Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انجام کارآزمایی‌های بالینی برای کاربردی کردن سلول‌های بنیادی در حوزه اعصاب و نورولوژی خبر داد و گفت: تاکنون تاییدیه‌ سازمان غذا و دارو برای آن دریافت نشده است.

دکتر امیرعلی حمیدیه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تاکنون ۵ محصول در حوزه سلول‌های بنیادی از سوی سازمان غذا و دارو تاییدیه‌ها را دارد و تعداد زیادی از آنها در صف انتظار تایید در این سازمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر محصولی را که دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو باشد، می‌توان به کشورهای دیگر پیشنهاد داد، اظهار کرد: این محصولات تایید شده در حوزه‌های "پوست" برای بیماری‌های پوستی، سوختگی‌ها و ویتیلیگو و "ارتوپدی" است.

حمیدیه گروه سوم برای کاربردی شدن سلول‌های بنیادی را گروه نورولوژی دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر استفاده از سلول‌های بنیادی در گروه نورولوژی و اعصاب را در دستور کار داریم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با تاکید بر اینکه کارآزمایی‌های آن از چهار سال قبل آغاز شده است، یادآور شد: در این مطالعات به دنبال کاربردی کردن سلول‌های بنیادی در بیماری‌هایی چون فلج مغزی هستیم و کارآزمایی‌های بالینی آن به پایان رسیده است.

حمیدیه تاکید کرد: تاکنون تاییدیه‌ دستاوردهای این تحقیقات دریافت نشده است.

به گفته وی این مطالعات در دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه اجرایی شده است، ولی مجوزهای سازمان غذا و دارو برای آنها دریافت نشده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، راه‌اندازی بیش از ۱۸ مرکز پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز، بیش از ۱۳ مرکز پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز در وزارت بهداشت و شبکه ملی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی را از دیگر اقدامات این ستاد دانست و اضافه کرد: مراکز جامع سلول‌های بنیاد و پزشکی بازساختی در ابتدا در سه استان راه‌اندازی شده و در حال حاضر در حال تسری یافتن به سایر استان‌ها است، ضمن آنکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه به ۱۴۰ شرکت افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلولهای بنیادی فلج مغزی سلول های خون ساز ستاد توسعه سلول های بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است

استقبال خانواده‌ها در ۱۰ شهر بزرگ استان کرمان از طرح سنجش سلامت نوآموزان رضایت‌بخش نبوده و این در حالی است که تاییدیه سنجش برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان‌ استان کرمان برای ورود به پایه اول در 39 مرکز جامع در سراسر استان کرمان از آبان‌ماه 1402 آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و به گفته مسئولان استقبال خانواده‌ها در 10 شهر بزرگ استان کرمان از جمله شهر کرمان از این طرح رضایت‌بخش نبوده و این در حالی است که تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است.

محمود بنی‌اسد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه فرآیند سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان‌ استان کرمان برای ورود به پایه اول از آبان‌ماه 1402 در استان آغاز شده است، اظهار داشت: این فرآیند در طول سال تحصیلی انجام شده است و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متولدین اول مهرماه 1396 و اول مهر 1397 شامل این سنجش می‌شوند، گفت: تمام دانش‌آموزان شهری، روستایی و عشایری باید برای ورود به پایه اول در این فرآیند شرکت کنند و تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به اینکه امکان ثبت‌نام دانش‌آموزی که در سامانه تاییدیه سنجش سلامت نداشته باشد وجود ندارد، افزود: در این فرآیند دانش‌آموزان در 13 آیتم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و دانش‌آموزانی که مشکل نداشته باشند تاییدیه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها درصد کمی از دانش‌آموزان دچار اختلالات و یا مشکلاتی هستند که باید به موقع شناسایی و به پایگاه‌های تخصصی معرفی شوند، ادامه داد: این دانش‌آموزان در آنجا به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و راه درمان و مداخله به هنگام برای آنها فراهم می‌شود.

بنی‌اسد با بیان اینکه شهرهای کوچک استان کرمان از طرح سنجش نوآموزان استقبال خوبی داشتند ولی در 10 شهر بزرگ استان از جمله شهر کرمان استقبال خانواده‌ها از این طرح رضایت‌بخش نبوده است، گفت: با توجه به اینکه پایان سنجش نوآموزان آخر اردیبهشت‌ماه است و با توجه با آغاز سنجش دانش‌آموزان اتباع از 15 اردیبهشت‌ماه توصیه می‌شود خانواده‌هایی هنوز برای سنجش فرزندان خود اقدام نکردند هر چه سریع‌تر به سامانه my.medio.ir مراجعه کرده و به سرعت جهت ثبت‌نام نوآموزان خود اقدام کنند تا در انتهای اردیبهشت‌ماه با ازدحام جمعیت مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه این سنجش در یکی از مهمترین و ضروری‌ترین مراحل زندگی دانش‌آموزان است، ادامه داد: در شهر کرمان در حال حاضر شش مرکز جامع داریم که مشغول کار هستند و متاسفانه ظرفیت پایگاه‌های ما هنوز تکمیل نشده و درخواست داریم خانواده‌ها از این فرصت طلایی استفاده کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه برای ثبت‌نام نیازی به مراجعه به کافی‌نت نیست و اولیا می‌توانند به راحتی با گوشی تلفن همراه خود نوبت‌گیری را انجام دهند، گفت: اولیا به این نکته توجه داشته باشند که ثبت‌نام نوآموزان در طرح سنجش سلامت نوآموزان به عهده والدین بوده و از طریق مدارس انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح نوآموزی که مراجعه می‌کند به طور دقیق مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: سنجش نوآموزان طی دو مرحله انجام می‌شود؛ مرحله اول مرحله غربالگری است که در حال حاضر 39 مرکز جامع ما در سراسر استان کرمان در حال انجام است.

