Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف امشب در آیین اختتامیه دهمین یادمان سراسری یادمان ولایت در جیرفت اظهار داشت: خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق یافتم در شهرستان شهیدپرور جیرفت حضور پیدا کنم و به سهمم از این مردم ولایت مدار تشکر می‌کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکر از دست‌اندرکاران یادمان ولایت افزود: من به این شهرستان علاقه‌مند بودم و اوایل دهه هفتاد به اینجا آمدم، این منطقه مردمی حونگرم دارد ولی هنوز با وجود ظرفیت‌های بالا دچار محرومیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: نعمت ولایت از نعمت‌هایی است که خداوند با دادن این نعمت بر بندگان نیز منت گذاشته است و این از ارزش‌های نعمت‌های ولایت فقیه است.

قالیباف ادامه داد: اهمیت رهبری جایی معلوم می‌شود که امام خمینی (ره) که ایمان به وعده‌های الهی داشت و می‌گفت آنچه خدا وعده داده است، قطعی است لذا زمانی که قیام خود در پانزده خرداد را شروع کرد بعضی گفتند مگر می‌شود با این رژیم جنگید، با کدام نیرو و سرباز ولی امام چون به سنت‌های الهی ایمان داشت جز در راه خدا گامی برنداشت و دیدید با چه قدرتی آن رژیم را نابود و حکومت الهی را مستقر کرد.

شهردار اسبق تهران تصریح کرد: تاریخ ایران اسلامی را وقتی نگاه می‌کنید هر موقع جنگی شده گوشه‌ای از مملکت جدا شده است ولی در زمان جنگ تحمیلی این سرزمین حفظ شده و اینجا است که به نعمت رهبری پی می‌بریم و این رهبری است که ما را از فتنه‌های گوناگون نجات می‌دهند.

قالیباف گفت: زمانی که امریکا داعش را درست کرد مقام معظم رهبری برای عزت مسلمین ایستادند و عده‌ای شعار نه غزه نه لبنان جان فدای ایران دادند، وقتی تاریخ را نگاه می‌کنید هیچ جا جان خود را فدای ایران نکردند.

وی عنوان کرد: نعمت ولایت نعمتی است که اگر شبانه‌روز شکر این نعمت را بکنیم باز کم است و باید همیشه قدر این نعمت را بدانیم و هرگز از این عمود خیمه فاصله نگیریم و همیشه گوش به فرمان باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: جمهوری اسلامی به چهار عنصر نیازدارد که یکی از آنها نعمت ولایت است و دومین عنصر ولایت مردم هستند که اگر مردم نباشند ولابت نیز نمی‌تواند خواسته‌های خود را محقق کند و در صدر اسلام وقتی مردم از ولایت جدا شدند، آن اتفاقات افتاد.

قالیباف ادامه داد: سوم باید به سنت‌های الهی امیدوار و به آن پایبند باشیم و پیروزی بر داعش را دیدید و عبور از فتنه‌ها نیز سنت الهی است.

وی گفت: امروز اقتدار جمهوری اسلامی را همگی شاهد هستیم ما در زمان جنگ حتی یک فشنگ نداشتیم و به تعداد انگشتان دست ما آرپی‌چی می‌توانستیم به دست بیاوریم و این سنت‌های الهی است و بدانید خدا هست.

قالیباف با بیان اینکه اگر ما در اقتصاد درست حرکت کنیم و خدا همان خدای زمان جنگ است و سنت الهی این است که ما باید پای محرومان بایستیم و در کنار مظلوم باشیم، عنوان کرد: اگر به جای اینکه در اقتصاد از خارج کمک بگیرید از مردم کمک بگیرید اقتصاد چنین مشکل‌های نداشت.

وی تصریح کرد: بنده با صراحت می‌گویم این کشور با یک برنامه پنج ساله در اقتصاد به ثبات می‌رسد و می‌توانیم در پنج ساله دوم نیز اقتصاد را کامل به اثبات برسانیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم

  آمارها بیانگر آن است که طی سال میلادی گذشته ایران توانسته فروش نفت خودرابه میزان دوران قبل ازتحریم‌ها بسیار نزدیک کند. گازنیزبیشتر ازدوران غیرتحریمی صادر شد.این شواهد نشان‌دهنده خنثی‌سازی تحریم‌هاست که اهمیت بالایی دارد.درباره این‌که ایران در۳۰ماه گذشته چه اقداماتی درحوزه نفت و گاز انجام داده با محمدعلی قدیری، کارشناس انرژی به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
صندوق بین‌المللی پول در حالی‌ رشد اقتصادی ۵.۴درصدی رابرای کشورمان طی سال‌ گذشته میلادی اعلام کرد که بسیاری‌ از کشورهای دنیا شرایط خوبی به لحاظ این شاخص درسال موردبحث نداشتند.به‌طورمثال،اقتصادهای منطقه خاورمیانه به‌طور متوسط درسال گذشته میلادی رشد ۲درصدی داشتند. کشورهای درحال توسعه نیز به‌طورمتوسط رشد۴.۱درصدی درسال۲۰۲۳ داشتند. بر این اساس، اقتصاد ایران بیشتر از متوسط اقتصادهای هم‌ردیف با خود رشد کرده است. 
محمدعلی قدیری،کارشناس انرژی دراین‌باره توضیح داد: ارائه خدمات فنی ومهندسی به دیگر کشورها نیزسیاست درستی است که در دولت فعلی پیگیری شده است.این سیاست مزیت‌های زیادی برای کشور دارد و ارزآوری بالایی برای‌مان به ارمغان می‌آورد و توانسته‌ایم با کمک به صادرات خدمات فنی ومهندسی درکنار پالایشگاه‌داری فراسرزمینی، بازارسازی تضمین شده‌ای داشته باشیم. همچنین تمرکز بعدی ایران بر پالایشگاه‌های کوچک بوده که این پالایشگاه‌ها،واحدهای خردوخصوصی است که تحریم‌پذیری کمتری نسبت به مجتمع‌های بزرگ و صنعتی و بخش دولتی کشورهادارد.گفتنی است سیاست فروش نفت به این پالایشگاه‌ها به‌درستی توسط وزارت نفت دنبال شد.
قدیری درخصوص گزارش صندوق بین‌المللی پول مبنی بررشد اقتصادی ۵.۴درصدی کشورکه عمدتا براثرموفقیت درفروش نفت و گاز کشور به دست آمده، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر به‌دلیل تحریم‌ها، روش‌های فروش نفت چندان آشکار نبوده است.
وی ادامه داد:ازآنجایی که گاز ازطریق خطوط لوله صادرمی‌شود،خاصیت تحریم‌پذیری بالایی ندارد.دراینجا بیشترموضوع بازگشت ارز حاصل ازفروش گازمطرح است.عمده فروش گازکشورنیزبه عراق است.درزمینه تسویه مالی با این کشور ابتکاری داشتیم که حتما باید ادامه پیدا کند.دراین روش،درمقابل صادرات گازبه عراق، نفت کوره دریافت می‌کنیم که قابل فروش درکشورهای دیگر از جمله امارات و سنگاپور است و ارز آن را دریافت می‌کنیم.
قدیری درخصوص سهامداری درپالایشگاه‌های فراسرزمینی وفروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک درشرق آسیا خاطرنشان کرد: به دلایل امنیتی، آمار دقیقی درمورداین‌که چقدرازنفت کشوربه پالایشگاه‌های فراسرزمینی صادرمی‌شود،دردسترس نیست اما این روش اقدام درستی است و تحریم‌ناپذیری نفت را درپی دارد.مامبتکر فروش نفت و گاز در زمان تحریم شده‌ایم.
وی ادامه داد:ارائه خدمات فنی ومهندسی به دیگر کشورهانیز سیاست درستی است که دردولت فعلی پیگیری شده است. این سیاست مزیت‌های زیادی برای کشور دارد وارزآوری بالایی برای‌مان به ارمغان می‌آورد.همچنین توانسته‌ایم با کمک به صادرات خدمات فنی ومهندسی درکنار پالایشگاه‌داری فراسرزمینی،بازارسازی تضمین‌شده‌ای داشته باشیم.تمرکز بعدی ایران برپالایشگاه‌های کوچک بوده که این پالایشگاه‌ها،واحدهای خرد وخصوصی است که تحریم‌پذیری کمتری نسبت به مجتمع‌های بزرگ وصنعتی و بخش دولتی کشورها دارند. سیاست فروش نفت به این پالایشگاه‌ها نیز به‌درستی توسط وزارت نفت دنبال شد.
وی درخصوص استفاده ازظرفیت‌های دانش‌بنیانی کشوردرشرایط تحریمی خاطرنشان کرد:بهره‌بردن ازتوان داخلی ودانش‌بنیانی کشور قطعا نسبت به این‌که فناوری‌هارا ازخارج ازکشور وارد کنیم،صرفه اقتصادی بیشتری برای‌مان دارد.استفاده ازظرفیت دانش‌بنیانی کشور درنهایت به اعتبار یافتن دانش‌بنیان‌ها منجرمی‌شود که مزیت‌های زیادی برای‌مان دارد.قدیری گفت: درکنار توفیقی که در فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی داشته‌ایم، باید به موضوع پالایشگاه‌سازی درداخل کشورنیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم. لازم است بخشی از درآمد خود را از محل فروش نفت و گاز به احداث پالایشگاه درداخل کشوراختصاص دهیم. این موضوع مهمی است که نباید از آن غفلت کنیم.وی تأکید کرد: فرآورده‌ها خاصیت تحریم‌پذیری بسیار کمتری نسبت به نفت و گاز دارد. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری برای احداث پالایشگاه‌ها در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • رئیس‌کل جدید دادگستری سیستان و بلوچستان معرفی شد
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • شادی مردم از بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان همدان
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است