Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@19:20:41 GMT

میزان اعتیاد در قم نصف میانگین کشوری است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۸۲۵۸

میزان اعتیاد در قم نصف میانگین کشوری است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ضمن ابراز خرسندی بابت این که میزان اعتیاد در قم نصف میانگین کشوری است، نسبت به پایین آمدن سن اعتیاد در این استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «اسکندر مؤمنی» امروز (سه شنبه 19 آذر) در دیدار با آیت الله العظمی علوی‌گرگانی از تلاش گسترده برای ریشه کن کردن آسیب بزرگ اجتماعی یعنی اعتیاد و مواد مخدر خبرداد و گفت: تمرکز اصلی ما روی باندهای بزرگ توزیع، تولید و قاچاق مواد مخدر و ضربه زدن به بنیان های اقتصادی آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان این که برای مبارزه با مواد مخدر کارهای اطلاعاتی بزرگی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر که ریاست آن را رییس جمهور برعهده دارد مصوبات خوبی داشتیم از جمله این که در سال آینده اعتبارات بخش مبارزه با مواد مخدر حدود 19 درصد افزایش خواهد داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارائه گزارشی از وضعیت اعتیاد در قم نیز خاطرنشان ساخت: میزان معتادان قم نسبت به میانگین کشوری نصف است که از این نظر آمار خوبی است ولی نکته ای که خطرناک به نظر می رسد سن اعتیاد است که در قم به 20 سال رسیده و برای این مسأله نیز باید فکر اساسی صورت بگیرد.

 

سردار مؤمنی با اشاره به برگزاری هشت دوره آموزشی ویژه طلاب خواهر و برادر برای مبارزه با اعتیاد یادآور شد: ما اعتقاد داریم که مراجع، علما و طلاب و مبلغان از ظرفیت بالایی برای فرهنگ سازی برخوردار هستند و در ایام مختلف سال با حضور در بین مردم می‌توانند نسبت به این آسیب بزرگ اجتماعی تذکر و هشدار بدهند.

 

وی تأکید کرد: اعتیاد و مواد مخدر در کنار این که خودش آسیب برزگی تلقی می‌شود، موجب پدید آمدن آسیب های اجتماعی دیگری از جمله طلاق می‌شود که کنترل آن می‌تواند در بهود وضعیت اجتماعی و شرایط جامعه مؤثر باشد.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش پایانی سخنان خود از مراجع و علمای بزرگ قم خواست در راه ریشه کن سازی اعتیاد ومبارزه با باندهای بزرگ توزیع و قاچاق مواد مخدر تلاش کنند و در فرهنگ سازی این مسأله در جمع های مردمی بکوشند.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد انتخابات مجلس شورای اسلامی خبرگزاری شبستان سامانه فهما قرآن استان بوشهر اسکندر مومنی مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران پایگاه یازدهم این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه افزود: اقدامات اطلاعاتی نشان از این داشت، این زوج جوان که از سوداگران سابقه دار مواد مخدر در پایتخت هستند، ضمن مراجعه به استان‌های شرقی کشور مبادرت به تهیه مواد مخدر و انتقال آن به شهر تهران کرده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهمان در جنوب تهران، هر ۲ متهم در یک عملیات پلیسی، دستگیر و در بازرسی از این محل ۱۱۷ کیلو تریاک و ۱۲۷ کیلو حشیش کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

کد خبر 6062849

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ پایتخت/ کشف ۲۲ کیلو شیشه
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک