Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه تایمز هند، وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: تفاسیر صورت گرفته مبنی بر اینکه هند به دنبال سلب حق شهروندی از برخی اتباع به دلیل گرایش‌های مذهبی است کاملا ناصحیح و غیرواقعی است.  
براساس این بیانیه، هر ملتی از جمله آمریکا حق دارد که شهروندی اتباع خود را ثبت و تصدیق کند و این حق را از طریق سیاست‌های مختلفی به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وزارت خارجه هند افزود: این لایحه توجه خاصی در خصوص شهروندان هندی که از اقلیت‌های مذهبی توسط کشورهای همسایه صدمه دیده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهد.  
دولت هند پیش‌نویس قانون جدیدی را به پارلمان این کشور ارائه کرده که بر اساس آن به مهاجران غیرمسلمان از سه کشور اسلامی افغانستان، بنگلادش و پاکستان تابعیت هندی داده می‌شود. در ماه‌های اخیر اعتراضات گسترده‌ای در سراسر هند علیه این لایحه اتفاق افتاده است.  
در همین رابطه کمیسیون فدرال آمریکا برای آزادی مذهبی بین المللی (USCIRF)، لایحه شهروندی هند را اقدامی خطرناک و اشتباه دانست و خواستار تحریم "آمیت شاه" وزیر کشور هند شد.  
کمیته فدرال آمریکا در آزادی مذهب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تصویب این لایحه که در آن مذهب به عنوان شرط پذیرش تابعیت هندی قرار داده شده است به شدت نگران کننده است. در صورت تصویب این لایحه در دو مجلس هند، دولت آمریکا باید تحریم آمیت شاه وزیر کشور هند را در نظر داشته باشد.  
به گزارش رسانه هندی، لایحه جنجالی شهروندی هند به دنبال اعطای حقوق شهروندی به اقلیت‌های غیر مسلمان از کشورهای بنگلادش، پاکستان و افغانستان است که قبل از سال ۲۰۱۵ وارد هند شده‌اند.  
براساس این لایحه، اقلیت‌های مذهبی هندو، سیک، بودایی، جین، مسیحی و پارسی (زرتشتی) متعلق به کشورهای همسایه هند مانند بنگلادش، پاکستان و افغانستان که در این کشورها در خطر هستند، به عنوان مهاجر غیر قانونی شناسایی نمی‌شوند و می‌توانند تابعیت هندی دریافت کنند.  
دولت هند تاکنون با گزارش‌های کمیته فدرال آمریکا در زمینه آزادی مذهبی مخالفت کرده و این گزارش‌ها را غیر معتبر دانسته است. دولت هند همچنین از صدور روادید برای اعضای این کمیته خودداری کرده است.  

برچسب‌ها هند جامعه مسلمانان امريكا حقوق شهروندی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند جامعه مسلمانان امريكا حقوق شهروندی هند جامعه مسلمانان امريكا حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان

به گزارش خبرآنلاین «ژو فنگلیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در چین به خبرنگاران در پکن گفت: «ما قویا مخالف قرار گرفتن مساله مرتبط با تایوان در لایحه کنگره آمریکا هستیم. این سیگنالی نادرست به نیروهای جدایی طلب تایوان است. ما به طرف آمریکایی تاکید داریم تا با اقدامات قاطع خود به تعهداتش در عدم حمایت از استقلال تایوان پایبند باشد و از مسلح سازی تایوان به هر شکلی دست بردارد.»

به نقل از ایسنا این گفته‌ها که تاکیدی بر سیاست «چین واحد» است چند ساعت پس از تصویب لایحه‌ای مطرح شد که در آن، حمایت نظامی آمریکا از تایوان، اوکراین و رژیم صهیونیستی مدنظر قرار گرفته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) این لایحه را امضا کند.

با توجه به تشدید تنش بین چین و آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده قرار است به این کشور آسیایی برود. گفت‌وگوها بر روی مسائل مهمی از جمله ادعاهای دریایی در دریای چین جنوبی و حمایت پکن از جنگ روسیه در اوکراین و همچنین مساله تایوان متمرکز است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898922

دیگر خبرها

  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند