Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@11:30:26 GMT

آغاز نظارت سیستمی بر پروژه‌های روستایی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۹۴۹۶

آغاز نظارت سیستمی بر پروژه‌های روستایی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس دستورالعمل معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، از این پس نظارت عالیه بر پروژه‌های روستایی به صورت سیستمی انجام می‌شود.

سید کمال الدین میرجعفریان، امروز سه شنبه ۱۹ آذر با اشاره به اینکه نظارت بر روند اجرای پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی در روستاها از دو سال و نیم پیش آغاز شده، خاطرنشان کرد: دفتر روستایی استانداری مکلف شده به صورت هفتگی وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و میزان هزینه کرد اعتبارات را پایش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: به جهت تسهیل شرایط گزارش گیری، سامانه‌ای برای ثبت دقیق و در لحظه اطلاعات راه اندازی شده که از دی ماه فعال می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از این پس اطلاعات اولیه و مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها توسط کارشناسان فنی بخشداری‌ها ثبت می‌شود، ناظرین فنی فرمانداری‌ها بعد از تأیید اطلاعات ثبت شده، موارد را به رؤیت ناظران دفتر فنی و امور روستایی استانداری می‌رسانند و در نهایت معاون هماهنگی امور عمرانی بعد از تأیید نهایی، گزارش پروژه‌ها را برای معاونت توسعه روستایی ارسال می‌کند.

میرجعفریان، مهم‌ترین مزیت این سامانه را کنترل بدون نقص و وقفه پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: راه اندازی شبکه نظارت عالیه استان‌ها بر پروژه‌های روستایی، ضمن این که سرعت عمل جمع آوری اطلاعات را بالا می‌برد، سبب ارتقاء سطح فنی نظارت بر پروژه‌ها می‌شود.

وی افزود: وسیع تر شدن پوشش نظارتی بر پروژه‌ها در بازه زمانی مشخص، کاهش هزینه‌های نظارت بر پروژه‌ها، ارتقاء کیفیت اجرایی و فنی پروژه‌ها بر اساس ضوابط نظام فنی و اجرایی کشور از مهم‌ترین ویژگی های این شبکه است.

وی، پایش دقیق وضعیت پروژه‌ها و تدوین بانک اطلاعاتی از پروژه‌های دستگاه‌ها در روستاهای استان را نیز از مزایای شبکه نظارت عالیه بر پروژه‌ها برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پروژه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست

به گزارش قدس خراسان، حسین فرهیدزاده اظهار کرد: یک سری تغییرات در قیمت نهاده‌های تولید ممکن است، قیمت تمام شده کالاها را افزایش دهد، که از جمله آن‌ها افزایش نرخ دستمزد کارگران است که اخیرا رشد ۳۵ درصدی داشته یا نرخ حمل و نقل و مسائل ارزی که بر قیمت نهایی کالا تاثیر می‌گذارد.

وی بیان کرد: در صورت تغییر قیمت نهاده‌های تولید، موضوع افزایش قیمت کالا بررسی و مجوز آن صادر خواهد شد، در غیر این صورت هیچ افزایش قیمتی در کالاها پذیرفتنی نیست و بازرسان حوزه‌های مختلف نظارتی، این موضوع را با جدیت بررسی و با متخلفان برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به تفاهم نامه‌ای که بین این سازمان و اتاق اصناف ایران بسته شد، از سال گذشته ماموریت نظارت بر سطح عرضه برعهده اتاق های اصناف گذاشته شده، نظارت بر تولیدکنندگان صنعتی نیز برعهده سازمان‌های صمت استانی و نظارت بر واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی و دام و طیور نیز برعهده جهاد کشاورزی است.

فرهیدزاده با بیان اینکه تلاطم بازار عید نوروز و رمضان در سال جاری نسبت به قبل با وجود کمبود نیروی بازرس کمتر بود، اظهار کرد: نظارت ویژه بر بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان از ابتدای اسفندماه سال گذشته در سراسر کشور از جمله خراسان رضوی آغاز شد و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت که این طرح در خراسان رضوی به دلیل سیاحتی و زیارتی بودن با شدت و جدیت بیشتری اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این مدت دستگاه‌های اجرایی مسئول نظارت بر بازار از تامین تا عرضه، همپوشانی مطلوبی در خراسان رضوی داشتند و تقسیم کار مناسبی هم بین آن‌ها انجام گرفته بود به طوری که منجر به انجام ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و تشکیل ۲ هزار و ۷۰۰ پرونده به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نسبت بازرسی‌ها به پرونده‌های تشکیل شده در خراسان رضوی نشان می‌دهد که نظارت‌های مربوط به طرح ویژه عید نوروز و ماه رمضان در همه حوزه‌ها کیفی بوده و اهداف مورد نظر تامین شده است.

معاون وزیر صمت در جریان سفر به استان خراسان رضوی از چند واحد تولیدی بازدید و مشکلات این واحدها را بررسی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد خراسان شمالی شد
  • کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد
  • آغاز کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی
  • آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات
  • مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد
  • آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات
  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی