Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@16:26:42 GMT

یک طرح آبخیزداری بیولوژیک در شوشتر اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۰۵۸۸

یک طرح آبخیزداری بیولوژیک در شوشتر اجرا شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شوشتر گفت : یک طرح آبخیزداری با حدود ۲۰میلیارد ریال اعتبار هفته جاری در شوشتر آغاز شد.

به گزارش ایمنا، غلام نظری بیرگانی اظهار کرد: این طرح شامل احداث بندهای گابیونی حوضه آبخیز آبگاه و بندهای سنگ ملاتی در حوضه آبخیز آبگنجی است.

وی افزود: در حوضه آبخیز آبگنجی سه بند سنگی و ملاتی و در حوضه آبخیز آبگاه یک بند سنگی ملاتی و هفت بند گابیونی احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی آبخیزداری شهرستان شوشتر ادامه داد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده و قرار است تا بهمن به بهره برداری برسد.

نظری ادامه داد: هدف از اجرای این طرح کنترل سیلاب های مخرب فصلی ، کنترل رسوب ، بهبود شرایط اکولوژیکی منطقه ، حفظ آب در حوضه آبخیز و تقویت آب های زیر سطحی است.

وی گفت: در شهرستان شوشتر حدود ۱۱۰هزار هکتار زمین ملی و منابع طبیعی وجود دارد. شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است که مرکز آن در ۸۸ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

کد خبر 400571

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوشتر منابع طبیعی و آبخیزداری آبخیزداری کشاورزی آبیاری فضای سبز اصفهان آبیاری نوین شیوه های نوین آبیاری خشکسالی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نفرات برتر مسابقات پرس سینه خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، نتایج مسابقات پرس سینه قهرمانی خوزستان اعلام شد؛ این رقابت‌ها در دو بخش با لوازم و بدون لوازم در تمامی رده‌های سنی در قالب ۲۲ تیم از سراسر استان به میزبانی شهرستان مسجدسلیمان در سالن جانبازان شرکت نفت برگزار شد و در پایان تیم‌های برتر این دوره معرفی شدند.

در بخش پرس سینه با لوازم در رده سنی نوجوانان هیات گتوند اول، ایرانیان امیدیه عنوان دومی و قدوسی بهبهان مقام سوم را کسب کرد. در رده جوانان باشگاه مکث مسجدسلیمان اول شد، نیرو ایذه دومی را از آن خود کرد و هیات شوشتر به عنوان سومی رسید.

در رده بزرگسالان باشگاه نیرو ایذه اول شد و هیات شوشتر دوم و قدوسی بهبهان سوم شد. همچنین در رده پیشکسوتان هیات شوشتر موفق به کسب سکوی اولی شد و باشگاه نیما مسجدسلیمان دوم شد. در این بخش تیم سوم معرفی نشد.

در بخش پرس سینه بدون لوازم نیز در رده نوجوانان باشگاه اوتانا رامهرمز قهرمان شد و باشگاه حامد مسجدسلیمان و مکث مسجدسلیمان به ترتیب دوم و سوم شد. در رده جوانان اوتانا رامهرمز موفق به کسب سکوی نخست شد، باشگاه مکث مسجدسلیمان دوم شد و هیات شوشتر در رده سوم قرار گرفت.

در رده بزرگسالان، باشگاه مکث مسجدسلیمان اول شد، باشگاه شیران بختیاری جنت مکان در رده دوم ایستاد و قهرمانان اندیمشک عنوان سوم را از آن خود کرد. همچنین در رده پیشکسوتان بدون لوازم، پوریای ولی دزفول، باشگاه شهید شیرالی اهواز و ایرانیان امیدیه به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • سر ریز شدن ۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی در نیکشهر
  • اعلام نفرات برتر مسابقات پرس سینه خوزستان
  • آبگیری چهار سد سنگی و ملاتی در اردستان
  • سریزشدن ۳۷۵ بندسنگی ملاتی وخاکی درنیکشهر