Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل متروی تهران از افتتاح ایستگاه مترو مولوی در روز پایانی آذرماه خبر داد.

علی امام در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر افتتاح ایستگاه مترو مولوی از خط 7 مترو گفت: قول داده بودیم که به طور متوسط هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح کنیم و بر همین اساس در 30 آذرماه جاری(شنبه) ایستگاه مترو مولوی افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایستگاه مولوی در چهارراه مولوی و در جنب بیمارستان اکبر آبادی قرار دارد، اظهارکرد: با توجه به نزدیکی این ایستگاه به بازار مولوی و بازار شوش به نظر می‌رسد شاهد استقبال زیاد مردم از این ایستگاه باشیم که قطعا تاثیر زیادی در استفاده مردم از حمل و نقل عمومی خواهد داشت.

مدیر عامل متروی تهران با بیان این که تا پایان سال نیز در نظر داریم تا ایستگاه‌های دیگر خط 7 مترو را افتتاح کنیم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ایستگاه برج میلاد، میدان قیام و ایستگاه شهید محلاتی نیز افتتاح خواهد شد و این در حالی است که ورودی ایستگاه نواب صفوی نیز از خط 7 افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/002wsV

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟

همشهری آنلاین-فرناز محمدزاده: این روزها حمل‌ونقل ریلی تهران حال‌وروز خوبی ندارد. متروی پایتخت در فرسوده‌ترین شرایط ممکن قرار دارد و قطارهای قدیمی این ناوگان کج‌دار و مریز درحال عبور و مرور در خطوط هستند. برهمین اساس، مدیریت ششم شهر تهران برای نجات ناوگان ریلی از وضع موجود، قرارداد خرید ۶۳۰دستگاه واگن از چین که از سال۹۵ با غفلت مواجه شده بود را به جریان انداخت و پس از انعقاد رسمی قرارداد میان تهران و پکن، نه‌تنها تعداد واگن‌ها به ۷۹۱دستگاه رسید بلکه موضوع انتقال تکنولوژی نیز به تأیید طرف چینی رسید تا تکنولوژی ساخت بوژی را به شرکت واگن‌سازی تهران منتقل کند.

ببینید: سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟

تحول در حمل‌ونقل عمومی

آنطور که به‌نظر می‌رسد، قرارداد خرید واگن از چین، در کنار سایر قراردادهایی که در رابطه با خرید ناوگان برقی با آنان منعقد شده، می‌تواند انقلابی را در حمل‌ونقل تهران ایجاد کند تا غفلت چندسال اخیر در این حوزه جبران شود، با این وجود طی روزهای اخیر مواردی مطرح شد مبنی بر اینکه قرارداد واگن‌ها ازسوی وزارت کشور با تأخیر روبه‌رو شده است.

انتقاد جدی چمران برای توقف در عملیاتی شدن قراردادها

به تازگی رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده، عدم‌تأیید فنی سفارش‌های تهران از پکن توسط وزارت کشور، عملیاتی‌شدن قراردادها را با تأخیر مواجه کرده است. مهدی چمران مدتی پیش در جلسه شورای شهر برای نخستین بار به موضوع اشاره کرد و گفت: «مایه تأسف است که ماه‌ها از انعقاد قراردادها گذشته اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است. تا امروز تأیید فنی برعهده مترو بوده؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود. اینکه از این موضوع چه‌کسی نفع می‌برد نمی‌دانم اما اینکه چه‌کسی ضرر می‌کند باید بگویم همه ضرر خواهند کرد. به جای اینکه قدر بدانند و کمک کنند اینگونه کار را متوقف می‌کنند، لذا باید پاسخگو باشند.»

شهرداری تهران باید مشخصات فنی را تأیید کند

چمران تأکید داشت که در واردات واگن از چین ایرادی وجود ندارد ولی انتظار مدیریت شهری این است که موضوع سریع‌تر عملیاتی شود، چراکه برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و فقط وزارت کشور تأیید نهایی را باید انجام دهد. همچنین چمران بعد از آنکه موضوع تأخیر در تأییدیه نهایی قراردادها را به میان کشید و انتقاد زیادی نسبت به توقف در به نتیجه رساندن قراردادها داشت، در مصاحبه بعدی خود اعلام کرد که شهرداری تهران و شرکت مترو باید به‌عنوان کارفرما مشخصات فنی واگن‌ها را تأیید کند و این اختیار باید از سوی وزارت کشور به مترو تفویض شود، چراکه این تخصص در مدیریت شهری وجود دارد.

ورود رئیس‌جمهور به موضوع واردات واگن‌ها

اختلاف نظر میان شهرداری تهران و وزارت کشور طوری ادامه‌دار شده که رئیس شورای شهر عنوان کرد: رئیس‌جمهور به این موضوع ورود کرده و از وزارت کشور خواسته تا تأیید قراردادهای چین سریع‌تر حل‌وفصل شود. پس از آن، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به اظهارات رئیس شورای شهر تهران پاسخ داد و در جوابیه خود اعلام کرد که انجام چنین قرارداد بزرگی طبیعتا پیچیدگی‌های فنی و مالی خاص خود و در عین حال زمان‌بر بودن فرایند را به همراه دارد که بدون مشکل در حال انجام است.

