Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@15:14:17 GMT

رفع فیلتر تلگرام تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۹۱۵۳

رفع فیلتر تلگرام تکذیب شد

امروز در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبر رفع فیلتر دست‌به‌دست می‌شود. اما این شایعه از کجا نشأت گرفت؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه 18 آذرماه درهمایش تهران هوشمند از یک سورپرایز ویژه خبر داد. سوسن صادقی خبرنگار  آذری جهرمی در پایان سخنرانی‌اش در این همایش خطاب به حاضران گفت: یک خبر و سورپرایز ویژه دارم اما الان این خبر را به‌شما نمی‌دهم و باید تا پنجشنبه منتظر بمانید، چرا که می‌خواهم این خبر را در شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی وزیر این خبر سورپرایز را اعلام کرد در پی آن گمانه زنی‌های رسانه‌ها و کاربران شروع شد و شدت یافت تا اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کردند که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌خواهد تلگرام را رفع فیلتر کند چون هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی کشور جلسه کارشناسی در خصوص رفع فیلتر تلگرام برگزار کرده و حتماً این خبر ویژه اوست.  این درحالی است که وزارت ارتباطات در فیلتر تلگرام نقشی نداشته است که حالا بخواهد آن را رفع فیلتر کند. دستور فیلتر تلگرام را یک قاضی از قوه قضائیه صادر کرد و این نشان می‌دهد که فیلتر شبکه اجتماعی همچون تلگرام خارج از حیطه اختیارات وزیر ارتباطات است. از سوی دیگر کارگروهی به‌نام کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز وجود دارد که دارای 12 عضو (متشکل از دادستان کل کشور، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی، دو نماینده مجلس و 6 وزیر؛ دادگستری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی) است و باید موضوع فیلتر هر شبکه یا سایتی در این کارگروه مطرح و تصمیم‌گیری شود از آنجایی که دولت و نماینده‌ها مخالف فیلتر هستند معمولاً فیلترینگ در این کمیته رأی نمی‌آورد از این‌رو به راه‌های دیگری برای فیلتر متوسل می‌شوند. گفتنی است در همین راستا مرکز ملی فضای مجازی نیز خبر رفع فیلتر تلگرام را شایعه دانست و آن را با این توضیح تکذیب کرد: «هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی کشور هیچ جلسه کارشناسی در خصوص رفع فیلتر تلگرام برگزار نکرده و تصمیم‌گیری دراین خصوص دراین شورا صحت نداشته و صراحتاً تکذیب می‌شود.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خارج شدن ایران از« ایکوموس» و «ایکوم»

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر خروج ایران از دو سازمان بین‌اللملی در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌کنم.

به گزارش مشرق، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

وی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر خروج ایران از دو سازمان بین‌اللملی در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی انجام می شود.

ضرغامی تاکید کرد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • اگر اپراتورها پولی دارند خرج توسعه شبکه کنند
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • تکذیب خارج شدن ایران از« ایکوموس» و «ایکوم»
  • تکذیب خبر مرگ دختر جوان در وزرا / پشت پرده خبر مرگ دختری در طرح نور چه بود؟