Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج)  استان خوزستان در این کنگره ملی با گرامیداشت یادو خاطره شهیده عصمت پورانوری گفت: مردم خوزستان و دزفول به دنیا یادآوری کردند که هزینه مقاومت از سازش بسیار کمتر است.

سردار سرتیپ حسن شاهوارپور ایستادگی و مقاومت را برای پیروزی بر دشمن ضروری خواند و افزود: مقاومت، سختی و تحریم دارد ولی با همه توطئه‌های دشمنان، دزفول و خوزستان همچون سرو سرافراز ایستاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تسلیم کردن ایران اظهارداشت: گذشتگان ما با تحمل سختی‌ها تسلیم نشدند و اکنون با برگزاری یادواره و کنگره سعی داریم افتخارات و سرافرازی‌ها را به مردم یادآوری کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به نا آرامی‌های پس از افزایش قیمت بنزین در کشور گفت: مردم اعتراضی به حق و به جا داشتند ولی عوامل پشت صحنه دشمن بلافاصله وارد صحنه شدند و مال و جان مردم را مورد تعرض قرار دادند.

وی با اشاره به جانفشانی نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج برای حفظ آرامش در کشور افزود: اطاعت از رهبری و حضور مردم در صحنه از عوامل موفقیت ایران اسلامی هستند.

سردار شاهوارپور گفت: حضرت امام خمینی (ره) مسیر مقاومت و ایستادگی را نشان داد و به ما یاد داد مردم منسجم و یک دست مقابل دیکتاتور بایستند و تسلیم نشوند.

وی با تاکید بر لزوم تشخیص و بصیرت مردم در فضای غبارآلود ایجاد شده افزود: زن و مرد باید برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان وارد عرصه شوند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان محور انقلاب اسلامی را امامت و ولایت خواند و گفت: اگر دشمن شب و روز علیه ما گلوله ببارد باید مقابل آن بایستیم.

وی با اشاره به حضور تاثیرگذار زنان در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: زنان در دزفول مردم و فرزندان خود را برای حضور در جنگ تشویق می‌کردند که نتیجه آن هشت سال مقاومت و دفاع بود.

سردار شاهوارپور تلاش‌های زنان در پشت جبهه را یادآور شد و اظهارداشت: زمانی که مردان در جبهه با دشمن میجنگیدند، زنان پشت جبهه فرزندان را تربیت و درمان می‌کردند.

وی با بیان اینکه بانوان پشتیبانی جبهه را برعهده داشتند، گفت: حملات موشکی شرایط سختی را برای مردم بوجود آورد ولی خواهران مقاومت کردند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن هویت و خانواده ما است، افزود: وجود علما و بزرگان در دزفول و فرهنگ شیعه باعث شده  که اکنون به گذشته خود و جوانان افتخار کنیم.

وی اظهارداشت: دشمنان با رواج بدحجابی در جامعه و بی‌غیرتی مردان قصد ضربه زدن به کشور ما را دارند زیرا زمانی که مرد تعلق خاطری به خانواده خود نداشت نسبت به جامعه نیز دغدغه ندارد.

سردار شاهوارپور گفت: هشتک عصمت توسط مدافعان فرهنگ مقاومت شهرستان دزفول در فضای مجازی ترند شده است که جای تقدیر دارد.

شهدا با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند

امام جمعه دزفول نیز در این کنگره ملی با گرامیداشت یادو خاطره شهدا بویژه شهیده عصمت پورانوری گفت: شهدا با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی خانواده شهدا را چشم و چراغ ملت ایران دانست و افزود: ده‌ها عالم دینی در تاریخ انقلاب در کمتر از یک دهه به شهادت رسیدند و برگ زرینی در تاریخ بشریت به افتخار ملت ایران ثبت کردند.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار شهید ترور از اقشار مختلف در رشد نهال انقلاب سهم داشتند، ادامه داد: دشمن با پشتیبانی ۳۸ کشور به ایران حمله کرد و شهرهای ایران را آماج حملات ددمنشانه خود قرار داد.

امام جمعه دزفول گفت: دزفول مقاوم و پایدار با تحمل ۱۷۶ موشک، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۴۰۰ حمله هوایی سیبل دشمن شده بود ولی مردم مقاوم و استوار مقابل دشمن ایستادند و شهر را ترک نکردند.

وی با بیان اینکه دزفول در دفاع مقدس به تنهایی یک لشکر داشت، افزود: خانه‌های ویران شده دزفول در حملات هوایی دشمن بعثی به سرعت بازسازی می‌شدند.

حجت الاسلام قاضی دزفولیبا اشاره به تقدیم ۲ هزار و ۶۱۶ شهید در شهرستان دزفول اظهارداشت: دزفول سرمایه عظیمی داده تا به شهر مقاومت معروف شده و یک روز در تقویم جمهوری اسلامی به نام این شهر نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه شیرزنان دزفول در نبرد حق علیه باطل فرزندان خود را به میدان فرستادند و خود لباس رزم پوشیدند، افزود: شهیده عصمت پورانوری شب‌ها با حجاب کامل استراحت می‌کرد تا اگر به شهادت رسید همه بدانند حجاب بر تن داشته است.

امام جمعه دزفول با گرامیداشت یادوخاطره آیت اله قاضی بیان کرد: این عالم اسطوره مقاومت بود و حضرت آقا پس از وفات ایشان گفتند آیت اله قاضی احیاکننده خوزستان و دزفول بودند.

به گزارش ایرنا فاطمه عبادی هنرمند برگزیده برنامه عصر جدید که فریاد مظلومیت مردم خوزستان را با شن به نمایش کشیده بود نیز در این کنگره به اجرای برنامه پرداخت و تصاویری از دفاع مقدس و شهیده عصمت پورانوری را با شن به نمایش گذاشت.

نقاشی تصویر شهیده عصمت پورانوری به صورت زنده در محل حسینیه ثاراله، پخش مستند عصمت، رونمایی از تمبر و کتاب چادری برای عصمت، اجرای گروه سرود معراج شهر امام(ره) و برپایی ایستگاه صلواتی از برنامه‌های جانبی این کنگره ملی بودند.

محفل خاطره گویی شهیده عصمت پورانوری نیز جمعه گذشته با حضور رییس حوزه هنری خوزستان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول برگزار شد.

عصمت پورانوری، از سوی ستاد مرکزی راهیان نور به‌عنوان شهید شاخص جامعه بانوان در سال ۹۸ اعلام شد.

شهیده پورانوری یکی از آموزش یاران و مربیان نهضت سوادآموزی بود که با عشقی راستین و الهام گرفته از وصی پیامبر(ص) حضرت امام در امر بسیج عمومی وارد عرصه سوادآموزی شد و در جریان جنگ تحمیلی سختی‌های فراوانی کشید و درنهایت ملکوت اعلی او را برگزید و در تاریخ ۱۹ آذر ۱۳۶۰ در اثر بمباران هوایی دزفول توسط مزدوران عراقی به درجه والای شهادت نائل شد.

شهرستان دزفول بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید از جمله ۴۱۴ شهیده تقدیم میهن اسلامی کرده است.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دزفول خوزستان بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دزفول خوزستان بنیاد شهید و امور ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دزفول خوزستان بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران سوم خرداد برگزار می‌شود

ایسنا/تهران سردار قربان‌محمد ولی‌زاده اظهار کرد: کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران در روز سوم خرداد در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با دکتر اعلمی مدیر شبکه پنج سیما در خصوص تعامل دوجانبه سپاه استان تهران و رسانه ملی در برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران، بیان کرد: در این راستا همکاری‌های دوجانبه‌ای به منظور برجسته کردن یاد، نام و خاطره شهدای شهرستان‌های استان تهران اجرایی می‌شود.

سردار ولی زاده با اشاره به برگزاری نخستین کنگره شهدای استان تهران در سال ۱۳۷۶، عنوان کرد: کنگره ۱۲ هزار شهدای شهرستان‌های استان تهران (جدای از شهدای پایتخت) سوم خرداد در حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص پخش تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، پخش زنده کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید از شبکه پنج سیما و همچنین پخش تبلیغاتی اجلاسیه‌های اقشار شهرستان‌های استان انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین با دعوت از خانواده‌های شهدای شاخص استان‌ تهران در برنامه‌های زنده و انجام مصاحبه‌های تلویزیونی بخش دیگری از تولید محتوا انجام می‌شود.

فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرستان‌های استان اشاره و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به ‌کتاب شده است.

سردار ولی‌زاده از نگارش و انتشار قریب به ۱۸۰ جلد کتاب در خصوص شهدای شهرستان‌های استان تهران خبر داد و تصریح کرد: بخشی از این کتب توسط کنگره تدوین و بخشی نیز به صورت مردمی و از سوی خانواده‌های شهدا تولید و منتشر شده است.

وی اظهار کرد: جلسات شهرستانی با مجموعه اعضای کنگره‌های شهرستانی در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران در روز سوم خرداد وجود دارد.

محمدباقر اعلمی اظهار کرد: شبکه تهران به عنوان شبکه محوری در رسانه ملی متولی اصلی پوشش کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌ها در خصوص پوشش مناسب این کنگره بزرگ، بیان کرد: در تدارکیم ویژه برنامه‌ها و یادواره‌هایی که پیش از برگزاری اجلاسیه نهایی ضبط و در شبکه تهران پخش شود.

مدیر شبکه تهران با اشاره به برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران در روز سوم خرداد و پوشش ویژه رسانه‌ای آن در این شبکه تلویزیونی، عنوان کرد: بخشی از تولیدات با محوریت شهدای شاخص شهرستان‌های استان تهران به همت سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) تولید شده و در فواصل برنامه‌های سیما پخش می‌شوند.

اعلمی تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در شبکه تهران پخش شده است، البته با برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران، به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی از کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران به عنوان نقطه آغازی بر شناسایی بیشتر با شهدای استان و ادای تکلیف رسانه ملی در تولید و پخش تولیدات در این حوزه یاد و تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد در حوزه‌های نمایشی به تولید محتوا درباره شهدای استان تهران بپردازیم، البته قریب به ۳ میلیون سند و مستندات درباره شهدا جمع‌آوری و بانک اطلاعاتی گردآوری شده است.

مدیر شبکه تهران خاطرنشان کرد: گردآوری اسناد از زندگی‌نامه شهدا، به ما کمک می‌کند تا بتوانیم به وظیفه و تکلیف رسانه‌ای خود در قبال شهیدان عمل کرده و با تدوین و تولید برنامه‌های تلویزیونی، به بیان ابعادی از شخصیت و زندگی شهیدان بپردازیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • «شهر هزار موشک» چگونه مقاومت کرد؟
  • کنگره شعر توس تا نیشابور برگزار می‌شود
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • اجتماع مردمی حمایت از حملات موشکی سپاه علیه اشغالگران قدس در دزفول
  • کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران سوم خرداد برگزار می‌شود
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطریه برای بیماران سرطانی دزفول
  • سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی، محکم و درس‌آموز بود/ پاسخ شدیدتر ایران در صورت سرزدن هرگونه غلط دیگری از سوی رژیم صهیونیستی/هر گونه تهدید، از مبدأ هر کشوری پاسخ مناسب و شدید به منشا تهدیدات را در پی خواهد داشت
  • برگزاری کنگره ملی سوختگی به میزبانی رشت