برگزاری جلسات کارشناسی و بررسی مشخصات فنی واگن‌ها

جلسات میان شهرداری تهران و وزارت کشور برای رفع این دغدغه رئیس شورای شهر و درواقع مطالبه اصلی پایتخت‌نشینان ادامه داشت و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به خبرنگار همشهری از جزئیات این جلسات گفت. محسن هرمزی می‌گوید: در ۲هفته گذشته با سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تعاملاتی داشتیم و جلسات کارشناسی فنی قطارها در حال برگزاری است. او با اشاره به اینکه ۲مدل جلسه پیرامون بررسی وکارشناسی قراردادهای چین برای خرید واگن برگزار شده است، ادامه می‌دهد: یک جلسه برای بررسی مشخصات فنی مکانیکی و جلسه دیگر برای بررسی مشخصات فنی الکتریکی بوده است. معاون شهردار تهران در ادامه می‌افزاید: در هفته گذشته بحث مکانیکی و طراحی بدنه را با همکاری سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تمام کردیم و این امر به طرف چینی اعلام شد.

همکاری همه‌جانبه شهرداری و وزارت کشور

هرمزی تأکید می‌کند که سعی کردیم هم‌افزایی خوبی با سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها داشته باشیم؛ چراکه هر تنشی که بین ما و این سازمان ایجاد شود باعث متضرر شدن مردم خواهد بود. به‌گفته او، بین شهرداری تهران و وزارت کشور یک هم‌افزایی ایجاد شده و به کمک همکاران در سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها آمدیم تا هرچه سریع‌تر بررسی فنی قراردادها به نتیجه برسد. درحال حاضر بحث مکانیکی بسته شده و برای بحث‌های دیگر (بحث الکتریکی) وجلسات همچنان ادامه دارد.

آغاز سفارش‌گذاری قطعات توسط طرف چینی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: بعد از بررسی فنی الکتریکی واگن‌ها بسته شود، طرف چینی وارد فاز اجرایی سفارش‌گذاری قطعات خواهد شد. بنابراین از هفته آینده چینی‌ها سفارش‌گذاری‌ها را شروع می‌کنند و احتمالا هفته آینده تیمی از همکاران ما به چین برای پیگیری این موضوع اعزام خواهند شد؛ هرچند که هفته گذشته از سوی جمهوری اسلامی تیمی به چین اعزام شده بود و همکاران ما در شرکت بهره‌برداری در این سفر حضور داشتند.

هرمزی: به قول خود سر موعد عمل می‌کنیم

هرمزی ادامه می‌دهد: موضوع انتقال تکنولوژی و طراحی سایت ساخت قطارها نهایی شده است، چراکه سالن‌های تولید باید در کارخانه واگن‌سازی توسعه پیدا کند. به این روندی که درحال حاضر دنبال می‌کنیم و امیدوار هستیم طبق قولی که به شهروندان تهرانی داده‌ بودیم سر موعد عمل می‌کنیم و نخستین رام قطار که شامل ۷واگن‌ است تا پایان امسال وارد تهران خواهد شد. او با اشاره به اینکه قول‌های ما برای ورود نخستین واگن‌ها به تهران دچار تأخیر شده بود، افزود: با پیگیری‌های ویژه‌ای که در شهرداری تهران داشتیم و با کمک شهردار تهران و وزیر کشور توانستیم به یک هم‌افزایی خوبی برای تعیین تکلیف قراردادها با سازمان دهیاری‌ها برسیم و درحال حاضر جای نگرانی نیست، چراکه مشکلات و موانع مرتفع شده است.

وجود تخصص لازم برای بررسی مشخصات فنی در متروی تهران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره وجود تخصص‌های لازم برای بررسی کارشناسی مشخصات فنی واگن‌ها در شهرداری تهران، می‌گوید: رئیس شورای شهر به این موضوع به درستی اشاره کردند، چراکه متروی تهران تا به امروز هرآنچه که واگن وارد کرده توسط همکاران در مترو بوده و تمامی فرایندهای کارشناسی توسط مترو انجام شده است و ناظر بر این موضوع ما به کمک دوستان در سازمان دهیاری‌ها رفتیم و جلسات با حضور همکاران ما شکل گرفت، بنابراین با کمک تجربه همکاران متروی تهران، جلسات دنبال می‌شود.

اختصاص ارز در ‌ماه جاری برای خرید ناوگان برقی

هرمزی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قراردادهای خرید ناوگان‌های برقی از چین در چه شرایطی قرار دارد، گفت: موضوع ناوگان برقی درحال انجام است و طرف چینی ضمانت‌نامه را صادر کرده است. امیدوار هستم با کمکی که از دولت دریافت می‌کنیم و همکاری بانک مرکزی، اختصاص ارز را در ماه جاری داشته باشیم. وزارت کشور مشخصات فنی این ناوگان را تأیید کرده است و مشکلی که برای واردات واگن‌ها وجود داشت را در این بخش شاهد نخواهیم بود.

آنطور که به‌نظر می‌رسد، جمع‌بندی جلسات برای کارشناسی مشخصات فنی واگن‌های چینی به نتایج مثبتی رسیده و این روند با سرعت درحال انجام است. بنابراین نگرانی تهرانی‌ها و دلسوزی رئیس شورای شهر به‌زودی حل‌وفصل خواهد شد.

کد خبر 846822 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شهردارى تهران حمل و نقل شهری مترو تهران

دیگر خبرها

  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری