Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:29:15 GMT

شهروند ایرانی به نقض تحریم‌های آمریکا متهم شد 

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۱۲۸۱

شهروند ایرانی به نقض تحریم‌های آمریکا متهم شد 

به گزارش ال‌ای نیوز، دادگاه لس آنجلس با تشکیل جلسه شهروند ایرانی م. ه را به ارسال قطعات ماشین آلات به ایران و نقض تحریم‌ها متهم کرد.  
م. ه ۴۶ ساله شهروند سابق لس آنجلس و تبعه دوگانه ایالات متحده و ایران است که در دادگاه به نقض تحریم‌ها متهم شده است.  
براساس بیانیه دادگاه لس آنجلس، شهروند ایرانی پیش از این با نقض تحریم‌ها به صورت غیرقانونی مقادیری ماشینهای رایانه‌ای که برای پردازش مواد اولیه مانند فلزات به استانداردهای دقیق استفاده می‌شوند، به ایران صادر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش دفتر دادستان آمریکا، این ماشین آلات به دلایل منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و ضد تروریسم کنترل می‌شوند.  

دولت دونالد ترامپ در اردیبهشت سال گذشته با خروج یکجانبه از توافق هسته ای ایران خارج شد و به دنبال آن تحریم های یکطرفه خویش علیه صادرات نفت ایران را از سرگرفت.  

برچسب‌ها تحریم ایران ایالات متحده آمریکا دولت دونالد ترامپ لس آنجلس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم ایران ایالات متحده آمریکا دولت دونالد ترامپ لس آنجلس تحریم ایران ایالات متحده آمریکا دولت دونالد ترامپ لس آنجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر مردی که مقابل دادگاه ترامپ خود را آتش زد | او به چه چیزی اعتراض داشت؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، مردی که مقابل دادگاه محاکمه تاریخی دونالد ترامپ دست به خودسوزی زده بود یک پس از وخامت وضعیت جسمانی جان باخت.

این اتفاق روز جمعه در حالی مقابل دادگاه منهتن روی داد که روند انتخاب اعضای هیئت منصفه برای محاکمه نخستین رئیس جمهوری سابق تاریخ ایالات متحده در یک پرونده کیفری به اتمام رسیده بود.

رویترز در گزارشی ضمن اشاره به اینکه فرد یاد شده به دلیل جراحات شدید ناشی از سوختگی شدید تنها ساعاتی پس از این واقعه جان باخت به نقل از مسئولان آمریکایی آورده است که به نظر نمی‌رسد هدف از اقدام وی دونالد ترامپ بوده باشد.

صحنه خوسوزی این مرد ۳۷ ساله که نام وی مکسول آزارلو عنوان شده توسط دوربین‌های تلویزیونی نصب شده در خارج از ساختمان دادگاه و نیز توسط خبرنگاران حاضر ثبت شد و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پربازدید گردید.

سخنگوی پلیس نیویورک گفت که این مرد شبانه در بیمارستان درگذشت. مقامات پیش از این گفته بودند که حال او وخیم است.

به گفته شاهدان، این مرد چند جزوه تایپ شده از کوله‌پشتی‌اش درآورد و آن‌ها را روی هوا پرت کرد و بعد مایعی روی خود ریخت و خودش را به آتش کشید.

روی یکی از آن جزوه‌ها به «میلیاردرهای شرور» اشاره شده بود، اما قسمت‌هایی که شاهد رویترز دیده بود، اشاره‌ای به ترامپ نداشت.

معاون کمیسر پلیس نیویورک در یک کنفرانس خبری گفت که با توجه به شواهد به دست آمده به نظر می‌رسد فردی که دست به خودسوزی زده دچار توهم بوده و می‌توان وی را یک نظریه‌پرداز توطئه دانست.

مردی با همین نام پیش‌تر در یک مانیفست آنلاین اعلام کرده بود که خود را آتش زده و از همین رو، از دوستان، شاهدان و اولین افرادی که برای نجات وی مداخله کرده‌اند، عذرخواهی می‌کند.

در این پیام نسبت به «کودتای فاشیستی آخرالزمانی» هشدار داده شده و از ارزهای دیجیتال و سیاستمداران ایالات متحده انتقاد شده بود اما به طور خاص ترامپ در آن متمایز نشده بود.

اگر چه تصاویری پیش از خودسوزی از این فرد حین قدم زدن در اطراف دادگاه منتشر شده که دست نوشته‌ای را با مضمون «ترامپ و بایدن در صدد یک کودتای فاشیستی هستند» بلند کرده بود.

کد خبر 845869 برچسب‌ها خبر ویژه خودکشی دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت
  • تصویر مردی که مقابل دادگاه ترامپ خود را آتش زد | او به چه چیزی اعتراض داشت؟
  • سناتور آمریکایی، دادگاه لاهه را به نفع اسرائیل تهدید به تحریم کرد