Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@12:43:06 GMT

دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه در واشنگتن

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۹۸۱۴

دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه در واشنگتن

به گزارش جماران؛ سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه با " مایک پمپئو " همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار و درباره موضوعات دو جانبه و مسائل بین المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرده است.

سرگئی لاوروف روز سه شنبه در وزارت خارجه آمریکا با مایک پمپئو دیدار کرد. این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را به پیش می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح دو اتهام ترامپ وجود دارد، نخست سوء استفاده از قدرت برای تحت فشار قراردادن دولت جدید اوکراین به منظور بهره برداری سیاسی در رقابت‌های انتخاباتی و دیگری ممانعت از اجرای عدالت در برابر کنگره.

روی کار آمدن ترامپ در شرایط سیاسی سال ۲۰۱۶، دموکرات‌ها را بر آن داشت که ادعا کنند ترامپ با حمایت روسیه به قدرت رسیده است و برای این کار، بیش از ۲ سال تحقیقاتی که با مسئولیت بازرس «رابرت مولر» انجام شد را آغاز کردند.

علاوه بر مساله استیضاح، بازی شکست خورده ترامپ در زمین کره شمالی هم دیگر پاشنه آشیل چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا شده است که برای حل آن نیازمند جدی به مساعدت‌های روسیه دارد.

افزایش نفوذ منطقه‌ای روسیه به ویژه در سوریه و یمن، برجام، آغاز مذاکرات برای پیمان استارت جدید میان دو کشور، خروج آمریکا از پیمان موشک‌های میانبرد هسته‌ای، دیدار ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با همتای اوکراینی خود که باعث کاهش تنش میان دو کشور شده است، فروش سامانه‌های پدافندی اس ۴۰۰ به ترکیه و هند، چالش‌های جدیدی است که سیاست خارجی آمریکا در قبال روسیه با آن مواجه است.

قرار است لاوروف با ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم دیدار داشته باشد که گفته می‌شود این دیدار بدون حضور خبرنگاران خواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 سرگئی لاوروف دونالد ترامپ استیضاح ترامپ آمریکا و روسیه مایک پمپئو قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد