Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@15:25:44 GMT

فواید بی نظیر شیره انگور

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۱۶۰۴

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شیره انگور سردی دستگاه گوارش و نفخ را از بین می‌برد و برای هضم غذا بسیار مفید است. ناطقان: داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباه شیره انگور اظهار کرد: بهترین زمان‌های استفاده از شیر انگور، فصل زمستان است زیرا خواص زیادی در درمان و تسکین بیماری‌های فصل سرما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او  افزود:  شیره انگور اثر ضد التهابی و نرم کنندگی گلو را دارد؛ به همین دلیل به افرادی که سرفه می‌کنند و دچار التهاب حلق هستند توصیه می‌شود، شیره انگور را با آب ترکیب کرده و غرغره کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: شیره انگور از آب انگور رسیده شیرین تشکیل می‌شود که پس از صاف کردن آن را روی حرارت گذاشته و زمانی که سه چهارم آن تبخیر شد، کمیخاک رس  پاک شده را به آن  اضافه کنید و اجازه دهید که ته نشین شود؛ سپس آن را استفاده کنید.

او اضافه کرد: زمانی که خاک رس به آن اضافه نشود به آن دوشاب می‌گویند که این دو خوراکی (شیره اگور و دوشاب) تقریبا خواص نزدیک به هم دارند و بسیار مقوی و انرژی‌زا هستند.طرز تهیه شیره انگور

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: افراد برای رفع سردی و ضعف خود می‌توانند ۱۰۰ گرم شیره انگور را در آب گرم مخلوط کنند و روزانه سه بار این محلول را میل کنند. این محلول سردی دستگاه گوارش و نفخ  را از بین می‌برد و برای هضم غذا بسیار مفید است.

او بیان کرد: بانوان برای برای تقویت تخمدان، کنترل خون‌ریزی‌های زنانه و کم خونی شان می‌توانند؛ یک و نیم قاشق شیره انگور را با یک فنجان بزرگ آب هویج مخلوط کرده و روزانه میل کنند.

شیره انگور

حاج محمد خانی تصریح کرد: افراد برای کاهش ترس و وحشت خود می‌توانند؛ شربت شیره انگور را با افتیمون ترکیب کنند و روزانه از این شربت گیاهی استفاده کنند. این شربت تا حد زیادی کمک به کاهش ترس افراد می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شیره انگور زمانی که با عرق شاهتره و بید مخلوط شود مصرف آن برای آبله و سرخک مفید است. همچنین ترکیب شیره انگور و توت برای تقویت قلب و کلیه مفید است.

ترکیب شیره انگور با عرق شاتره
محمد خانی تصریح کرد: افرادی که در ناحیه سینه احساس درد می‌کنند و سرفه‌هایشان طولانی مدت شده است؛ می‌توانند از ترکیب شیره انگور، انجیر پخته و کمی پودر تخم شنبلیله استفاده کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد:  افرادی که غلظت خون دارند این خوراکی را از سبد غذایی خود حذف کنند.

شیره انگور
حاج محمد خانی در پایان گفت: افراد گرم مزاج از مصرف شیره انگور در فصل گرم بپرهیزند؛ زیرا این خوراکی برایشان ضرر دارد و ممکن است افراد به سردرد دچار شوند. این افراد برای کاهش عوارض آن می‌توانند آن را با تخم ریحان مخلوط کرده و سپس میل کنند. شیره انگور به قرص آهن خانگی نیز معروف است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: شیره انگور ، قرص آهن خانگی ، دستگاه گوارش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شیره انگور قرص آهن خانگی دستگاه گوارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، استاندار اردبیل با حضور در منزل احد پیشگر در شهرستان نمین، گفت: تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه‌های مختلف باید فرهنگسازی شود و از آنان که سرمایه‌های معنوی و اجتماعی استان و کشور هستند، همواره تقدیر و تکریم به عمل آوریم و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.
سید حامد عاملی افزود: فعالیت فرهنگی و هنری کاری بسیار حساس و اثرگذار است و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند، منشأ بیشترین تأثیرات بوده و هستند و توسعه فرهنگی و همگرایی و همراهی فعالان در این راستا از راهکار‌های پیشرفت جامعه است.
وی ادامه داد: تألیف و نشر کتاب از ابزار‌های موثر در حوزه فرهنگ است و شکوفایی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه به شمار می‌آید و اگر نویسندگان و مورخان نبودند، تاریخی از گذشته نبود و اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌هاست و باید قدردان این عزیزان باشیم.
استاندار اردبیل در این دیدار صمیمی با قدردانی از فعالیت‌های دکتر پیشگر، بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موثر هنرمندان، شاعران و نویسندگان جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان تاکید کرد.
امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توجه به مفاخر استانی و آثار آنها باعث انگیزه، دلگرمی و الگوسازی برای نسل جوان خواهد شد و برنامه‌های متعددی در سال جاری در این زمینه در دستور کار داریم.
شعرخوانی و ارائه نقطه نظرات جمعی از شعرا و ادبای حاضر از بخش‌های متنوع این آئین بود و در پایان با اهدای لوح سپاس و هدیه، از تلاش‌های استاد پیشگر در عرصه فرهنگ و هنر استان و تألیف و نشر آثار متعدد ادبی، بخصوص احیای نسخ خطی و معرفی مفاخر ادبی استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان / فیلم
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت