Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله اکبری در نشست فیلم خبر مستند «سوسن در سحر می شکفد» شامگاه ۱۹ آذرماه در پردیس چارسو برگزار شد، درباره چگونگی تولید این اثر، اظهار داشت: روزی مشغول سرچ در اینترنت بودم که متوجه شدم خانم عشایری با سختی های فراوان قهرمان ورزشی شده اما پدرش به دلیل برخی از فرهنگ ها او را حبس کرده است. در ادامه‌ تحقیقاتم او را پیدا کردم اما راضی کردن خانواده او و بقیه عشایر برای آمدن جلوی دوربین بسیار سخت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی فکر می کنند موضوع سوسن در سحر می شکفد درباره زنان است در حالی که موضوع ما انسان‌ها بود. این را هم باید بگویم که من یک و سال و نیم قبل از آغاز ضبط، با خانواده سحر زندگی کردم و از آرزوهای بزرگ سحر شنیدم . یکی از آن دایر کردن باشگاه ورزشی بود که البته به وقوع پیوسته است.

اکبری توضیح داد: پروسه فیلمبرداری سوسن در سحر می شکفد یک سال و هفت، هشت ماه طول کشید البته ما در نظر داشتیم که کار ساخت را زودتر شروع کنیم ولی به دلیل بارداری یکی از کارکترها کار را متوقف کردیم البته ما با دو مخالفت هم مواجه شدیم؛ یکی حضور خانواده سحر و عشایر در فیلم بود و دیگری این بود که خانواده ها اجازه حضور دختران در زمینه ورزش را بدهند.

این کارگردان گفت: ما در سوسن در سحر می شکفد می‌خواستیم هم قصه سحر را تعریف کنیم و اینکه در لایه‌های زیرین فیلم، دختران دیگری را نشان دهیم که در وضعیت امروز سحر هستند گویا سحر در انتها مبارزه‌ای با تفکر غلط را داشته است.

اکبری ادامه داد: وقتی می‌خواستیم سکانس پایانی فیلم را در خانه سحر با پدرش بگیریم متوجه شدیم، سحر برادری دارد که کلاس پنجم است، او به نزد من آمد و گفت پدرم نمی‌گذارد مدرسه بروم کاش شما او را راضی کنید تا درسم را ادامه بدهم همین موضوع نشان می‌داد که تفکر آنها کمی اصلاح شده ولی باز هم لازم است برایش تلاش شود. یا برای مثال در صحنه‌ای می‌بینیم که پدر سحر بعد از مدتی از قهرمانی دخترش خوشحال می‌شود ولی در چادر بغلی آنها خانواده‌ای هستند که اجازه نمی‌دهد دخترشان وارد عرصه ورزش شود.

وی با بیان اینکه استقبال مردم سوسن در سحر می شکفد خوب بوده است، خاطرنشان کرد: این فیلم برای مرکز سیمای استان ها ساخته شده و برآورد این فیلم دقیقه‌ای ۸۰۰ هزار تومان است در حالی که ما در پنج شش استان در کوه و بودیم و هزینه زیادی خرج کردیم به طوری که اصلا با برآورد اولیه فیلم جمع نشد. این را هم باید عنوان کنم که کل هزینه فیلم بین ۶۰ تا ۶۵ میلیون تومان تمام شد یعنی عوامل من با وضعیت تولید و بودجه ما کنار آمدند.

برچسب‌ها جشنواره سینما جشنواره سینما حقیقت مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره سینما جشنواره سینما حقیقت مستند جشنواره سینما جشنواره سینما حقیقت مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهبازیان: اختلاف‌نظرها باید درون خانواده استقلال برطرف شود

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال تأکید کرد، اختلاف‌نظر بین مدیرعامل و سرمربی این تیم باید درون خانواده استقلال برطرف شود. - اخبار ورزشی -

سبو شهبازیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: شرایط استقلال خوب است و این تیم در صدر جدول قرار دارد. بردن تیم آلومینیوم در اراک کار راحتی نبود، اما تیم نکونام موفق به انجام این کار شد. جواد نکونام کارش را انجام می‌دهد، ولی یکسری مشکلات و اختلاف‌‌نظرها وجود دارد که باید درون خانواده برطرف شود. استقلال هواداران زیادی دارد و نباید آنها را اذیت کرد.

رجبی: همین مانده رجائیان اخلاق حرفه‌ای را به نکونام یاد دهد!

 

وی با اشاره به جدا شدن استقلال و پرسپولیس از دیگر مدعیان قهرمانی تصریح کرد: رقابت استقلال و پرسپولیس لیگ را جذاب کرده است. استقلال با نکونام خوب کار کرده است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. همه چیز برای قهرمانی دست استقلال است و امیدوارم در پایان فصل این اتفاق بیفتد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در واکنش به اعتراض جواد نکونام و بازیکنان این تیم به داوری‌ها گفت: خیلی نظر خاصی روی داوری‌ها ندارم. اشتباهات در داوری‌ها وجود دارد و ممکن است وضعیت تیم‌ها با سود بردن از داوری تغییر کند. باید داورانی انتخاب شوند که بازی را خوب کنترل کنند و کمترین اشتباه را داشته باشند. داوران نباید مرتکب اشتباهاتی شوند که تیمی را از کورس قهرمانی عقب بیندازد یا باعث نزدیک شدن تیمی به سقوط شود. نکونام در استقلال تحت فشار است و همه از او انتظار قهرمانی دارند. برخی مواقع اعتراض‌هایی می‌کند که برای تیمش است و موفقیت استقلال را می‌خواهد. امیدوارم نکونام مدیریت کند و این فصل را با قهرمانی به پایان برساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در کشتی فرنگی آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش بابت قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا
  • هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم کرد
  • کیومرث هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم
  • عکس | منوچهر هادی دلتنگ دخترش شد
  • فروش خانه پدری برای نجات پسر از قصاص
  • شهبازیان: اختلاف‌نظرها باید درون خانواده استقلال برطرف شود
  • (عکس) پست جدید منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • رهبری فرد: نه استقلال لیاقت قهرمانی دارد نه پرسپولیس، سبک تیم اوسمار «علی اکبری» است!