Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی حق شناس عصر سه شنبه در جمع مدیران این استان اظهار داشت: در سیل ابتدای سال گلستان ۲۱ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و یا خسارت دید که ۱۴ هزار واحد تاکنون تعمیر و روند خانه های نیازمند نوسازی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال انجام است که تلاش می کنیم همه این خانه ها تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیل ابتدای سال خسارت سنگین ۴۸ هزار میلیارد ریالی به استان تحمیل کرد اما از طرف دیگر، ۲ نعمت نصیب استان کرد که یکی از آن ها سرازیر کردن چهار میلیارد مترمکعب آب شیرین به گلستان بود.

استاندار گلستان ادامه داد: ممکن است ۱۰ درصد کل این حجم از آب روانه دریا شده باشد اما مابقی آن جذب زمین شده و نعمتی بزرگی را در اختیار استان قرار داد که ارزش ریالی آن ۲ برابر میزان کل خسارت سیل بود.

حق شناس اضافه کرد: علاوه بر آن، در پی این سیلاب و جاری شدن آب در استان، کشاورزان یکصد هزار هکتار از زمین های خود را زیر کشت شالی بردند که از این اراضی، ۷۰۰ هزار تن شلتوک و ۴۰۰ هزار تن برنج برداشت شد.

وی یادآور شد: محصول خوب کشاورزی باعث می شود تا مردم زکات پرداخت کنند و معادل همان میزان از ستاد زکات کشور به استان اعتبار تخصیص داده می شود که با برنامه ریزی برای صرف آن، می توان بسیاری از مشکلات به خصوص در بخش آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران در ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۷ و بیشتر در شرق گلستان و شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

برچسب‌ها خسارت سیل اقتصاد گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل اقتصاد گلستان خسارت سیل اقتصاد گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد

عیسی قاضی مدیر جهادکشاورزی شهرستان کنارک گفت:بر اساس برآوردهای اولیه ،بارندگی شدید دو روز اخیر، بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی، مرغداری ها ،باغات و مزارع ،بند سارها و آب بندان ها خسارت زد.

عیسی قاضی افزود :سیلاب به  ۳ هزار هکتار اراضی دیم زیر کشت سورگوم و ماش ،۵ واحد مرغداری با ۸۰ هزار قطعه مرغ و  جوجه ،بیش از ۶۰۰ بندسار و ۱۰ آب بند آسیب جدی وارد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به سرریز کردن سد کهیر و آب گرفتگی ،مسدود شدن راه های روستایی و  هجوم سیلاب به باغات میوه های گرمسیری و واحدهای دامداری سبک و سنگین ،احتمال افزایش میزان خسارت وارده وجود دارد .
قاضی تاکید کرد مدیریت جهادکشاورزی با کلیه امکانات ، آماده خدمت رسانی به بهره برداران میباشد

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خسارات جبران ناپذیرعملیات وعده صادق برای رژیم صهیونیستی
  • عملیات وعده صادق خسارات جبران ناپذیری را برای رژیم صهیونیستی داشت
  • عملیات وعده صادق خسارات جبران ناپذیری برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • وزیر کشور: تمام دستگاه‌ها در حال کمک به سیل‌زدگان هستند/ خسارات ناشی از سیل جبران می‌شود
  • گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد