Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در حالی‌که به تداوم فشار حداکثری بر ایران اشاره کرد، خواستار ادامه مذاکره با تهران شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به دنبال تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در روزهای اخیر نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با یک نشریه آمریکایی از یک سو به مذاکره بیشتر با ایران ابراز امیدواری و از طرفی به تداوم فشارها بر ایران اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با وبگاه «واشنگتن فری بیکن» گفت: «امیدواریم که این مسئله گام نخست باشد. در نهایت این مربوط به ایران است، زیرا سال‌هاست گفته‌ایم که آماده برگزاری نشست حضوری برای گفت‌وگوهای کنسولی هستیم. ما تا آنجایی که ممکن است کار خود را ادامه خواهیم داد تا هر آمریکایی که در ایران بازداشت شده به کشور بازگردد.»

هوک در ادامه با انتقاد از سیاست‌های رئیس جمهور سابق آمریکا در قبال ایران گفت: «برای آزادی یک آمریکایی بدون پرداخت پول نقد، معافیت از تحریم‌ها و بدون تغییر در سیاست‌هایمان مذاکره کردیم. فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌یابد زیرا کارایی دارد. این امر به ما نشان می‌دهد که می‌توانیم دو مسیر دیپلماسی را انجام دهیم. یک مسیر  پیروزی در  آزادی آمریکایی‌های گرفتار در ایران  است. دیگری نیز در حالی که به سوی یک توافق جدید و بهتر برای جایگزین شدن با توافق هسته‌ای موفق تلاش می‌کنیم، عدم دسترسی قابل توجه ایران به درآمد‌های مالی است.»

 برایان هوک در خاتمه گفت :«ما سال‌هاست که درخواست گفت‌وگوی کنسولی می‌کنیم و در طول سه هفته گذشته از طریق سوئیسی‌ها به عنوان (واسطه) کارهایی صورت گرفت و من توانستم با ایرانی‌ها دیدارهایی برگزار کنم. مثل همیشه از آن‌ها تقاضای "باب لوینسون" را کردم، اما دیپلمات‌های ایرانی فقط این وظیفه را داشتند که معامله‌ای انجام دهند که در نهایت با میانجیگری اقداماتی انجام دادیم.»

جمهوری اسلامی ایران روز شنبه «ژیو وانگ» تبعه آمریکا را که به جرم جاسوسی و همکاری با آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا) در زندان به سر می‌برد، به ازای آزادی دکتر«مسعود سلیمانی» پژوهشگر برجسته ایرانی، آزاد کرد. آمریکا دکتر سلیمانی را به دلیل انتقال داروهای لازم برای درمان بیماران سرطانی، به نقض تحریم‌های ایران متهم کرده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت آمریکا برایان هوک مذاکره با ایران مسعود سلیمانی ژیو وانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه به اطلاعات آمریکا فاش کردند نشانه‌هایی وجود دارد که اسرائیل در نظر دارد یک حمله محدود در داخل خاک ایران انجام دهد. پاسخ بالقوه در پی آنچه مقامات اسرائیلی به عنوان نیاز به «اقدام جنبشی» پس از حمله گسترده ایران عنوان کرده اند.

این منابع گفتند، علیرغم این تحولات، اسرائیل هنوز به طور رسمی به ایالات متحده در مورد مقاصد یا زمان انجام هر گونه عملیات نظامی احتمالی اطلاع نداده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از فقدان ارتباطات پیشرفته، به اهمیت آمادگی برای حفاظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکایی در سراسر منطقه ناآرام اشاره کرد.

این مقام گفت: "ما امیدواریم که آنها به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل خود نه تنها نظامی بلکه دیپلماتیک در سراسر منطقه محافظت کنیم. "

این مقام مسئول با ابراز اطمینان از اینکه اگر اسرائیل از اقدام نظامی خودداری کند، تنش‌ها کاهش یافته و به وضعیت نسبتا آرام باز می‌گردد، تاکید کرد که هرگونه تشدید بیشتر ممکن است به عواقب ناگواری منجر شود.

این مقام گفت: «اگر اسرائیل پاسخی ندهد، آمریکا مطمئن است که تنش زدایی صورت خواهد گرفت». اما هر حرکت اضافی اکنون یک سری احتمالات دیگر را باز می‌کند که برخی از آنها کاملاً ترسناک هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است