Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود که با حضور ظریف در وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی قصد دارد در کنار آزمایش‌های موشکی، راه‌های دستیابی به فضا را نیز در برنامه های آینده خود قرار دهد.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت،‌ شهروز برزگر کلشانی با اشاره به نشست عصر امروز(سه شنبه، 19 آذرماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در محل وزارت امور خارجه و با حضور محمدجواد ظریف برگزار شد، گفت: در این جلسه درباره برجام و نامه تروئیکای اروپا به سازمان ملل درباره آزمایش موشک های بالستیک ایران صحبت شد، این نامه در حالی تنظیم شد که اقدامات ایران بر اساس پروتکل های جهانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره علت تدوین این نامه بیان داشت: این اقدام تحت تأثیر اظهارات اخیر پمپئو علیه ایران صورت گرفته که وزیر امور خارجه کشورمان در این باره گفت از آنجایی که اتحادیه اروپا از جمله کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان به تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند، با این اقدامات نابخردانه قصد دارند از زیر بار تعهدات خود شانه خالی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران طبق برجام از سال آینده می تواند برنامه های موشکی خود را در چارچوب کنوانسیون های بین المللی از سر بگیرد، اظهار داشت: با وجود اینکه فعالیت های موشکی ایران همواره صلح آمیز و صرفا برای امور دفاعی بوده است، اروپایی ها تحت تأثیر اظهارات سران آمریکایی، به خصوص پمپئو هستند که ایران موشک هایی با برد بالای 2 هزار کیلومتر و با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را در حال آزمایش دارد در حالی که اینگونه نیست.

برزگر کلشانی ادامه داد: جمهوری اسلامی قصد دارد راه های  دستیابی به فضا را نیز در برنامه های آینده خود قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه در این جلسه درباره وضعیت عراق و شرایطی که در این کشور به وجود آمده نیز بحث و بررسی صورت گرفت، گفت: درباره تظاهرات امروز بغداد اظهاراتی از سوی مسئولان وزارت خارجه و نمایندگان مطرح و بر نقش دخالت های آمریکا در منطقه علیرغم شکست های پی در پی تأکید شد که باعث شده بحث ایران هراسی در منطقه با توجه به شبکه های فضای مجازی و ماهواره ای پررنگ تر شود.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین درباره تحریم فروش نفت ایران هم گفتگو شد و تحلیل هایی درباره وضعیت آمریکا با ترامپ و بی ترامپ و در شرایط حکومت دموکرات ها یا جمهوریخواهان بررسی و مقایسه شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین بر ضرورت استفاده از پتانسیل کشورهای همسایه تأکید و قرار شد درباره روابط ایران با ترکیه، عراق و سایر کشورهای همسایه نیز اقدامات بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان ملل اتحادیه اروپا امنیت ملی ظریف فضا مجلس انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکشنبه (۲۶ فروردین) با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه دیدار کردند.

 در این جلسه که درباره بررسی مباحث فرهنگی‌از جمله عفاف و حجاب برگزار شد، ۱۷ نماینده مجلس شورای اسلامی از جمله حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر اعضای این کمیسیون حضور داشتند.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار با تبریک اعیاد نوروز و فطر، با اشاره به تنبیه موشکی شب گذشته پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز که یوم الله و روز پیروزی سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و رژیم کودک کش صهیونسیتی است را گرامی می‌داریم.

وی افزود: دست انتقام الهی از آستین فرزندان برومند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بیرون آمد و این رژیم سفاک را در بین جهانیان تحقیر و خوار کرد؛ برای این نعمت شکرگذار خداوند متعال هستیم.

تقدیر از حمایت‌های نمایندگان مجلس از سیاست‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بار‌ها در جایگاه‌های مختلف و سخنگاه‌های متعدد از کمیسیون فرهنگی مجلس تشکر کردیم چراکه ما را کمک و همراهی کردند.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: در دوره تصدی گری وزارت فرهنگ از پشتیبانی و حمایت این عزیزان برخوردار بودیم، که این حمایت زمان تنظیم بودجه سالیانه، هنگام تدوین برنامه هفتم توسعه و در شورا‌های تخصصی جلوه‌گر بود و برادری را در حق ما کامل کردند.

وی افزود: اکنون که در پایان این دوره از مجلس قرار گرفتیم از تک تک عزیزان به‌ویژه کسانی که توفیق نداریم در مجلس بعدی در خدمتشان باشیم تشکر می‌کنم و با استفاده از همین فرصت به عزیزانی که در مجلس بعدی حضور دارند تبریک عرض کرده و انشاالله مثل این دوره از حمایت و پشتیبانی آنها در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت‌های قرآنی و دینی بهره‌مند باشیم.

اسماعیلی گفت: گزارش اقدامات همکارانم و برنامه‌های پیش روی ما در بخش‌های مختلف آماده ارائه است که در ادامه جلسه به اطلاع شما خواهد رسید.

همواره در صف حمایت از حجاب و عفاف بوده‌ام

وزیر فرهنگ با بیان اینکه انشاالله بتوانیم امسال قدم‌های جدی تری برای تحقق منویات رهبری برداریم، تصریح کرد: در فتنه فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت و در همان وقت به عنوان وزیر فرهنگ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از حجاب و عفاف بایستم.

جایزه گوهر شاد به آثار سینمایی مرتبط با ترویج فرهنگ حجاب است

وزیر فرهنگ با اشاره به اقداماتی که در راستای حمایت از عفاف و حجاب انجام شده، تصریح کرد: در جشنواره فیلم فجر جایزه گوهر شاد را به آثاری می‌دهیم که در راستای فرهنگ حجاب عمل کردند.

توانستیم سینما را رونق بخشیم

وی با اشاره به میزان فروش سینما در سالی که گذشت افزود: دشمنان قصد داشتند فرهنگ و هنر را تعطیل کنند ولی ما توانستیم علاوه بر اینکه مانع از رخ دادن چنین اتفاقی شویم سینما را رونق بخشیم.

در ادامه این دیدار معاونان وزیر فرهنگ و نمایندگان حاضر در جلسه نقطه نظراتشان را بیان کردند.

جایگاه فرهنگ در تصمیم گیری‌های کلان کشور از محور‌های جلسه

جایگاه فرهنگ در تصمیم گیری‌های کلان کشور، غفلت نسبت به موضوع فرهنگ در قیاس با سایر موضوعات، آسیب شناسی مسائل فرهنگی از جمله مواردی بود که مورد اشاره نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

معاونان وزیر فرهنگ نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات خود پرداختند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، سید علی یزدی خواه، بیژن نوباوه، امیرحسین بانکی‌پور، احمد راستینه، محمدمهدی فروردین، غلامرضا منتظری، حجت‌الاسلام محمد صادق طباطبایی نژاد، محمدرضا مبلغی، سید مجتبی محفوظی، سید احسان قاضی‌زاده، زهره‌سادات لاجوردی از جمله نمایندگانی بودند که در این جلسه حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • تغییر منابع و مصارف در جداول بودجه ۱۴۰۳ امکان‌پذیر نیست
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • رژیم صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد
  • طرح تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی همچنان در بلاتکلیفی
  • تذکر درباره عدم تعیین تکلیف تفحص از حقوق‌های نجومی
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار
  • جداول و پیوست‌های بودجه ۱۴۰۳