Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه از اتباع ایرانی به ویژه نخبگان و دانشمندان درخواست کرد از سفر به آمریکا حتی برای شرکت در کنفرانس های علمی و حتی با داشتن دعوتنامه، به طور جدی اجتناب کنند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ایران نسبت به سفر به آمریکا هسدار داد.

در اطلاعیه ای که بدین منظور در تارنمای وزارت خارجه منتشر شده، آمده است: «با توجه به بهانه‌های واهی سیاسی ، امنیتی و یا قوانین ظالمانه و یکجانبه آمریکا نسبت به ایرانیان بخصوص نخبگان ایرانی و بازداشتهای خودسرانه و طویل المدت به همراه شرایط نگهداری کاملا غیر انسانی ، از اتباع ایران بخصوص نخبگان و دانشمندان درخواست می‌گردد از سفر به آمریکا حتی برای شرکت در کنفرانس های علمی و حتی با داشتن دعوتنامه ، بطور جدی اجتناب نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

انتهای پیام:

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا ایران اتباع ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد

«آنل شلین» که در اداره دموکراسی، حقوق بشر و کار وزارت خارجه آمریکا کار می‌کرد، چهارشنبه به روزنامه واشنگتن پست گفت که وی بار‌ها نگرانی‌های خود را درباره انتقال تسلیحات به اسرائیل مطرح کرده بود، اما بی‌نتیجه بود.

پیش از این، جاش پل مسئول امور سیاستی و نظامی وزارت خارجه آمریکا ماه اکتبر در اعتراض به کمک‌های تسلیحاتی کشورش به رژیم صهیونیستی برای استفاده در جنگ علیه غزه استعفا کرده بود.

طارق حبش نیز از دیگر مقامات دولت آمریکا بود که در مخالفت با حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی استعفا کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست دوشنبه گزارش داد که شماری از کارمندان دولت آمریکا قصد دارند به خاطر جنگ غزه و در اعتراض به حمایت دولت این کشور از رژیم صهیونیستی استعفا کنند.

پیش‌تر یکصد کارمند وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی رئیس‌جمهوری این کشور را به انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در جنگ غزه متهم کرده و اظهار کرده بودند که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.

همچنین بیش از ۱۳۰ تن از کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا در نامه‌ای از دولت این کشور خواسته بودند که برای آتش‌بس فوری در غزه اقدام کند.

بیش از ۷۰۰ تن از کارکنان بالغ بر ۳۰ آژانس و وزارتخانه آمریکا هم در ماه نوامبر در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری این کشور از وی درخواست کردند تا از آتش‌بس در غزه حمایت کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم