Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان، این نشست به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز، انجمن سفیران گردشگری استان خوزستان، کانون پیشگامان و خانه ماپار، با حضور استادان، فعالان میراث فرهنگی و گردشگری و علاقمندان به این حوزه در خانه ماپار برگزار گردید.

براساس این گزارش، غلام شجاعی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان، منوچهر جوانمردی استاد جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه آزاد، محمد برون مشاور استاندار خوزستان در امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رضا کیانی مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگی و هنری، زیبا راکی مشاور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و همچنین رئیس انجمن سفیران گردشگری خوزستان، درباره موضوع نقش جاذبه های تاریخی و فرهنگی در جذب و توسعه گردشگری کلانشهر اهواز، به ایراد سخن پرداختند و در پایان به پرسش های شرکت کنندگان در نشست؛ پاسخ داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اهواز خانه ماپار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در مراسم رونمایی ازقدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز گفت: پتانسیل‌های میراث فرهنگی در استان فارس بسیار بالاست و کمتر استانی از این پتاسیل برخوردار است. 

مصطفی ده پهلوان به بازدیدش از بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حفاظت و مرمت و اجرای پروژه‌های گردشگری در بافت تاریخی شیراز همکاری‌های خوبی را با میراث فرهنگی داشتند که جای تقدیر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس هم در این مراسم حضوربخش خصوصی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز را نقطه عطفی برای توسعه گردشگری و حفاظت از آثار دانست.

محمد ثابت اقلیدی به ثبت ملی بافت مرکزی تاریخی شیراز و تاثیر آن بر حفظ آثار در این منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بافت میانه تاریخی شیراز هم دارای آثارارزشمند و متعددی است که در نوع خود بی‌نظیر است از این‌رو جا دارد این منطقه نیز در فهرست ملی جای گیرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه محدودیت وسعت ملک در بافت تاریخی برای تبدیل به تاسیسات گردشگری برداشته شده است، افزود: یکی از رسالت‌ها و وظایف ما در حوزه میراث فرهنگی تسهیلگری با بهترین شرایط و ساده‌ترین شکل ممکن است تا مالکین بتوانند خانه‌های تاریخی خود را مرمت و به تاسیسات گردشگری و فرهنگی تبدیل کنند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه درحال حاضر تبدیل خانه‌های تاریخی به اقامتگاه‌های سنتی در بافت تاریخی شهر شیراز مرسوم شده است که تغییر کاربری دارای ضوابط خاصی است، گفت: یکی از ضوابط میراث فرهنگی برای تاسیس اقامتگاه‌های سنتی حداقل متراژ ۱۵۰متر تعیین شده است که اخیرا با مذاکره و مکاتباتی که با وزارتخانه انجام شده است و اهمیت و ارزشمندی بافت تاریخی برای کمک به سرمایه‌گذاران و مالکین خانه‌ها محدودیت وسعت برای پروژه‌های مذکور برداشته شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس بیان کرد: بی‌شک این اقدام تاثیر بسزایی در روند توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان