Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ادامه بن‌بست میان اتحادیه‌های کارمندی و کارگری با دولت فرانسه در خصوص موضوع تغییر نظام بازنشستگی، اعتصاب‌های سراسری گسترده در این کشور همچنان ادامه دارد و وارد ششمین روز خود شد.

به گزارش مشرق، اتحادیه‌های فرانسه دومین دور از تظاهرات‌های گسترده خیابانی را با ورود این کشور به ششمین روز از اعتصاب‌های سراسری و توقف حمل و نقل در اعتراض به طرح‌های پیشنهادی دولت این کشور برای تغییر نظام بازنشستگی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ اعتصاب فلج کننده در پاریس فیلم/ به مناسبت روز جهانی حقوق بشر؛ برخورد خشن دولت فرانسه با معترضان

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، بن‌بست دولت فرانسه با اتحادیه‌ها همچنان ادامه دارد زیرا «ادوارد فیلیپه» نخست‌وزیر فرانسه تأکید کرد که قاطعانه ایستادگی خواهد کرد و جزئیات تغییرات بازنشستگی را فردا (چهارشنبه) اعلام می‌کند.

پس از غافلگیر شدن دولت فرانسه از مشارکت ۸۰۰ هزار نفر در یکی از بزرگترین اعتراضات اتحادیه‌ تجاری در ظرف یک دهه که هفته گذشته برگزار شد، اینبار این دولت اروپایی بر تظاهرات امروز (سه‌شنبه) نظارت خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، تعداد معترضان به طور ویژه‌ای در شهرهای کوچک استان‌های فرانسه بالا است و این بازتابی از اعتراضات ضددولتی «جلیقه‌ زردها» است که از اوایل امسال آغاز شده است.

آنطور که رسانه‌های محلی گزارش کرده اند، مردم فرانسه نه تنها از نظام بازنشستگی بلکه از پایین بودن حقوق‌ها، وضعیت خدمات دولتی و نادیده‌ گرفته شدن توسط دولت ناراضی هستند.

اعتصاب‌ها همچنان امروز (سه‌شنبه) بر حمل و نقل عمومی فرانسه تأثیر منفی گذاشت به طوریکه رفت‌ و آمد قطارها متوقف شد و برخی از پروازها لغو شد و ۲۰ خطوط مترو پاریس تعطیل شد و ترافیک ۳۰۰ کیلومتری در جاده‌های اطراف پاریس تا حدود ساعت ۰۷:۰۰ به وقت محلی (۰۶:۰۰ به وقت گرینویچ) سه‌شنبه ایجاد شده بود.

از طرف دیگر، معلمان، کارکنان بیمارستان‌ها و مأموران آتش‌نشانی و کنترل ترافیک هوایی و کارکنان دیگر بخش‌های دولتی قصد دارند به اعتصاب کارکنان بخش ریلی و حمل و نقل بپیوندند.

بنا به گزارش خبرگزاری «دویچه‌وله»، رئیس‌جمهور فرانسه در صدد است نظام بازنشستگی این کشور را یکپارچه کند و مزایای برخی مشاغل را حذف کند زیرا در حال حاضر، ۴۲ نظام بازنشستگی در فرانسه وجود دارد و حتی شرایط بازنشستگی برای کارکنان بخش‌های دولتی نیز یکسان نیست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعتراضات فعلی در فرانسه در مقایسه با اعتراضات جلیقه‌ زردها علیه سیاست‌های ماکرون بسیار گسترده‌تر است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین فرانسه اعتصاب ماکرون مشرق پاریس رئیس جمهور فرانسه دولت فرانسه جلیقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند

محمد حسین جهانی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام اظهار کرد: از مجموع کارکنان استان تعداد ۳۶.۵ درصد بانوان و ۶۳.۵ درصد آقایان را منابع انسانی نظام اداری استان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد کارکنان نظام اداری استان متشکل از نیرو‌های آموزشی و بهداشتی هستند، افزود: وضعیت استخدامی ۷۴.۲ درصد از کل کارکنان استان رسمی و پیمانی و ۲۵.۸ درصد نیز سایر اشکال استخدامی اعم از قرارداد معین و کارگری، شرکتی و سایر قرارداد‌ها است.

جهانی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۲ تعداد نیرو‌های رسمی و پیمانی افزایش و سایر اَشکال استخدامی کاهش یافت که این نشان از عدالت محوری در استخدام‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۸۲.۵ درصد کارکنان نظام اداری استان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند، گفت: ۵۷.۱ درصد کارکنان استان دارای سنوات خدمت کمتر از ۱۴ هستند که نشان دهنده جوان بودن بدنه نظام اداری استان است.

جهانی یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد چهار هزار و ۱۸۶ نفر مطابق فصول ششم و هفتم قانون مدیریت خدمات کشور، احراز شرایط و آزمون استخدامی برگزار کرده‌اند به عبارتی ۱۲ درصد نظام اداری از نیرو‌های استخدامی جدید تشکیل یافته است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۴۴۰ نفر در هشت آزمون استخدامی جذب شده اند.

به گفته وی در راستای سنجش میزان رضایتمندی خدمت گیرندگان کد ۲ بعدی مربوط به ۶۸ درصد کارکنان بالغ بر ۲۲ هزار نفر صادر شده است که مراجعان ادارات، میزان رضایتمندی خود را در قالب چهار سوال در خصوص رعایت قانون، سرعت و دقت در انجام کار، ارائه راهنمایی‌های لازم و رفتار با کرامت و محترمانه کارمندان با فرد مرجوع را بصورت برخط با اسکن کد ۲ بعدی اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس