Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@15:40:53 GMT

صادرات غیرنفتی به ۲۷ میلیارد دلار رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۰۶۴۵

صادرات غیرنفتی به ۲۷ میلیارد دلار رسید

میزان صادرات غیرنفتی کشور در پایان ۸ ماهه سال جاری از لحاظ وزنی به بیش از ۸۸ هزار تن رسید که نسبت به ۷۵ هزار تن ۸ ماهه سال ۹۷، رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، براساس داده‌های آماری گمرک ایران، میزان صادرات غیرنفتی کشور در پایان ۸ ماهه سال جاری از لحاظ وزنی به بیش از ۸۸ هزار تن رسید که نسبت به ۷۵ هزار تن ۸ماهه سال ۹۷ رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از لحاظ ارزش نیز میزان صادرات غیرنفتی کشور در ۸ماهه امسال به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است.

در حوزه واردات نیز، در ۸ماهه امسال ۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۸.۳ میلیارد دلار وارد کشور شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۱.۷ هزار تن و ۲۹.۸ میلیارد دلار بوده است. به عبارت دیگر میزان واردات کشور در ۸ ماهه امسال از لحاظ وزنی رشد ۱.۵ درصدی و از لحاظ ارزش نیز کاهش ۴.۸ درصدی داشته است.

قابل ذکر است کشورهای چین، عراق، امارات، ترکیه و افغانستان پنج مقصد اول کالاهای صادراتی ایران و چین، امارات، ترکیه، هند و آلمان پنج مبادی اول واردات به ایران بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی گمرک واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸ میلیون دلاری مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ناظر گمرکات مازندران با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات استان گفت: از آغاز فصل برداشت مرکبات استان در سال ۱۴۰۲ حجم صادرات این محصول از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل وساری بیش از ۷۸هزارو ۲۸۵ تن بوده که رشد وزنی چشمگیری نسبت به مدت مشابه داشته است.

امیر جمشیدی ارزش مرکبات صادر شده از گمرکات استان را بالغ بر ۲۸ میلیون و ۴۵۹ هزار دلار بیان کرد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ این رقم رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او ۱۶ کشور جهان را مقصد مرکبات مازندران اعلام و بیان کرد: روسیه، آذربایجان، ازبکستان، گرجستان، قزاقستان از عمده‌ترین کشور‌های مقصد صادرات مرکبات از گمرکات مازندران می‌باشند.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به کسب رتبه نخست گمرکات مازندران در صادرات مرکبات گفت: ۵۰ گمرک کشور در صادرات مرکبات فعال هستند.

جمشیدی افزود: میزان صادرات مرکبات طی سال ۱۴۰۱ به میزان ۵ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۷۹۴ هزار دلار بود.

دیگر خبرها

  • صادرات ۲۸ میلیون دلاری مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • رشد ۱۳ درصدی صادرات به افغانستان
  • صادرات به افغانستان با رشد ۱۳ درصدی به ۱.۸ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • افزایش ۲۶ درصدی صادرات به روسیه
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس