Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن جهانبازی  روز سه‌شنبه همزمان با هفته پژوهش در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: این مرکز در استان در بخش‌های منابع طبیعی، آب و خاک، آبخیزداری، علوم دامی، گیاهپزشکی و زراعی و باغی با ۳۲ محقق فعالیت می‌کند. 

وی، با اشاره به راه‌اندازی مرکز پایلوت کشت گیاهان دارویی استان تصریح کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ کشت گیاهان دارویی، مرکز کشت این نوع گیاهان در دیگر شهرستانها نیز زیر نظر مرکز تحقیقات کشاورزی استان راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، نظارت بر تولید بذر سالم و صدور گواهی برای این محصولات را از دیگر وظایف مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان عنوان کرد و افزود: در سال جاری شاخص کار بر تولید 2 هزار  و ۳۰۰ تن بذر سیب زمینی و ۴۰۰ هزار اصله نهال توسط کارشناسان این مرکز نظارت و گواهی سلامت و اصلاح صادر کرده است . 

جهانبازی ،از برگزاری آموزش تخصصی و ترویجی برای بیش از ۱۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری در یک سال گذشته خبر داد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در در یک زمانبندی مشخص، همه ۶۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی با آموزش لازم کاشت، داشت و برداشت آشنا خواهند شد.

 وی، از اجرای موفقیت‌آمیز طرح ترکیب ژنتیکی ۵ هزار راس دام سبک از چند سال پیش در این استان خبر داد و گفت: طرح ترکیب ژنتیکی دام سبک از 3 سال قبل به صورت آزمایشی اجرا شده که اینک توان تولید سالانه ۱۰ هزار راس دام در این طرح فراهم است.
جهانبازی تصریح کرد: طرح اصلاح نژاد دامی با استفاده از نژادهای پرتولید و با هدف افزایش تولید گوشت با کیفیت و کاهش چربی در این منطقه انجام می شود.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری  تصریح کرد: طرح اصلاح نژاد دامی با استفاده از نژادهای پرتولید و با هدف افزایش تولید گوشت با کیفیت و کاهش چربی در این منطقه انجام می شود.
به گفته وی ،طرح  ترکیب ژنتیکی گوسفند نژاد «لری» و «بختیاری» با نژاد «رومانف» در  این استان، میزان دوقلوزایی گوسفندان افزایش می‌یابد.
وی افزود: افزایش بهره‌وری دام‌ها باعث اقتصادی شدن تولید و افزایش درآمد دامداران می‌شود که یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری، استفاده از روش‌های نوین پرورش و اصلاح نژاد دام است.
جهانبازی افزود: افزایش ۱۵ درصدی تولید گوشت قرمز در راستای قانون افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و حذف دامهای کم بازده سبک در مراتع از دیگر مزیت‌های این طرح است.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی ، دامی شیلات و عسل و داشتن 2میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین عشایری،روستایی و صنعتی به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 بهره وری چهارمحال و بختیاری درآمد کشاورزی کشاورزی و منابع طبیعی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان چهارمحالی حمایت خود را از عملیات «وعده صادق» اعلام کردند+ عکس

دانش‌آموزان و فرهنگیان در مدارس سراسر استان با در دست داشتن پرچم‌های ایران و فلسطین با اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه، از عملیات غرورآفرین «وعده صادق » اعلام حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، امروز_ دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در کلیه مدارس چهارمحال‌وبختیاری زنگ حماسه و اقتدار در حمایت از عملیات «وعده صادق» به صدا در آمد و دانش‌آموزان با اجرای سرودهای حماسی و پخش شیرینی پیروزی مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را در عملیات جشن گرفتند.

ذوالفقار علیخانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز مردم جهان دیدگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در تشبیه اسرائیل به غده سرطانی را باور کردند و فهمیدند تا این غده سرطانی از بین نرود منطقه آرامش نخواهد یافت.

وی افزود: بر اساس آیه قرآن که «اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» ما باید همیشه دارای به‌روزترین تجهیزات و آماده نبرد با دشمنان اسلام باشیم و نقش فرهنگی آموزش و پرورش در این آمادگی، انسان سازی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اقدامات دشمن در حوزه حجاب و عفاف تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای آمادگی برای نبرد با دشمن آگاهی رسانی به دانش آموزان در حوزه حجاب و عفاف است و این نکته جز برنامه‌های اصلی فرهنگی در آموزش و پرورش است.

کد خبر 744916

دیگر خبرها

  • دستگیری اراذل و اوباش خیابان کاشانی شهرکرد
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • پاسخگویی به بیش از ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال وبختیاری
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال وبختیاری
  • بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری
  • دانش‌آموزان چهارمحالی حمایت خود را از عملیات «وعده صادق» اعلام کردند+ عکس
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در چهارمحال‌وبختیاری