.

حسین جعفری عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: باستناد گزارشات موجود تاکنون از بین تست‌های انجام شده، هشت بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیجار شناسایی شده اند، که برخی به صورت سرپایی مداوا، تعدادی بستری و یک نفر جان خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از میان پنج مبتلا به این بیماری دو نفر زن و سه نفر دیگر مرد هستند، اضافه کرد: موج بیماری آنفلوانزا نسبت به سال‌های گذشته سه هفته زودتر آغاز شده و تا هفته آینده فروکش خواهد کرد.

جعفری با اشاره به علایم اولیه ابتلا به این بیماری افزود: ضعف وخستگی، دردشدید عضلانی، تب مداوم، سرفه و لرزش شدید از علائم ابتلا به آنفلوانزاست و راه های پیشگیری از آن بسیار ساده است که با رعایت چند نکته ساده مانند نوشیدن مداوم مایعات، مصرف میوه و سبزی تازه، شستن مرتب دست با آب و صابون و استفاده از ماسک در اماکن عمومی می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده علائم فوق الذکر از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کرده و به پزشک مراجعه کنند و تا بهبودی کامل از حضور در اماکن عمومی خودداری نمایند ضمن اینکه بیماران قلبی عروقی، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی، کودکان، ماداران باردار و بیماران مزمن کلیوی و ریوی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان تا ظهر روز سه‌شنبه مرگ ۹ نفر بخاطر ابتلا به بیماری آنفلوانزا در استان کردستان تایید شده و با فوت این بیمار بیجاری تعداد قربانیان آنفلوانزا در کردستان به ۱۰ نفر و افراد مبتلا به این بیماری ۵۲ نفر رسیده است.

مدارس شهرستان بیجار امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه) بخاطر پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا با پیشنهاد آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان و تایید فرمانداری تعطیل اعلام شده است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

لینک کوتاه: asriran.com/002wrP

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کردستان آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان

احمد اسماعیل زاده٬ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مردم باید اهمیت زیادی به تغذیه خود بدهند تا بروز چاقی، دیابت و پر فشاری خون در بین آن ها کاهش پیدا کند. 

 وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه تغذیه سالم سیاست‌های مختلفی از جمله نان کامل را دنبال می‌کند تا نان حاوی فیبر در اختیار مردم قرار بگیرد. مصرف نان فاقد فیبر می‌تواند سبب بروز سرطان در مردم شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: آموزش‌های تغذیه در مراکز بهداشتی ارائه شده و کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت روستایی مستقر خواهند شد. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیگیری توزیع شیر در مدارس و کاهش قند در نوشیدنی‌های شیرین است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون مرگ و میر‌های زیادی مربوط به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند و عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه سالم نقش پررنگی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد مغزها و آجیل در مقادیر بیشتر از نیاز بدن، به دلیل این که دارای چربی بالایی هستند، می‌تواند انرژی زیادی را وارد بدن فرد کند و در نهایت منجر به افزایش وزن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها