Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@15:17:45 GMT

مدارس این شهرها ۲۰آذر تعطیل هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۱۶۳۶

مدارس این شهرها ۲۰آذر تعطیل هستند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به برودت شدید هوا در شهرستان چالدران و جلوگیری از شیوع بیمارهای فصلی، مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول تحصیلی این شهرستان چهارشنبه ۲۰ آذر در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل می‌باشد.
همچنین اداره اطلاع رسانی این استان اعلام کرده است با توجه به برودت هوا و در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری‌های فصلی، مراکز پیش دبستانی، تمامی مقاطع تحصیلی و آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی دارای مجوز از آموزش و پرورش در سطح استان آذربایجانی غربی چهارشنبه ۲۰ آذر در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدارس لوشان تعطیل است
فرماندار رودبار اعلام کرد: برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا، مدارس پیش دبستانی، دوره اول و دوم ابتدایی شهر لوشان چهارشنبه هفته جاری تعطیل است.
مدارس اردبیل تعطیل شد
به دلیل تداوم برودت هوا و نیز جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری آنفلونزا تمام مقاطع تحصیلی اردبیل چهارشنبه این هفته تعطیل است.
مدارس بیجار تعطیل شد
با توجه به سرمای هوا و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا، مدارس شهری و روستایی همه مقاطع تحصیلی شهرستان بیجار چهارشنبه هفته جاری تعطیل است.
تعطیلی مدارس کردستان
روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به سرمای هوا و پیشگیری از شیوع بیماری فصلی امروز مدارس شهری و روستایی سه شهرستان بیجار، دهگلان و دیواندره تعطیل اعلام شد.
براساس این اطلاعیه این تعطیلی بنا بر تصمیم مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های یادشده و شبکه بهداشت و موافقت فرمانداران انجام شده است.
همچنین مراکز پیش‌دبستانی سطح شهر و روستای شهرستان بانه نیز به دلیل بارش برف و لغزندگی معابر در نوبت بعدازظهر تعطیل شد.
مدارس قم تعطیل شدند
با توجه به پیشنهاد کمیته پیشگیری و کنترل آنفلوانزا و موافقت استاندار قم، بمنظور تسریع در پیشگیری و کنترل این بیماری، تمام پیش دبستانی‌ها، مهدکودک‌ها و مدارس سراسر استان قم (نوبت صبح و عصر) در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مورخ ۲۰ و ۲۱ آذرماه تعطیل است. لازم به ذکر است، تمام ادارات، مراکز علمی و دانشگاهی تعطیل نخواهد بود. تعطیلی مدارس شهرستان بجنورد
جهت پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا، چهارشنبه ۲۰ آذر ۹۸ فقط تمام مدارس مقطع ابتدایی شهری و روستایی در نوبت صبح و بعد ازظهر شهرستان بجنورد تعطیل اعلام می‌گردد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان آنفلوانزا بارش برف و باران تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۱۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع تب دنگی در آمریکای لاتین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از بخش تصویری خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیماری تب دنگی در آمریکای لاتین شیوع یافته است.
مقامات روز پنجشنبه گفتند، قاره آمریکا رکورد جدیدی را در مورد موارد تب دنگی در سال جاری به ثبت رسانده است، زیرا هزاران نفر از پورتوریکو تا برزیل به دلیل ابتلا به ویروس منتقله از پشه بیمار می‌شوند.
از ۲۶ مارس ۲۰۲۴، قاره آمریکا بیش از ۳.۵ میلیون مورد تب دنگی را ثبت کرده است که شامل بیش از ۱۰۰۰ مورد مرگ می‌شود. دکتر جرباس باربوسا، مدیر سازمان بهداشت پان آمریکن، دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در قاره آمریکا، گفت: ۴.۵ میلیون ابتلا گزارش شده است.
اکثر موارد در سال جاری در نیمکره جنوبی رخ داده است که بیش از ۸۰ درصد از آنها در برزیل گزارش شده است و پس از آن پاراگوئه، آرژانتین، پرو و کلمبیا قرار دارند.
افزایش دما، شهرنشینی سریع، خشکسالی و سیل مرتبط با تغییرات آب و هوایی، بهداشت نامناسب، و فقدان سیستم‌های بهداشتی قوی در برخی کشور‌ها باعث افزایش دما می‌شود.
باربوسا گفت: علل محیطی نقش کلیدی ایفا می‌کند. افزایش دما و افزایش دفعات رویداد‌های شدید آب و هوایی مانند امواج گرما و خشکسالی شدید که مردم را به ذخیره کافی آب و طوفان یا سیل می‌کشاند، می‌تواند تکثیر ناقل پشه را افزایش دهد. 
نگران‌کننده‌تر این است که برخی از مناطق در طول فصل خشک، وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را گزارش می‌کنند، مانند پورتوریکو، زمانی که موارد دنگی معمولاً در طول فصل مرطوب افزایش می‌یابد که هنوز چند ماه دیگر باقی مانده است.
به گفته مقامات، علاوه بر این، مکان‌هایی که هرگز دنگی را گزارش نکرده اند، امسال این کار را انجام می‌دهند.
این ویروس عمدتاً توسط پشه‌های ماده آلوده Aedes aegypti منتقل می‌شود که میزبان‌ها را برای بدست آوردن پروتئین برای تخم‌هایشان نیش می‌زنند.
برخی از کشور‌ها پشه‌های پرورش یافته مخصوصی را منتشر کرده اند که حاوی باکتری به نام Wolbachia است که با تب دنگی مبارزه می‌کند، که درمان خاصی برای آن وجود ندارد.
دنگی می‌تواند باعث سردرد‌های کوبنده، تب، استفراغ، بثورات پوستی و سایر علائم شود.
در حالی که اکثر افراد آلوده علائمی ندارند، موارد شدید می‌تواند منجر به نشت پلاسما و مرگ شود.

دکتر جرباس باربوسا، مدیر سازمان بهداشت پان آمریکن: واکسنی که ما در دسترس داریم، واکسنی نیست که با اپیدمی تب دنگی مقابله کند. باید در چارچوب مکمل با سایر اقدامات استفاده شود. مهمترین چیز هنوز اقدامات میدانی، کنترل ناقل، پیشگیری و آموزش است.

دکتر جرباس باربوسا، مدیر سازمان بهداشت پان آمریکن: عوامل محیطی نقش کلیدی دارند. افزایش دما و رویداد‌های شدید آب و هوایی مانند امواج گرما و خشکسالی‌های شدید که مردم را به ذخیره سازی ناکافی آب و طوفان یا سیل می‌کشاند، می‌تواند تکثیر ناقل پشه را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • شیوع تب دنگی در آمریکای لاتین
  • پیشرفت قابل‌توجه رومانی در هوشمندسازی شهرها
  • ۵ تفریحگاه شاهرود به مدت ۳ روز تعطیل شد
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