بنی‌اسد ادامه داد: به نوآموزانی که در مرحله اول غربالگری مشکوک شویم برای ارزیابی دقیق‌تر به پایگاه‌های تخصصی معرفی می‌شوند تا در ارزیابی‌های تخصصی مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرند و البته امر پیشگیری از معلولیت و مداخله به‌هنگام نسبت به درمان نوآموزان از همان لحظه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون‌های سنجش نوآموزان در سراسر کشور یکسان و کاملاً استاندارد سن نوآموزان است و مطابق با سن نوآموزان سنجش آنها انجام می‌شود، گفت: درصدی از دانش‌آموزان نیاز به سنجش مجدد و بررسی دقیق‌تر و تخصصی دارند که در مرحله اول ممکن است خانواده‌ها این موضوع را نپذیرد اما باید بدانند که قطعاً چیزی که به صلاح نوآموزان است برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود و هدف ما کمک به این دانش‌آموزان و مداخله به هنگام است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به اینکه در هنگام ثبت‌نام خود اولیا با توجه به مسیر، پایگاه مدنظر خود را انتخاب کرده و سامانه تاریخ و ساعت مراجعه را برای آنها مشخص می‌کند، افزود: اولیا به این نکته توجه داشته باشند که سامانه ثبت‌نام یکپارچه و کشوری است و هر چه به روزهای پایانی نزدیک‌تر شویم ازدحام بیشتر شده و نوبت‌گیری سخت‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در سراسر استان کرمان 39 مرکز جامع سنجش داریم که روستاییان می‌توانند به نزدیک‌ترین پایگاه محل زندگی خود مراجعه کنند، گفت: سنجش عشایر با صورت سیار انجام می‌شود که خوشبختانه در جنوب استان سنجش عشایر انجام شده است.

طاهره زحمتکش، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان پنجره ورود رسمی آنها به دنیای آموزش و پرورش است و ضروری است که این فرآیند به موقع انجام شود، اظهار داشت: بعد از سنجش است که می‌توانیم ساماندهی نیروها، ثبت‌نام دانش‌آموزان، ثبت‌نام کتاب و مداخله به هنگام را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بدون سنجش به هیچ عنوان ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام نمی‌شوند، لازمه ثبت‌نام دانش‌آموزان سنجش آنها است و تفاوتی بین بچه‌هایی که پیش‌دبستانی رفته باشند و یا نرفته باشند وجود ندارد، گفت: اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با پایگاه‌های سیار برای سنجش نوآموزان حتی تا دورترین نقاط استان و روستاها هم رفته و سنجش دانش‌آموزان در این مناطق نیز انجام شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره با اینکه همه دانش‌آموزان حتماً باید یک مرتبه سنجش شوند، افزود: سنجش نوآموزان در مراکز جامع ما متشکل از نیروهای رسمی و متخصص استثنایی انجام می‌شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر به خانواده‌ای اعلام شد که نیاز است فرزندان آنها در مدارس خاصی تحصیل کند جای هیچ‌گونه نگرانی برای آنها نیست و اولیا این دانش‌آموزان بدانند که این مدارس دارای امکانات بسیار عالی با تعداد دانش‌آموز کم هستند و فرزند آنها تحت آموزش‌های ویژه و خاصی قرار می‌گیرد و پس از آن تعداد زیادی از این دانش‌آموزان به مدارس عادی برمی‌گردند.

زحمتکش با بیان اینکه سنجش نوآموزان از 2 مهر 96 تا اول مهر 97 انجام می‌شود و به هیچ عنوان از دوم مهر ماه 97 به بعد به هیچ عنوان ثبت‌نام پایه اول را نخواهیم داشت، گفت: اولیا بدانند که پیش دبستانی محلی برای آموزش مهارت‌های اجتماعی است تا در پایه اول بتواند به راحتی با همکلاسی‌های خود ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی نیاز از باتری 
  • اهدای ۳ دستگاه آمبولانس پیشرفته توسط خیر قشمی
  • باز شدن پنجره‌ای نو در شناسایی ضایعات مغزی
  • آغاز آماده‌سازی سلول بنیادی درمان پیسی در جهاد دانشگاهی فارس
  • بیمارستان امام رضا (ع) مشهد قطب درمانی شرق کشور در حوزه قلب
  • تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است
  • آخرین آمار ذخیره‌سازی ۲۲۰ نمونه خون بند ناف در استان مرکزی ارائه شد
  • پیشرفت تحقیقات در درمان بیماری ویلسون