Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:38:12 GMT

بودجه شرکت‌های دولتی ۱۶ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۰۳۳۰

بودجه شرکت‌های دولتی ۱۶ درصد افزایش یافت

«محمد خدابخشی» عصر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با بیان این که  رییس دیوان محاسبات و معاونانش در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه حضور یافتند، اظهار کرد: این جلسه حول محور بررسی بودجه شرکت های دولتی در سال ۹۹ بود. با توجه به سند بودجه ای که توسط رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و گزارش دیوان محاسبات بودجه شرکت های دولتی با رشد مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات نیز بودجه شرکت های دولتی در سال ۹۹ را به دیوان محاسبات ارسال کرد و از آنجایی که دیوان برای بررسی بودجه این شرکت ها ۲۰ روز زمان داشت، امروز گزارش آن را به کمیسیون برنامه ارائه کرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه شرکتی های دولتی پیش از ۱۵ آبان به مجلس تقدیم و برای بررسی به کمیسیون برنامه ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که هزینه‌های جاری این شرکت‌ها بالا بوده و سرمایه گذاری آنها پایین است، ادامه داد: اگرچه شرکت های دولتی در ظاهر سودده هستند اما از نظر عملکرد باید نظارت بیشتری صورت گیرد که به سوددهی واقعی برسند.

وی تصریح کرد: اصلاح بودجه شرکت های دولتی توسط مجامع در اجرای ماده ۲ قانون تنظیم مقررات دولت از مهم ترین دلایل انحراف و ضعف عملکرد شرکت های دولتی است و ضرورت دارد این ماده قانونی اصلاح شود.

خدابخشی افزود: وابستگی مالیات و سود سهام دولت به بودجه شرکت های دولتی و احکام تکلیفی سبب زیان دهی این شرکت ها می شود و از سوی دیگر شرکت های دولتی تسهیلات را در موعد مقرر پرداخت نکرده و با تاخیر تسویه می کنند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که پیشنهاداتی برای اصلاح عملکرد بودجه شرکت های دولتی ارائه شده است، اضافه کرد: این پیشنهادات باید در جریان بررسی بودجه کل کشور در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ بررسی و در قالب احکامی در بودجه سال آینده درج شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی الیگودرز محمد خدابخش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی الیگودرز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی الیگودرز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران جزئیات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی را اعلام کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جزییات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی گفت: نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، برای سال ۱۴۰۳ حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش پیش بینی کرده‌ایم و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش اعمال شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد خواهند داشت، گفت: در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز ۴۰ درصد رشد در نظر گرفته شده است.

تشکری هاشمی درباره افزایش نرخ تاکسیرانی نیز گفت: حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است، البته ضریب شیب معابر بطور متوسط ۱۵ درصد خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: افزایش نرخ‌ها از شنبه اول اردیبهشت ماه سال‌جاری لازم الاجراست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!