Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری با اشاره به حوادث اخیر تاکید کرد که حتماً استانداران با سرکشی به خانواده ها و افراد آسیب‌دیده به کمک آنان بروند. ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه دراین دیدار که وزیر کشور و معاونان وی نیز حضور داشتند، با تشریح ویژگی‌های بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و صرفه جویی در تمامی ابعاد و تلاش برای تنظیم امور استان ها بر اساس اولویت ها را ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با طرح نمونه‌هایی از ضرورت ها و اولویت‌های اقتصادی، وظیفه اصلی استانداران را خدمت به مردم و برخورد خدمت صادقانه و شفاف با آنان خواند و اظهارداشت: گفت‌و‌گو با قشرهای گوناگون مردم و مطرح کردن مشکلات موجود و تلاش‌ها و عملکرد دولت، همراهی قاطبه مردم را به دنبال دارد و مردم فهیم ایران دولت خود را تنها نخواهند گذاشت.

رئیس جمهوری با اشاره به حوادث اخیر تاکید نمود که حتماً استانداران با سرکشی به خانواده ها و افراد آسیب‌دیده به کمک آنان شتافته و از خانواده‌های حادثه‌دیده دلجویی کرده و حداکثر کمک و همراهی را با آنان داشته باشند.

وی افزود: مردم با مشکل مواجه هستند و ما باید ضمن برنامه‌ریزی برای حل مشکلات آنان ، وضعیت و شرایط تحریم و اقدامات دولت را برای مردم بازگو کنیم و در راه حل ها از آنان یاری بخواهیم.

روحانی از استانداران خواست که اصلاح قیمت سوخت را که اقدامی ملی و تصمیمی از سوی کل نظام بود، با اهداف این طرح که کمک به قشرهای آسیب پذیرتر و قدمی در جهت عدالت و رفع تبعیض بوده است ، برای مردم توضیح دهند و اگر پیشنهادی برای اصلاح امور و بهتر شدن زندگی مردم دارند به دفتر رئیس جمهوری اعلام نمایند.

رئیس جمهور همچنین با تشریح نتایج برجام و مشکلات پس از خروج آمریکا از این توافق و همچنین تلاش‌های دولت و نظام برای اداره کشور در شرایط تحریم های حداکثری، بر اجماع و همدلی همه مسوولان نظام به عنوان ضرورتی برای عبور سریعتر از این مرحله تاریخی اشاره داشت.

در این نشست شماری از استانداران نیز گزارشی از حوزه ماموریت خود ارایه کرده و برنامه ها و مطالبات استان های خود را با رئیس جمهوری در میان گذاشتند.

پیش از سخنان رئیس جمهوری ، وزیر کشور و معاونان وزارت کشور نیز گزارشی از وضعیت استان‌ها و ستادهای تشکیل شده در جهت اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت ارائه کردند.

در این گزارش ها همچنین برنامه‌های آتی این وزارتخانه در ارتباط با اصلاح روش‌ها و بهبود مناسبات ارتباطی با استان‌ها، تشریح شد.

انتهای پیام/

R1381/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رئیس جمهور

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاجعه، خطر یا رخدادی است طبیعی یا توسط فن‌آوری ساخته انسان که در پی آن آسیب فیزیکی، تخریب، از دست دادن جان یا تغییر شدیدی به محیط زیست وارد می‌شود.

معصومه کمال‌ا‌لدینی (عضو گروه جامعه‌شناسی مصائب و بلایای طبیعی انجمن جامعه‌شناسی ایران) درپژوهشی با عنوان «تأملی بر مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه» به واکاوی این موضوع پرداخته است که فاجعه در همە جوامع قابلیت اتفاق افتادن دارد، و زندگی انسان همیشه در طول تاریخ با بحران مواجه بوده است. فجایع و بحران‌هایی مثل جنگ، فقر، آتش سوزی‌های شهری و...با ورود به زندگی انسان‌ها وضعیت زندگی‌شان را دچار آشفتگی می‌کند. 

* پیامدهای فاجعه در جوامع انسانی

یکی از مهمترین پیامد‌های فجایع، مسائل و مشکلات اجتماعی است

به زعم این پژوهشگر امروزه مخاطرات طبیعی مثل، سیل، زلزله، خشک‌سالی و طوفان بر حسب عمق و شدت و وسعت و سطح مقاومت، آمادگی عینی و ذهنی جوامع و انسان‌ها و اقدامات پیش‌گیرانه با پیامد‌هایی فاجعه‌آمیز و بسیار متفاوت در جوامع انسانی همراه است.

او در ادامه می‌نویسد: تحقیقات جامعه‌شناسی نشان داده که یکی از مهمترین پیامد‌های فجایع، مسائل و مشکلات اجتماعی است. متخصصان علوم اجتماعی از منظری متفاوت با اندیشه‌مندان مهندسی و فنی به موضوع فجایع طبیعی می‌نگرند و فاجعه در این علم پدید‌ه‌ای اجتماعی تعریف می‌شود که از ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی تأثیرپذیر است و با خود اختلالات اجتماعی نیز به دنبال دارد.

* جامعه‌شناسی فاجعه

کمال‌ا‌لدینی در این مقاله با اشاره به مطالعات انجام شده در عرصه جامعه شناسی فاجعه می‌نویسد: پژوهش‌هایی که از سال ۱۹۲۰ میلادی در جهان با تحقیقات پرینس و سوروکین و سپس کوارنتلی مطرح شد، امروزه اندیشه‌مندان اجتماعی را به مطرح شدن گرایشی جدید از جامعه‌شناسی با نام جامعه‌شناسی فاجعه سوق داده که به مطالعه عوامل اجتماعی، فرهنگی و پیامد‌های آن بر رفتار‌های انسان‌های آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده و فعالیت‌های سازمان‌های امدادرسانی می‌پردازد. 

جامعه‌شناسی فاجعه به مطالعه عوامل اجتماعی، فرهنگی و پیامد‌های آن بر رفتار‌های انسان‌های آسیب‌پذیر و آسیب دیده و فعالیت‌های سازمان‌های امدادرسانی می‌پردازد

او می‌نویسد گروه جامعه‌شناسی فاجعه یا مصائب اجتماعی در ایران عمری کوتاه دارد و از سال ۱۳۶۹ پس از فاجعه زلزله منجیل آغاز و در سال ۱۳۸۲ با وقوع زلزله بم به اوج فعالیت خود رسید.

به زعم کمال‌ا‌لدینی نشر مقاله‌های تحقیقی علمی و بررسی آثار جامعه‌شناسان، هر چند اندک، در گسترش و کارآمد شدن این گرایش در نظام دانشگاهی ایران و سازمان مدیریت بحران تأثیر مهمی دارد، و در زمینه‌های مختلفی به توصیف مختصات گوناگون اجتماع حادثه دیده می‌پردازد.

این پژوهشگر در نهایت با اشاره به این موضوع که تحلیل رابطە بین متغیر‌های گوناگون، محدودیت‌ها، ظرفیت‌ها و اسطوره‌زدایی از رفتار مردم مصیبت‌دیده و خنثی کردن پندار‌های ناروا، ایجاد مدیریت مردمی و خردمندانه در زمان فاجعه می‌پردازد و به مدیریت بحران کمک می‌کند.

در انتها لازم به ذکر است که در کنار سایر حوزه‌های مطالعاتی، پژوهش‌های متعددی توسط محققان علوم اجتماعی و به صورتی محدودتر توسط جامعه‌شناسان در چند دهە گذشته انجام گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • «اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است»
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه